ponedjeljak, 6. srpnja 2015.

INDIKATOR - "VOLUMEN MOTORIZIRANOG OSOBNOG PROMETA"


Mjeri se u broju osobnih automobila na 1.000 stanovnika. Ne uključuju se mopedi, električni bicikli i sl. Povećanjem broja osobnih automobila povećava se i korištenje zemljišta za parkirne prostore, emisija ugljičnog dioksida, buka itd. U "Baden-Württembergu" je do 2005. godine broj osobnih vozila na 1.000 stanovnika rastao, ali se u narednim godinama počeo smanjivati. Tako je 2012. godine u Baden-Württembergu bilo oko 600 osobnih automobila na 1.000 stanovnika.
Što je dovelo do pojave smanjenja broja osobnih automobila na 1.000 stanovnika od 2005. do danas?
Smatram da je razvoj ekološke svijesti zadnjih godina doprinio smanjenju broja osobnih automobila. Pored toga vrlo važnu ulogu su odigrale mnogobrojne alternativne ponude koje zamjenjuju posjedovanje osobnog automobila kao npr.:
  • rent-a-car
  • car sharing
  • car2go
Razvojem ekološke svijesti ljudi korištenje osobnog automobila zamjenjuju gradskim prijevozom, električnim biciklom, pedelecsom ili pješačenjem. U gradovima Štutgartu i Ulmu građanima stoji na raspolaganju "car2go" projekt. U samom Štutgartu je građanima svakodnevno dostupno 400 električnih smartova sa besplatnim parkirnim mjestima. Čak je i dugogodišnji glavni gradonačelnik grada Štutgarta prof.dr. Wolfgang Schuster korisnik "car2go" projekta i ne posjeduje vlastiti osobni automobil. Posjedovanje ili ne posjedovanje osobnog automobila nije uvijek stvar statusa ili financija. Ekološka svijest je u nekim slučajevima presudna. Mi danas u velikim gradovima u prosjeku koristimo osobni automobil 5%, a 95% ostaje parkiran u garaži ili na parkiralištu. To je još jedna stavka koja mnoge ljude odbija od posjedovanja osobnog automobila, te potencira korištenje alternativnih mogućnosti.
Godinama sam koristio osobni automobil u Štutgartu i paralelno kupovao svaki mjesec mjesečnu kartu za javni prijevoz. Motiv kupovine mjesečne karte je bio da mi je do centra grada trebalo 5-10 minuta vožnje automobilom, a traženje slobodnog parkirnog mjesta je trajalo i do pola sata. Ponekad mi je umjesto 5-10 minuta vožnje automobilom od centra grada do stana trebalo i do 60 minuta. Razlog je bio velika gužva na cesti. Automobilom sam vozio daleko sporije nego da idem pješice. Pored svega navedenog automobil sam koristio samo jednom tjedno za odlazak u kupovinu ili obavljanje drugog posla. Nakon toga sam odlučio kupovati mjesečnu kartu za javni prijevoz. Na posao i u grad sam tada odlazio javnim prijevozom, dok je automobil stajao na parkiralištu.
Uvijek sam bio veliki obožavatelj lijepih automobila. Grad Štutgart ima dvije automobilske industrije: Daimler AG i Porsche AG. Grad je prepun skupocjenih osobnih automobila. Međutim kada zbrojite sve troškove koji nastaju posjedovanjem vlastitog osobnog automobila (kojeg vrlo rijetko koristite) možete shvatiti zašto je trend u Baden-Württembergu krenuo u pravcu korištenja alternativnih mogućnosti osobnog prijevoza.
Osobni automobil je oduvijek bio i ostati će vrlo važan statusni simbol. U Republici Hrvatskoj je posjedovanje osobnog automobila također statusni pokazatelj. Čak i bolje stojeće tvrtke i državna uprava kupuju skupocjene automobile da bi prezentirale svoj status. Nerijetko u našoj zemlji u familijama postoje i dva osobna automobila. Republika Hrvatska nema automobilsku industriju, izuzevši pojedinačnu maloserijsku proizvodnju električnih automobila (tvrtke Rimac i Dok-Ing). Međutim ljubav prema osobnim automobilima nije ništa manje nego kod Nijemaca.
"Broj ukupno registriranih cestovnih vozila u Hrvatskoj 2013. iznosio je 1.902.630, što je za 0,4 posto više u odnosu na 2012. godinu, pri čemu je broj prvi put registriranih vozila porastao za 15,3 posto, na 67.511, pokazuju podaci Državnog zavoda za statistiku.
Pritom je broj registracija osobnih vozila porastao za 0,2 posto, na 1.448.299. Broj prvi put registriranih osobnih vozila u 2013. iznosio je 46.563, što u odnosu na 2012. predstavlja porast za 14,1 posto.

U vlasništvu fizičkih osoba je 1.302.376 osobnih vozila, a od toga ih je lani 32.038 registrirano prvi put.“ http://www.banka.hr/hrvatska/porastao-broj-registriranih-vozila-u-hrvatskoj

Gornje citirani tekst govori o porastu broja osobnih automobila u 2013. godini u odnosu na prethodnu godinu. Republika Hrvatske još nema toliko rasprostranjenu alternativnu ponudu posjedovanju osobnog automobila. S vremenom će se širiti elektromobilitet, pa se može očekivati u slijedećim godinama u našoj zemlji slični projekti poput „car sharinga“ i „car2go“.

Posljednjih godina zamjetio sam osjetno jačanje ekološke svijesti građana naše zemlje, pa je za pretpostaviti u budućnosti i povećanje javnog (gradskog) i željezničkog prijevoza putnika, te korištenje bicikala, električnih automobila, te pješačenje.


Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj četvrtoj knjizi “ODRŽIVA EKONOMIJA REPUBLIKE HRVATSKE”!
Izdanje knjige dostupno je na hrvatskom jeziku preko izdavačke kuće „Peleman Industries NV“
Više o knjizi možete vidjeti pod:
mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.
P.S. POD SLIJEDEĆIM LINKOM MOŽETE POGLEDATI 28 TOČAKA PARLAMENTARNOG PREDIZBORNOG PROGRAMA NEZAVISNE LISTE "ZAUVJEK VJERNI DOMOVINI!

subota, 4. srpnja 2015.

BMW bi za Apple ili Google mogao proizvoditi automobile + KOMENTAR





Citat je iz online portala §Poslovni.hr", dana 03.07.2015


"BMW je otvoren za ideju proizvodnje automobila za druge kompanije poput Googlea ili Applea, rekao je šef proizvodnje njemačke kompanije, ali i dodao da trenutno nema takvih pregovora, piše Reuters.
'Živimo u svijetu partnerstva', odgovorio je Oliver Zipse na pitanje je li izvedivo da BMW radi automobile za softverske ili informatičke tvrtke poput Applea.
Dodao je da često razgovaraju s tehnološkim kompanijama, uključujući i Apple, oko pitanja povezivosti i BMW Connected Drive sustava.
'Razvoj automobila i proizvodnja nisu predmet tih razgovora', rekao je za kraj."

KOMENTAR: 

Apple i Google su dva industrijsko-informaticka giganta i elektricni automobil je za njih samorazumljiv i atraktivan proizvod. I Apple i Google su vec najavili proizvodnju elektricnih automobila u serijama. Da li ce sami proizvoditi elektricne automobile ili ce krenuti u kooperaciju sa nekim automobilskim koncernom otvoreno je pitanje. Google vec testira svoje "samohodno" vozilo i tu vidi apsolutnu buducnost. Takodjer i Daimler AG testira u Americi samohodne kamione. Sigurnost u prometu kao i segment vece ucinkovitosti i u ovom dijelu transportnog prometa igra veliku ulogu. 

Generelno mozemo sagledati buducnost prometa kod osobnih automobila u elektricnom pogonu, a kod kamiona i autobusa u pogonu na goruce celije. 

Kakvu ulogu igraju Apple i Google u proizvodnji elektricnih automobila? 

Moglo bi se reci vrlo veliku. Sam elektricni automoboil je jednostavno vozilo. Ima manje dijelova od klasicnog automobila i jednostavan je za upravljanje. Ono sto mu daje notu inovacije i daljnjeg progresivnog razvoja je softver. Softver ce uskoro u elektricnim automobilima igrati presudnu ulogu. 

Prosle godinen sam imao priliku u Stuttgartu prisustvovati promociji najnovijeg teslinog elektricnog modela. Automobil je estetski lijep, efikasan ali i pun softvera. Izmedju vozaca i suvozaca se nalazi monitor kojim koristimo kompijutor u automobilu, od reguliranja funkcija automobila, pa sve do racunanja optimalne rute voznje, surfanje internetom, telefoniranje itd. Jedino sto novi tesla jos nema to je funkcija "samohodnog vozila". Tezi se da u buducnosti automobili medju sobom komuniciraju softverom u cilju planiranja voznje, izbjegavanja prometnih guzvi, zastoja, opce sigurnosti itd. 

Nezavisna lista "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" izlazi na slijedece parlamentarne izbore sa 28. tocaka programa. Vrlo vaznu stavku u izbornom programu igraju elektricna vozila: elektricni automobili, elektricni mopedi, elektricne brodice itd. Vise o nezavisnoj listi mozete vidjeti pod slijedecim linkom. Ugodan vikend i lijep pozdrav iz prevruceg Stuttgarta. Drazen Katic 
 


petak, 3. srpnja 2015.

U središtu Zagreba niknula plaža + KOMENTAR

Citat je iz portala "Poslovni.hr", dana 03.07.2015

"Užitku čitanja na Lumenovoj plaži na Zrinjevcu, s ležaljkama, suncobranima i velikim količinama knjiga, s veseljem su se prepustili mnogi zagrebački građani i turisti u petak, 03. srpnja, prvoga dana trodnevne manifestacije Prvo zagrebačko more knjiga u organizaciji nakladničke kuće Lumen.
Morski ugođaj u parku Zrinjevac izazvao je nepodijeljeno oduševljenje posjetitelja koji su u vrućem ljetnom danu pronašli svoje mjesto u ugodnoj hladovini, i uz dobru glazbu i koktele uživali u čitanju najnovijih svjetskih hitova na hrvatskom i engleskom jeziku.
U moru knjiga koje gosti manifestacije mogu tri dana besplatno čitati našli su se svi naslovi Lumen izdavaštva, među kojima i upravo objavljena Fatalna bliskost, intrigantan književni krimić Lynn Shepherd. Cilj manifestacije je popularizirati čitanje i ujedno ponuditi zanimljiv kulturni sadržaj u ljetnim danima, kada takvih sadržaj uglavnom nedostaje."

KOMENTAR:

Sto se tice plaza u sredistu grada, one nadopunjuju turisticku ponudu i daju opustajuci ugodjaj svakome gradu. Lijepo je da Zagreb ne zaostaje za tim novim trendom. 

Mi u Stuttgartu imamo nekliko slicnih plaza. Najomiljenija je plaza na krovu prodajne kuce "Kaufhof" gdje zaista imate osjecaj da se nalazite u nekoj tropskoj zemlji, a ne na vrhu prodajne zgrade. Takodjer manje plaze su organizirali nekoliko kafica koji nude ugodne lezaljke koje gosti mogu koristiti. U ove vruce ljetne dane svako razmislja na koji nacin ce se malo rashladiti. Tako u Stuttgartu postoji mogucnost u nekoliko fontana malo namociti noge i rashladiti cijelo tijelo. Obicno navecer kada zahladi, a ja zavrsim dnevne obaveze skoknem do "schlossparka" gdje se nalaze tri sahovska polja za igranje saha na otvorenom. Oko 23. sata izlaze u parku iz zemlje prskalice koje zalijevaju travu vodom. Jucer sam vidio neloliko mladih koji su se tusirali ispod prskalica. Uopce to nije losa ideja. Jedino covijek treba imati nesto za presvuci. Svaki grad je onoliko atraktivan koliko se njegovi gradjani u njemu osjecaju ugodno. Smatram da Republika Hrvatska mora bolje koristiti resurs turizma. Takodjer gradske plaze pripadaju u turisticku ljetnu ponudu. 

Nezavisna lista "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" u svome predizbornom programu apelira na jace koristenje turizma u Hrvatskoj. Taj apel se proteze preko tradicionalnog sezonskog turizma, preko medicinskog turizma i wellnessa, seoskog turizma i etno turizma, planinarenja i koristenja raftinga, lovnog turizma, biciklizma, itd. Vise o nezavisnoj listi mozete vidjeti pod slijedecim linkom. Ugodan dan i lijep pozdrav iz vruceg Stuttgarta. 
Drazen Katic


četvrtak, 2. srpnja 2015.

Pametna klupa svijetli i pritom puni mobitele + KOMENTAR

Citirani tekst je iz online portala "Poslovni.hr", dana 02.07.2015

"Solarna e-klupa u Solinu može istodobno puniti četiri mobitela ili tableta, ima hotspot za internet, senzore za kvalitetu zraka, a noću služi kao javna rasvjeta. Pametne klupe energetski su neovisne, napajaju se putem solarnih ploča.
Klupa je autonomna, ima vlastitu "pamet" i sve procese kontrolira putem dva računala koja se nalaze unutar nje.
Pametna klupa inovativni je proizvod poduzetnika početnika Ivana Mrvoša, studenta koji je osmislio proizvod, te otvorio svoju tvrtku s kojom ju pokušava plasirati na tržište.
Cijeli projekt izrade klupe trajao je oko četiri mjeseca. Ideja se razvila od LED stolaca slična sadržaja, projekta kojim sam pobijedio na poduzetničkom kampu u Solinu prošle godine. Grad Solin financirao je materijal za izradu klupe, a ja sam posao odradio besplatno. Nastala je u mojoj sobi i dvorištu, a bez pomoći prijatelja s fakulteta Tonija Leje i Ante Parčine ne bih uspio, rekao je Mrvoš za 24sata."

KOMENTAR:


Ovaj proizvod pokazuje da su Hrvati vrlo inovativan narod. Nije to ni cudno.Gospodin Nikola Tesla rodjen u Smiljanima u Hrvatskoj je donio svijetu mnogobrojne izume koji su pomogli nasoj modernoj civilizaciji da danas ugodnije zivi. 

Pametna klupa pokazuje zapravo da trebamo jos vise koristiti energiju sunca kako za proizvodnju primarne energije tako i za moderne uredjaje koji su kombinacija fotonaponskih sustava i softvera. Bilo bi pozeljno nesto vise novca izdvojiti za slicne projekte ovom. Tim novcem bi se dodatno aktivirao izumiteljski duh u Hrvatskoj te otvorila i nova radna mjesta. Za kvalitetni proizvod uvijek je moguce naci kupca. 

Takodjer bi bilo pozeljnoi da se fakulteti bolje povezu sa industrijom te da zajednickim investicijama u znanje i proizvod dignu na veci nivo inovativnost. 

Nezavisna lista "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" je u svom izbornom programu predvidjela 28 tocaka. Mnoge od njih dubok zadiru u nove tehnologije, softver i solarnu energiju. Nase iskustvo iz svijeta te posebice iz Savezne Republike Njemacke pokusavamao projecirati u Republici Hrvatskoj i na taj nacin otvoriti bar malena vrata inovacijama, primjeni novih tehnologija, razvoju modernog softvera te proizvodnji neskodljive energije u nasoj zemlji. 

Pored novih tehnologija zauzimamo se i za primjenu modernih tehnologija u prometnoj infrastrukturi od koristenja elektricnih vozila pa sve do upravljanja prometnim sistemima modernim softverom. Vise o nasoj listi mozete vidjeti pod slijedecim linkom. Ugodan dan i lijep pozdrav iz prevruceg Stuttgarta. Drazen Katic


srijeda, 1. srpnja 2015.

Veliko istraživanje pokazalo gdje u Hrvatskoj cijene nekretnina rastu, a gdje padaju + KOMENTAR

Citirani tekst je iz online portala "Poslovni.hr", dana 01.07.2015

"Prema novom istraživanju Njuškala, provedenom na uzorku od 154 000 nekretnina oglašenih u lipnju 2015. godine, cijene nekretnina u Hrvatskoj pokazuju oporavak od 1 posto u odnosu na svibanj, dok je u odnosu na prošlu godinu prisutan pad cijena od 2 posto. Najnoviji podaci uspoređeni sa cijenama u lipnju 2011. godine, pokazuju njihov pad za 5 posto.
Većina županija na mjesečnoj razini pokazuje tendenciju pada u traženim cijenama. Zabilježen je rast cijena na mjesečnoj razini za Grad Zagreb, Splitsko-dalmatinsku, Istarsku, Ličko-senjsku, Varaždinsku, Koprivničko-križevačku i Bjelovarsko-bilogorsku županiju.
Na godišnjoj razini sve županije, osim Dubrovačko-neretvanske, Karlovačke i Bjelovarsko-bilogorske, pokazuju pad u traženim cijenama nekretnina.
Najveći pad cijena na godišnjoj razini prisutan je u županijama u istočnom dijelu Hrvatske; primjerice, u Vukovarsko-srijemskoj županiji bilježimo pad cijena nekretnina od čak 10 posto prema istom periodu prošle godine.
Kvadrat kuće u Dubrovniku pao ispod 2000 eura
Prosječna cijena kvadrata kuće u Dubrovačko-neretvanskoj županiji u lipnju je pala ispod 2.000 eura, dok su cijene kvadrata stana rasle za 6 posto prema istom mjesecu prošle godine. Prosječna cijena kvadrata u Starom gradu iznosila je 3.923 eura, dok je najjeftiniji kvadrat u u Opuzenu, 661 eura. U Dubrovačko-neretvanskoj županiji prosječne cijene kvadrata stana nastavile su rasti dok su cijene kvadrata kuće pale.
Cijene kuća u Zagrebu i dalje u padu, a najskuplji kvadrat je na Gupćevoj zvijezdi
U Gradu Zagrebu prosječna cijena po kvadratu za kuću u lipnju je iznosila 1.292 eura, što je pad od 6 posto u odnosu na isti mjesec 2014. godine. Kod stanova, prosječna cijena po kvadratu iznosila je 1.598 eura, odnosno 1 posto niže u odnosu na isti mjesec u prethodnoj godini.
Razlike u prosječnim cijenama po općinama u gradu Zagrebu
Cijene izrazito variraju kada analiziramo po općinama u Gradu Zagrebu te se kreću od najniže prosječne cijene u Brezovici od 961 eura po kvadratu za stan, do općine Gornji Grad – Medveščak od prosječne cijene od 2.038 eura po kvadratu za stan te 2.455 eura za kvadrat kuće.

Ksaver skuplji čak 11 posto
U lipnju, na godišnjoj razini, najveći pad u traženim cijenama stanova zabilježen je u Podsljemenskoj zoni s padom od 6 posto te u Brezovici koja iz mjeseca u mjesec bilježi pad u cijenama.
Dolac, Tuškanac, Šalata, Prekrižje i Gornji grad četvrti su sa najvišim cijenama kvadratu, no i među njima neke bilježe pad cijene nekretnina u odnosu na prošlu godinu, posebice Ribnjak i Voćarsko naselje."

KOMENTAR:

Cijene nekretnina razlicite su od drzave do drzave i od grada do grada. Medjutim za velike gradove poput Moskve ili New Yorka tipicno je da su cijene nekretnina vrlo visoke. Taj slucaj mozemo vidjeti od nedavno i u gradu Stuttgartu na mjestima gdje su izgradjena 2 velika poslovno-trgovacka centra. Najveci centar u Stuttgartu je "Milaneo" i u njegovoj neposrednoj blizini cijena kvadratnog metra stana dostize i do 10.000 eura. Za prosjecnog covjeka je to natprosjecna visoka cijena. Kada pogledamo zupanije u Republici Hrvatskoj cijene su takodjer razlicite. Obicno visoke cijene kotiraju u atraktivnim gradovima koji nude zaposlenje ili turisticku atrakciju. 

Cijene nekretnina ce vjerovatno jos neko vrijeme rasti. Bez obzira na krizu postoje gradjani koji imaju kapital i zele ga investirati u nekretnine za koje je poznato da nikada ne mogu izgubiti 100% vrijednost. S druge strane ulaganje u dionoce, fondove te druge oblike rizicnih kapitalnih ulaganja moze biti vrlo riskantno jer postoji mogucnost i 100% gubitka vrijednosti ulozenog novca. 

Pored nekretnina ulaganje u plemente metale je drugi vid ulaganja u kome ne postoji 100% gubitak vrijednosti. U posljednje 4 godine certificirano zlato je izgubilo oko 30% vrijednosti, medjutim nikada 100%. Ta trenutna niza vrijednost ljuti one gradjane koji su certificirano zlato kupili da bi ga ponovo prodali kada mu jos vise naraste vrijednost. I tu je temeljna greska. Zlato se ne kupuje da bi se sutra prodalo. One se kupuje kao sigurnost da u slucaju potrebe za papirnim novcem vrlo lako mozemo doci do njega. Svi oni koji su strpljivi i nemoraju prodati svoje zlato ce se za nekliko godina ugodno iznenaditi kada mu cijena preko noci eksplodira. 

Generalno mozemo reci da su plemeniti metali i nekretnine financijski proizvodi niskog rizika koji se ne kupuju da bu se sutra prodali. Oni se kupuju kao "osobna sigurnost". Ako zelimo spekulirati tada nam stoje na raspolaganju dionice i vrijednosni papiri, odnosno fondovo gdje mozemo preko noci puno zaraditi i puno izgubiti. 

Nasa nezevisna lista "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" od 28 tocaka predizbornog programa predvidjela je tocku "Pokretanje investicija niskog rizika u Republici Hrvatskoj". Vise o programu mozete vidjeti pod slijedecim linkom. Ugodan dan i lijep pozdrav. Drazen Katic 


subota, 27. lipnja 2015.

Milanović: Naš problem nije stručnost vlade, nego nedostatak žena u vladi + KOMENTAR

Citat je iz online portala "Poslovni.hr", dana 26.06.2015

"Hrvatski premijer Zoran Milanović izjavio je da u njegovoj sadašnjoj vladi, a u budućoj ako dobije mandat, nije problem stručnost, nego nedovoljan broj žena.
"Mi stručnjaka imamo i sada u vladi i to ne jednog. Ono što vidim kao problem jest to što nema dovoljno žena. Moja stranka SDP uvijek je prednjačila u odnosu na druge po broju žena na listi za Sabor, a sada imamo i zakonsku obvezu. Tu nema izmotavanja ni za koga, bit će striktan kriterij za liste za Sabor, a što se tiče buduće vlade vjerujem da će nas ljudi prepoznati i još jednom podržati. Dakle, nedostaje nekakva rodna izjednačenost, a stručnjaka koji nisu stranački ima i sada, primjerice ministar znanosti i ima ih još. To nije kriterij, većina ljudi jesu stranački ljudi i većina ljudi je vrlo školovana, tražit ćemo ih još i ima po SDP-u", izjavio je Milanović u Bruxellesu, gdje je sudjelovao na summitu EU-a.
Milanović je tako odgovorio na pitanje novinara nakon što je u četvrtak predsjednik HDZ-a Tomislav Karamarko prije summita EPP-a rekao kako namjerava, dobije li mandat, voditi se načelima stručnosti i domoljublja pri sastavljanju vlade, dodavši da Hrvatska više nema vremena za stranačko eksperimentiranje.
Milanović je komentirao i dosadašnje članstvo Hrvatske u EU-u protekle dvije godine.
"Ove dvije godine sumirao bih kao borbu za uvođenje reda u državu, što je neovisno od članstva Hrvatske u EU-u, kao čišćenje kuće i stvaranje uvjeta za održiv, razuman, dobar rast baziran na izvozu, industrijskoj proizvodnji, na kvalitetnim i skupim uslugama, na otvorenosti zemlje. To je ono što EU pruža i trebaš se snaći da to iskoristiš. Dakle mi nudimo red, nudimo razuman put, jasna pravila, a alternativa ne samo u Hrvatskoj nego i cijeloj Europskoj uniji koja se nudi je kaos", rekao je."

KOMENTAR:

U hrvatskoj politici su zene nesto manje zastupljene od europskog prosjeka. To iznosi na lokalnoj kao i na drzavnoj razini oko 20%. U Saveznoj Republici Njemackoj su zene u Bundestagu zastupljene sa nekih 30%. Politika kao i druge drustvene djelatnosti moraju imati i ravnotezu po spolovima. Tamo gdje je premalno zena ne postoji ravnoteza te se cesto donose i krive odluke. Zene u pravilu stite socijalne komponente drustva, a samim time pomazu u odrzivosti i buducnosti kako porodice, zajednice, a samim time i drzave kao cjeline. 

Novi izmjenjeni zakon o parlamentarnim izborima od veljace 2015 donosi i jednu novinu, a to je da zene na izbornim listama moraju biti zastupljene sa najmanje 40%. To konkretno znaci da od 14 kandidata svake izborne liste u Republici Hrvatskoj najmanje 6 moraju biti zene. Za 11. izbornu jedinicu moraju biti prijavljena najmanje 6 kandidata, a od njih najmanje 2 zene. Smatram da je nadopuna izbornog zakona korektna i da se cak moglo ici na 50%-50%. 

Nasa nezavisna lista koja nosi naziv "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" je u socijalnom dijelu programa predvidjela tocku "Zastupljenost veceg broja zena u lokalnoj i parlamentarnoj politici Republike Hrvatske". Da li je izmjena izbornog zakona bila inspirirana nasim predizbornim programom nebitna je stavka. Bitno je da je zenama omogucena veca zastupljenost u parlamentarnoj politici, a nadamo se i u slijedecoj lokalnoj. 

Vise o nasoj listi mozete vidjeti pod slijedecim linkom. Ugodan dan i lijep pozdrav. Drazen Katic 
 

petak, 26. lipnja 2015.

POZIV NA PREDAVANJE - FRANKFURT

Poziv na predavanje

Apostolska poruka
FAMILIARIS CONSORTIO-OBITELJSKA ZAJEDNICA
APOSTOLSKA POBUDNICA O ZADAĆAMA
KRŠĆANSKE OBITELJI U SUVREMENOM SVIJETU
Sv. Ivana Pavla II

povodom predstojeće Obiteljske sinode u Rimu u jesen 2015.
Sv. Ivan Pavao II

Kada: u subotu, 27.06.2015 u 17:30h

Nakon predavanja prilika je sudjelovati pri Sv. Misi na poljskom jeziku u
18:30 h.

Gdje: Župni centar Poljske katoličke zajednice Frankfurt-
Sachsenhausen, Auf dem Mühlberg 14 (u blizini Lokalbanhofa)

Referent: Mathias von Gersdorff
Mathias von Gersdorff, dipl.ekonom i katolički izdavač, od 1990. aktivan u
zauzimanju za poštivanje i zaštitu vrijednosti ljudskog života od začeća do prirodne
smrti. Vodi akciju „Djeca u opasnosti" („Kinder in Gefahr“) udruge „Njemačko
zajedništvo za krsćansku kulturu“ („Deutschen Vereinigung für eine christliche
Kultur“) i pisac je nekoliko tematskih knjiga, npr. o seksualizaciji djetinjstva, pravu na
život, progonu kršćana.
_____________________________________________________________________