petak, 14. kolovoza 2015.

SOCIJALNI KONTAKTI I NJIHOVA ULOGA U POSLOVANJU



Socijalni kontakti su za nas ljude jednako bitni kao hrana i piće.
Francuski kralj Ludwig XIV je u srednjem vijeku sproveo eksperiment sa novorođenom djecom. Djeca su bila redovito hranjena i previjana međutim sa njima se nije smjelo pričati, te su bila potpuno sama zaključana u sobi. Kralj Ludwig XIV je tim eksperimentom htio utvrditi da li su djeca sposobna sama razviti materinski jezik bez da se sa njima komunicira. Rezultat eksperimenta je bio da su djeca poumirala.
Tragični eksperiment je pokazao da socijalni kontakt i komunikacija za nas ljude igraju životno važnu ulogu.

Socijalne kontakte dijelimo na fizičke socijalne kontakte i virtualne socijalne kontakte.
Fizički socijalni kontakt je kada sa prijateljima odemo na nogometnu utakmicu ili sa prijateljicom na jutarnju kavu.
Izumom telefona, kasnije interneta i mobitela omogućen je virtualni socijalni kontakt. To znači da kad telefoniramo ili kad elektronski pišemo sa našim prijateljima kontaktiramo virtualno!
U posljednji 5 godina došlo je do eksplozije društvenih mreža koje nam nude i omogućavaju virtualne socijalne kontakte. Neke od mreža su besplatne, druge se plaćaju. Neke imaju poslovni karakter, druge pak zabavni!

Neke od društvenih mreža koje imaju poslovni karakter su:

  • Xing
  • Google plus
  • Facebook (Poslovni profili)
  • Linkedin

Društvene mreže zabavnog karaktera su:

  • Facebook (Privatni profili)
  • My Face
  • Twitter
  • Skype / You Tube

Mi ćemo reći par riječi više o društvenim mrežama poslovnog karaktera!
Već se godinama pitam koji je ispravan omjer u participiranju fizičkog i virtualnog socijalnog kontakta. Prije sam mislio da je jedan ili dva sata dnevno maksimum koji smijemo participirati u virtualnoj komunikaciji. Kako je obim posla tijekom godina poprimao sve više virtualni karakter, moje mišljenje se također mijenjalo. Danas znam da ne postoji pravilan omjer.

Sve dok virtualna komunikacija ne poprimi obilježje "ovisnosti" sve je u redu. Poslovno gledano postoji ogromna korist od virtualne komunikacije. U zadnje dvije godine mnoge tvrtke nude "virtualno školovanje" i "virtualne seminare", a sve zahvaljujući specijalnim programima za održavanje virtualnih konferencija! Ta nova tehnologija uveliko smanjuje troškove školovanja pošto se sudionici seminara (konferencije) mogu nalaziti čak na različitim kontinentima pred svojim računalom. Socijalni kontakti igraju u poslovanju bitnu ulogu kao i u privatnim životu. U poslovnim društvenim mrežama sreću se ljudi koji imaju prvenstveno za cilj poslovanje. Čim imamo više socijalnih kontakata u poslovnoj društvenoj mreži povećava se mogućnost da ćemo naći kupca za naš proizvod, pronaći adekvatno radno mjesto, pronaći projekt ili investitora. Prva poslovna društvena mreža sa kojom sam se ja susreo bila je Xing.

Na jednom seminaru koji se 2007. održavao u Štutgartu voditelj seminara mi je predložio da napravim poslovni profil u Xingu. Registracija je bila besplatna kao i prvih mjesec dana korištenja mreže. Napravio sam uz njegovu pomoć profesionalni poslovni profil koji postoji još i danas i koji je moja poslovna osobna iskaznica. U njemu se nalazi cijeli moj životopis tako da potencijalni "kontakti" na jednostavan način vide odgovara li moj profil njihovim poslovnim željama i potrebama. Nakon nekoliko dana dva moja poznanika i ja na istom seminaru smo osnovali jednu poslovnu grupu.Dali smo joj naziv "Umwelt-Verkehr-Neue Tehnologie" ili skraćeno UVNT GRUPA.U grupi smo načinili poglavlja sa raznim poslovnim temama, na više jezika o kojima se moglo pisati i diskutirati. Svakodnevno se povećavao broj članova. Članovi su bili studenti, inženjeri, profesori, novinari, pravnici, ekonomisti itd. Nakon što smo prikupili prvih 200 članova grupe, organizirali smo i prvi susret "u živo u Štutgartu" u jednom lijepom kafiću. Prva tema je pored neobaveznog čavrljanja bila diskusija o industriji i novim tehnologijama.
Grupa se bavila, a bavi se još i danas sa tri temeljna područja:
  1. Elektromobilitet i nove tehnologije
  2. Obnovljivi izvori energije
  3. Održivi razvoj

Grupa ima internacionalni karakter. U prvih par godina održali smo 25 sastanaka, seminara i predavanja u Štutgartu, nekoliko skupova u Minhenu, Hamburgu, Berlinu, Zagrebu.
Ugostili smo različite predavače sa fakulteta, razne tvrtke, sudjelovali na bezbrojnim skupovima, predavanjima, seminarima, kongresima.
Volonterskim radom u UVNT GRUPI stekao sam bezbrojne "socijalne kontakte". Neki su prerasli u prijateljstva.
Na seminarima i predavanjima koja smo održavali došlo je do poslovnog povezivanja pojedinaca kao i tvrtki. To je bio jedan predivan period u kome sam bio prisutan kao organizator ili kao gost.
UVNT GRUPA postoji i danas. Članovi se više sastaju virtualno i razmjenjuju iskustva, potrebe i informacije u poslovanju. Prije mjesec dana dok sam bio u šetnji u Štutgartu sreo sam jednog člana, te smo kratko popričali o radu grupe. On je bio prisutan na dosta sastanaka koje smo održali. Upitao me kada će biti novi skup! Odgovorio sam: "Kada pronađemo kvalitetnu temu sastanka ili kvalitetnog referenta organizirat ćemo skup".

UVNT GRUPA danas broji 2650 članova iz različitih zemalja, te različitih poslovnih profila. Grupa ima četiri moderatora koji vode komunikaciju i organiziraju susrete.
I danas kada sudjelujem na nekom kongresu iz područja novih tehnologija ili održivog razvoja, ispunjavajući prijavnicu prijavljujem se kao član UVNT GRUPE. Često sam naziv grupe izaziva zanimanje drugih sudionika, te nerijetko moram objašnjavati što znači skraćenica.

Socijalni kontakti u poslovanju igraju vrlo važnu ulogu. Oni omogućavaju pronalaženje novih poslovnih partnera, proširenje proizvodnje i poslovnu komunikaciju. Svima onima koji su privatnici ili zaposlenici u društvenom ili privatnim sektoru savjetovao bi da naprave svoj poslovni profil u nekoj od poslovnih društvenih mreža. Taj profil je Vaša poslovna osobna iskaznica koja će Vam zasigurno pomoći u daljnjem poslovanju. Kada smo mi osnovali UVNT GRUPU ona je bila jedna od prve tri grupe u Xingu koja se bavila temom održivog razvoja. Danas postoje stotinu takvih grupa. Uvijek je lijepo biti "pionir" u nekom području, te svojim iskustvom i znanjem uputiti i druge na ispravan poslovni put.

Ono što je najvrjednije u poslovanju to je iskustvo. Njega ne možete posuditi, kupiti ili iznajmiti. Iskustvo morate proživjeti. Ono je individualno i služi razvoju pojedinca kako u privatnom tako i u poslovnom životu. Svijet u kome živimo postaje sve virtualniji i zato ako još nemate svoj poslovni profil napravite ga odmah nakon čitanja ovog poglavlja!

 
Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj prvoj knjizi “MODERNOM EKONOMIJOM U BOLJU ZAJEDNIČKU BUDUĆNOST”!
Prvi puta knjiga je objavljena u junu 2013. godine, a danas je knjiga dostupna na hrvatskom jeziku preko izdavačke kuće "Peleman Industries NV"!
Više o knjizi možete vidjeti pod:
mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.
www.drazenkatic.blogspot.de

četvrtak, 13. kolovoza 2015.

UPOZNAJTE HRVATSKE KOMANDOSE Samo deset vojnika završilo je paklenu obuku: 'Oni su najbolji od najboljih!' + KOMENTAR

Citirani clanak je iz portala "Jutarnji.hr", dana 13.08.2015

  • Tomislav Krišto / CROPIX
Na obuku koja je trajala šest mjeseci i bila podijeljena u pet faza prijavilo se sedamdesetak kandidata
UDBINA - U vojarni "Josip Jović" na Udbini u srijedu, 12. kolovoza 2015. održana je prigodna svečanost kojom je završena Temeljna obuka za specijalna djelovanja Zapovjedništva specijalnih snaga, koju je uspješno završilo 10 pripadnika OS RH.
Oni su tradicionalno, pod okriljem noći, klečeći uz vatru izrekli comando molitvu, nakon čega su im uručene diplome o uspješnom završetku obuke. Na postignutom uspjehu čestitao im je zapovjednik Zapovjedništva specijalnih snaga brigadir Perica Turalija te im poželio dobrodošlicu u najelitniji dio Oružanih snaga: "Vi ste uspjeli postići ono što većina nije, a to je doći do kraja ove teške, naporne i izuzetno zahtjevne obuke koja vam širom otvara vrata i osigurava budućnost u Zapovjedništvu specijalnih snaga." Prema njegovim riječima oni su najbolji od najboljih koji trebaju biti primjer svima koji žele graditi svoju profesionalnu karijeru u ZSS-u. "Biti dio elitnog društva čini nas ponosnim, a u isto vrijeme zahtjeva apsolutnu odgovornost prema postrojbi i OS RH u cjelini. Vaše iskustvo i motivaciju morate prenositi na nove naraštaje. Poticati ih da budu jaki i ne posustanu pod pritiskom, da izdrže sve napore koje ste i vi izdržali u proteklih šest mjeseci.", kazao je. Brigadir Turalija je izjavio i kako je ponosan na ovaj naraštaj te da će oni biti značajan dobitak Zapovjedništvu specijalnih snaga.

Inače na obuku koja je trajala šest mjeseci i bila podijeljena u pet faza prijavilo se sedamdesetak kandidata iz raznih postrojbi OS RH. Radi se o jednoj od najtežih obuka u OS RH koju mogu završiti samo psihofizički najizdržljiviji vojnici.
Zadaće i brojne prepreke koje su tijekom obuke trebali savladavati zahtijevale su iznimnu fizičku pripremu, upornost, sposobnost funkcioniranja u teškim i složenim uvjetima, vremenskim neprilikama, dugotrajnom boravku u prirodi bez kontakta s vanjskim svijetom, minimalnoj logističkoj potpori u hrani i vodi. Obuka se provodila u svim uvjetima na kopnu moru i zraku, a završna faza bile su stalne operacije kad su, da bi uspjeli, kandidati za specijalce iz sebe morali izvući posljednje atome snage kako bi deset dana preživjeli u divljini, izvršili zapovijed i ušli u društvo izabranih. Jedan od voditelja obuke stožerni narednik Ranko Granić kazao je kako su tijekom gotovo cijele obuke, pogotovo onih najtežih dijelova, bile ekstremne vrućine što je ionako napornu i zahtjevnu obuku dodatno otežavalo. Svaka faza obuke, napominje Granić, bila je eliminacijska s definiranim točno određenim kriterijima koje je trebalo zadovoljiti da bi se nastavilo s obukom. No, sudeći prema reakcijama desetorice "pobjednika" isplatilo se.
Iako su iza njih mjeseci napornog rada oni su zapravo tek na početku svoje profesionalne karijere. Morat će usvojiti niz drugih sadržaja i završiti specijalističke obuke koje će im biti neophodne u razvoju sposobnosti kako bi u potpunosti bili osposobljeni za izvršenje namjenskih zadaća iz spektra specijalnih operacija. Jer, prema riječima zapovjednika ZSS-a, njihova primarna zadaća je osposobljen pojedinac koji kroz svoj daljnji angažman jamči izvršenje zadaće u potpunosti.

KOMENTAR:

Za malu drzavu poput Republike Hrvatske specijalno obucene vojne i policijske snage igraju vaznu ulogu. Hrvati su tradicionalno bili vojnici sluzivsi u raznim postrojbama od tridesetogodisnjeg rata u njemackim zemljama (16.stoljece), napoleonovoj vojsci, austro-ugarskoj vojsci, svicarskoj gardi, legiji stranaca, raznim mirovnim misijama itd. Specijalne postrojbe primjenjuju se u najtezim i najopasnijim situacijama: borba protiv terorizma, otmica taoca, otmica zrakoplova, pratnja sticenih osoba. Shodno tome pripadnici specijalnih postrojbi moraju savladati program obuke koji zahtjeva natprosjecnu fizicku i mentalnu snagu. Republika Hrvatska moze biti ponosna pripadnicima vojnih i policijskih oruzanih snaga, a posebice specijalnim postrojbama. Sve cestitke desetorici novih hrvatskih komandosa na uspjesno polozenoj obuci!

www.drazenkatic.blogspot.de

ALFA MENADŽER I NJEGOV UTJECAJ NA TVRTKU




Tražeći temu za ovo poglavlje došao sam na gore navedenu ideju, te pokušao preko googla pročitati nešto više o toj temi. Upisao sam u google "alfa rukovodilac", poslije "alfa menadžer", te dobio rezultat pretrage nulu. Na hrvatskom jeziku o tom pojmu nije napisana ni jedna riječ.
Međutim temu ćemo ipak obraditi.
Alfa ljudi su rođeni vođe. Bilo da se nalaze u politici, vojsci, ekonomiji, medicini oni su uvijek prvi.
Traže najviše ali najviše i daju.
Nas zanima kako utječe jedan "alfa rukovodilac" na tvrtku u kojoj je zaposlen. Alfa čovjek je također čovjek sa svojim vrlinama i manama. Znači nije nepogrešiv.

Općenito karakteristike koje obilježavaju alfa čovjeka, tj. rukovodioca su slijedeće:

  • samouvjeren (posjeduje visoko samopouzdanje)
  • visoko inteligentan
  • postavlja visoke zahtjeve
  • vrlo direktan u komunikaciji
  • visoko discipliniran
  • potiskuje emocije

Pošto je alfa menadžer čovjek od krvi i mesa, sa svojim manama i prednostima, on može pozitivno ali i negativno utjecati na poslovanje tvrtke u kojoj je zaposlen.

Tvrtka koja je uposlila alfa menadžera profitira njegovim radom kroz slijedeće prednosti koje on posjeduje:

  • ciljno odlučivanje
  • izražena intuicija
  • postizanje zacrtanih rezultata
  • visoko zacrtavanje ciljeva
  • poticanje drugih na uspješan rad
  • visoka osobna produktivnost
  • fokusiranost i objektivnost u poslu

Međutim tvrtka koja je uposlila alfa menadžera mora računati i sa slabostima koje on nosi u sebi:

  • nestrpljiv u odlučivanju
  • ne prihvaća tuđe mišljenje
  • ne uočava važne detalje
  • preveliki pritisak na podređene
  • rezultat navedenog je moguća demotivacija suradnika i podređenih

Svi mi koji imamo radno iskustvo sigurno smo se u našem poslu bar jednom sreli sa "alfa tipom rukovodioca".

Četiri temeljne funkcije menadžmenta su:
  1. Planiranje
  2. Organiziranje
  3. Vođenje
  4. Kontrola

Za menadžere je opće poznato da imaju iznad prosječna primanja. Da li su ta primanja opravdana ili ne o tome bi se moglo dugo diskutirati. Posebno su dobro plaćeni visoki menadžeri banaka i autoindustrije, kao i energetskih koncerana.

Njemačke novine Augsburger Allgemeine 14. juna 2013 prikazale su listu najbolje plaćenih menadžera u Njemačkoj u 2011. godini. Redoslijed je slijedeći:

  1. Martin Winterkom (VW AG) - godišnje primanje 16,5 milijuna eura
  2. Josef Ackermann (Deutsche Bank) - godišnje primanje 9,4 milijuna eura
  3. Peter Löschner (Siemens AG) - godišnje primanje 8,7 milijuna eura
  4. Dieter Zetsche (Daimler AG) - godišnje primanje 8,6 milijuna eura
  5. Wolfgang Reitzle (Linde AG) - godišnje primanje 6,7 milijuna eura
  6. Jürg Gerßmann (REW) - godišnje primanje 6,4 milijuna eura
  7. Norbert Reithofer (BMW AG) - godišnje primanje 6,1 milijuna eura
  8. Herbert Hainer (Adidas) - godišnje primanje 5,9 milijuna eura
  9. Kasper Rorsted (Henkel) - godišnje primanje 5,4 milijuna eura
  10. Frank Appel (Deutsche Post) - godišnje primanje 5,2 milijuna eura

Portal "Poslovni savjetnik.com" je 16.05.2011 na svojoj stranici objavio listu najbolje plaćenih menadžera u Republici Hrvatskoj, kako slijedi:
  1. Franjo Luković, Zagrebačka banka, te Božo Prka, Privredna banka, procjena oko 90.000 kuna/mjesečno
  2. Emil Tedeschi, Atlantik grupa, 87.900 kn/mj i menadžerski bonus 2,7 milijuna kuna
  3. Ivica Mudrinić, Hrvatski telekom, 83.300 kn/mj i menadžerski bonus 666.200 kn
  4. Irena Jolić Šimović, Hrvatski telekom, 62.900 kn/mj i menadžerski bonus 92.200 kn
  5. Božidar Poldrugač, Hrvatski telekom, 59.900 kn/mj i menadžerski bonus 225.700 kn
  6. Branka Skaramuča, Hrvatski telekom, 55.300 kn/mj i menadžerski bonus 215.700 kn

Iz prikazanih lista vidimo da su menadžerska primanja i bonusi astronomske sume.
Prosječna plaća u Njemačkoj prema Saveznom uredu za statistiku je 28.000 eura godišnje. Godišnja plaća šefa Volkswagena Martina Winterkoma je 16,5 milijuna eura. Uz malo matematike dolazimo do zaključka da prosječni radnik u Njemačkoj da bi zaradio godišnju plaću gospodina Winterkoma mora raditi 600 godina. Prosječna plaća u Republici Hrvatskoj iznosi 5.000 kn. U omjeru sa menadžerskim plaćama i bonusima u Republici Hrvatskoj prosječna zarada radnika je premala.

Prva zemlja koja se referendumom pobunila protiv nerealno visokih menadžerskih primanja bila je Švicarska. Povod referendumu je bio menadžer Daniel Vasella koji je prilikom odlaska iz tvrtke Novartis trebao dobiti otpremninu od 60 milijuna eura kao nadoknadu da se u budućnosti ne zaposli kod konkurencije. U ožujku 2013. Švicarci su izišli na referendum, te se sa 67,9% glasova odlučili protiv visokih isplata menadžerima. Inicijativa poduzetnika i neovisnog političara Thomasa Mindera protiv visokih menadžerskih primanja prethodila je referendumu.
Inicijativa je zahtjevala da:
  • Dioničari sami odlučuju o primanjima menadžera
  • Otpremnine menadžera u milijunskim iznosima trebaju biti zabranjene
  • Za nepoštivanje zakona kazna zatvora do tri godine i novčana kazna
Zahtjevi "Minderove inicijative" u slijedeće dvije godine trebali bi biti zakonom regulirani.
Primanja Top menadžera su nerealno visoka. Isplatom tog novca direktno se oštećuje tvrtka. Veliki koncerni gotovo da vode natjecanje tko će svoje menadžere više platiti, te na taj način pokušavaju osigurati vodeću poziciju u branši. To je štetna pojava kojoj se treba suprotstaviti i u zemljama Europske Unije, a ne samo u Švicarskoj. 

Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj prvoj knjizi “MODERNOM EKONOMIJOM U BOLJU ZAJEDNIČKU BUDUĆNOST”!
Prvi puta knjiga je objavljena u junu 2013. godine, a danas je knjiga dostupna na hrvatskom jeziku preko izdavačke kuće "Peleman Industries NV"!
Više o knjizi možete vidjeti pod:
mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.
www.drazenkatic.blogspot.de
 

srijeda, 12. kolovoza 2015.

SMOKVE! Čudesno voće s mnogobrojnim dobrobitima za ljudsko zdravlje + KOMENTAR

Clanak je citiran iz portala "Dnevno.hr", dana 11.08.2015

Autor: T. Pšenko 

Smokve, slatko voće koje uspijeva samo u toplijim krajevima svijeta, zbog svojih se ljekovitih i nutritivnih vrijednosti izdiže u vrtlogu mnogih voćki.
Narodnom se predaju ističe da će vas, jedete li smokve, zaobilaziti sve bolesti modernoga doba. Uz to, smokve se nazivaju i najstarijim ljekovitim voćem, a neizostavan su dio mnogih domaćih recepata.
Biljka koja malo traži, a puno daje, kako joj se također tepa u narodu, sadržava visok udio magnezija koji je jedan od temeljnih elemenata zaštite živčanog sustava od stresa, sjajan je za kosti, imunitet, usporava starenje organizma. Osim toga, smokve obiluju željezom, kalcijem, kalijem, bakrom, vitaminima B6, C, kao i betakarotenom. Masnoća gotovo i nemaju, dok su s druge strane bogate vlaknima koja “čine čuda” kada je u pitanju probavni sustav. Pektin iz smokvi smanjuje kolesterol u krvi, a vlakna triptofana pomažu kod problema s cirkulacijom i nesanicom.
Svi ljubitelji smokvi uvijek će ih opisati kao vrlo slatko voće – s razlogom, pune su prirodnih šećera koji potiče rad mozga. Dijabetičari s njima trebaju biti oprezni, osobito kada se radi o suhim smokvama koje su gotovo dvostruko slađe od svježih. Suhe se smokve pak preporučuju sportašima kao nutritivno vrijedan međuobrok, osobito u kombinaciji s orašastim plodovima. Osim visokog postotka šećera, smokve sadrže čak 80 posto vode.

Dusko Jaramaz/PIXSELL
Dusko Jaramaz/PIXSELL

Stari Grci i Rimljani smokve su nazivali rajskim voćem jer su primjećivali njihova ljekovita svojstva. Mnogi bi se s tom sintagmom složili i danas, osobito ako znaju da je njihova ljekovitost i znanstveno dokazana.

KOMENTAR:

Smokve, voce koje raste u mediteranskim zemljama je vrlo malo zastupljeno u trgovinama. Najcesce ih mozemo kupiti kao osuceni proizvod. Vrlo je rijetka ponuda u trgovinama u Stuttgartu svjeze ubranih smokvi. To me zaista cudi, posto u trgovinama postoje proizvodi iz cijelog svijeta, egzoricno voce i tko zna sto sve ne. Tko ima srecu da provodi godisnji odmor na Jadranu moze na svakoj gradskoj trznici ili od OPG-a kupiti to ukusno i zdravo voce. Mozda bi se u Republici Hrvatskoj trebalo razmisliti o plasmanu svjezih smokvi na trziste zemalja Europske unije! Pitanj je samo postoji li dovoljno smokvi za izvoz, ili u njima mogu jedino uzivati turisti koji trenutno borave na Jadranu. Ugodan Dan. Drazen Katic.

www.drazenkatic.blogspot.de

DŽIHADISTI BEZ MILOSTI 'Ubili smo Hrvata zbog sudjelovanja njegove zemlje u ratu protiv Islamske države' + KOMENTAR

Citirani clanak je iz portala "Jutarnji.hr", dana 12.08.2015

  • Vlado Kos / CROPIX, SITE Intel Group
Autor:  Hina

Islamska država objavila je da je odsijecanjem glave pogubila Salopeka te je na svom Twitteru objavila fotografiju za koju tvrdi da je fotografija njegova tijela.
Agencija France presse piše da još nije potvrđena autentičnost fotografije, a isto tvrdi i Reuters dodajući da uz fotografiju stoji i naslov: "Ubojstvo hrvatskog taoca zbog sudjelovanja njegove zemlje u ratu protiv Islamske države, nakon što je istekao rok".
Reuters napominje da uz fotografiju dekapitiranog muškarca stoji kopirani tekst vijesti iz arapskih medija s naslovima: "Hrvatska potvrđuje potporu Egiptu u naporima u borbi protiv ekstremizma i terorizma" i "Hrvatska potvrđuje kontinuiranu potporu Kurdistanu".
Glasnogovornik egipatskog ministarstva unutarnjih poslova rekao je za Reuters: "Vidjeli smo ovu vijest na internetu, ali upravo radimo svoje vlastite provjere. Ako potvrdimo da je to istina, informirat ćemo medije putem priopćenja".

KOMENTAR:

Smaknuce Tomislava Salopeka pokazuje da za ISIS ne vrijede nikakve ratne konvencije, moralni ili pravni zakoni. Smaknuce koje se nicim ne moze opravdati. Iskrena sucut porodici pokojnog Salopeka i neka mu laka hrvatska zemlja!

ISTOVREMENO MAJKA I BIZNIS ŽENA




Ova tema zahvaća u sve većem broju žensku populaciju. Prije je svijet bio jednostavan. Muškarci su išli na posao, radili cijeli dan i donosili novac kući, a žene su odgajale djecu.

Sedamdesetih godina pojavio se pokret "emancipacije" i svijet se preko noći okrenuo na glavu. Žena domaćica je preuzela djelomično mušku ulogu i pokazala svoje kvalitete.

Pogotovo na području određenih zanimanja dogodilo se čudo. Do tada takozvana "muška zanimanja" pala su u ruke nježnijem spolu. Žene su postale profesionalni vojnici, inženjeri, vozači autobusa, piloti, kirurzi itd.

Pojava emancipacije je dodatno poljuljala mušku patrijarhalnu poziciju, jer su u nekim ekstremnim slučajevima uloge muškarca i žene u potpunosti zamijenjene. Završni udarac "patrijarhatu" donijela je ekonomska kriza 90-tih godina koja egzistira do danas. Puno muškaraca je izgubilo zaposlenje, te su morali zamjenski preuzeti ulogu "rada u kućanstvu". Žene su bile prisiljene ići raditi.
Zbog sve manjih primanja i sve skupljeg životnog standarda danas često obadva supružnika moraju ići na posao. Nerijetko muškarci preuzimaju i dio porodiljskog dopusta, pogotovo ako žena ima veća primanja od muškarca.

Tradicionalno je žena bila ta koja je odgajala djecu i bila kod kuće. Taj svijet više ne postoji. Sve više žena preuzima rukovodeće funkcije u politici i privredi. To su radna mjesta koja često zahtijevaju dvanaestsatno, a ponekad i duže radno vrijeme.
Međutim kod kuće dijete želi majku. Kako to spojiti?

Dali su danas djeca žrtve ekonomske krize i karijere pod svaku cijenu?

Kod mojih poznanika je prije 12 godina bila slična situacija. Moj poznanik je izgubio posao i bio otpušten iz tvrtke kao tehnološki višak. Njegova supruga je bila zaposlena kod grada Štutgarta, te imala tzv. "siguran posao". Znači egzistencija im nije bila u pitanju. Dobili su prvo jednu bebu, a dvije godine kasnije i drugu. U Njemačkoj porodiljski dopust se ne plaća, pa žene nerijetko ostaju kraće vrijeme na porodiljskom, te odlaze ponekad i nakon 6 mjeseci ponovo na posao. Kada se poznanikova supruga ponovo vratila na posao djeca su još bila mala. Zaposlenici koji rade za grad Štutgart imaju najčešće radno vrijeme od 09.00 do 17.00 sati. Međutim ako radite za grad, često se događa da zbog obima posla i nedovoljnog broja zaposlenika prekovremeni sati postaju pravilo, a ne iznimka. Pogotovo ako radite na nekoj rukovodećoj funkciji 9 do 10 sati dnevno je česta svakodnevnica.
Ta sudbina je pogodila i suprugu mog poznanika. Zbog prirode posla obavljala je privremeno funkciju zamjenice šefa, a nakon određenog vremena i službeno postala zamjenica. Dolazak sa posla je bio često između 18.00 i 20.00 sata navečer, te ponekad i rad vikendom. Djeca su odlazila u vrtić, kasnije počela u školu, rijetko viđajući svoju mamu. Poznanik je bio kod kuće, te preuzeo glavnu brigu o djeci, te rad u kućanstvu.
Danas su djeca velika i cjelodnevni rad njihove mame nije im više problem. Međutim kada sam bio u posjeti dok su djeca još bila mala, nebrojeno puta su pitala gdje je mama i kada će se vratiti s posla?
Znači da otac koji je bio cijeli dan na raspolaganju djeci nije mogao kompenzirati nedostatak socijalnog kontakta djece sa njihovom majkom.
Moja sestra i ja smo odrasli u nešto boljoj situaciji. Kod nas su obadvoje roditelja radila, a bili su raspoređeni u suprotne smjene, tako da nam je jedan od njih bio uvijek polovicu dana na raspolaganju. U toj situaciji su zapravo trpili naši roditelji jer su se vrlo rijetko viđali.


Koji bi bio zapravo idealan model po kome će žena zadovoljiti svoju potrebu "ići na posao", a
istovremeno imati vremena za odgoj svoje djece?

U današnjoj ekonomskoj krizi u kojoj čovjek mora biti zadovoljan ako uopće ima posao, teško je tražiti idealan model koji bi u praksi bio primjenjiv.
Model po kome muškarac radi puno radno vrijeme, a žena 4 sata dnevno, te ostatak provodi sa djecom bi bio teoretski idealan. Međutim vrlo je teško naći poslodavca koji će pristati da njegov rukovodeći kadar dolazi samo par sati na posao. Ako bi poslodavac i pristao na to, tada biznis žena ne bi mogla ispuniti dnevne rukovodeće zadatke na poslu, te bi ostatak dana morala raditi kod kuće. U tom slučaju ne bi se mogla adekvatno posvetiti odgoju djece.

Prema Državnom zavodu za statistiku u Republici Hrvatskoj je u 2011. godini radilo sa visokom i višom školskom spremom:
  • Žene 26,0%
  • Muškarci 18,3%
U političkoj vlasti 2012. u Republici Hrvatskoj je bila slijedeća raspodjela:
  • Dužnosnici, visoki državni i javni službenici – žene 29,6%, muškarci 70,4%
  • Veleposlanici – žene 14,5%, muškarci 85,5%

Nezaposlenost u 2012. prema evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje je iznosila:
  • Žene 53,1%
  • Muškarci 46,9%

U Pravosuđu je 2011. bio slijedeći odnos sudaca - žena i muškaraca:
  • Suci vrhovnog suda – žene 48,8%, muškarci 51,2%
  • Suci općinskih sudova – žene 70,4%, muškarci 29,6%
  • Suci trgovačkih sudova – žene 68,0%, muškarci 32,0%
  • Suci prekršajnih sudova – žene 72,0%, muškarci 28,0%
  • Suci županijskih sudova – žene 58,0%, muškarci 42,0%
  • Suci ustavnog suda – žene 38,5%, muškarci 61,5%

Obrazovanje 2011. pokazuje slijedeći omjer:
  • Magistri znanosti, magistri i sveučilišni specijalisti – žene 56,9%, muškarci 43,1%
  • Doktori znanosti – žene 56,8%, muškarci 43,2%

Iz statistike Državnog zavoda je za zaključiti da su žene u Hrvatskoj dobro obrazovane, te primjereno zastupljene u privredi i sudstvu, a nešto manje na političkim funkcijama.
Na koji način te poslovne žene usklađuju posao sa odgojem djece najbolje bi nam one same mogle odgovoriti. Iz tih odgovora bi se sigurno mogla napisati još jedna zanimljiva knjiga!

 
Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj prvoj knjizi “MODERNOM EKONOMIJOM U BOLJU ZAJEDNIČKU BUDUĆNOST”!
Prvi puta knjiga je objavljena u junu 2013. godine, a danas je knjiga dostupna na hrvatskom jeziku preko izdavačke kuće "Peleman Industries NV"!
Više o knjizi možete vidjeti pod:
mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.
www.drazenkatic.blogspot.de

utorak, 11. kolovoza 2015.

'AJMO DEČKI, DVA PUTA TJEDNO MORATE POLIZATI TURISTIČKU ZONU' Ljuti Bandić u 4 ujutro uzeo šmrk u ruke i pokazao čistačima kako se to radi + KOMENTAR!

Citatirani clanak je iz portala "Jutarnji.hr", dana 11.08.2015

  • Foto: www.zagreb.hr
Osebujni zagrebački gradonačelnik Milan Bandić ponovno je dokazao kako mu je omiljena krilatica "idemo delat".
Uzeo je šmrk u ruke i s gradskim čistačima gradonačelnik Milan Bandić jutros u 4.30 sati prao je ulice od Trga bana Jelačića, Praškom, do Berislavićeve kako bi, kaže, polizao prometnice nakon što je jučer bio zgrožen stanjem kada je ujutro otvarao obnovljenu tržnicu Dolac.

- Ovo je moja podrška radnicima. Časno je raditi svaki posao, ali treba malo više vode i malo bolja organizacija da bi sve bilo besprijekorno. Ovo nije moj PR, svi znaju da ja znam radit. Jedino nisam rađao, ali ostalo sve znam – poručio je zorom radnicima Čistoće, te dodao da 18 posto više noćenja stranaca u Zagrebu zaslužuje da grad bude čišći. Na pitanje novinara je li riječ o njegovoj predizbornoj kampanji, Bandić je samo kratko poručio da njegova kampanja traje 365 dana u godini.

Iz centra grada zaputio se, potom, na Zagrebačku aveniju gdje se na dionici Selska-podvožnjak Savska uređuje južni kolnik. Najavio je da će radovi vrijedni 2,4 milijuna kuna biti završeni do 15. kolovoza.

Već oko 7 sati gradonačelnik je otputovao u Milano gdje će dogovarati mogućnost sudjelovanja Zagreba na manifestaciji EXPO 2015.

KOMENTAR:

Cistoca velikih gradova koji su svakodnevna meta turista igra veliku ulogu. Kada turist posjeti neki grad obratiti ce paznju na kulturne znamenitosti, gastronomsku ponudu i cistocu grada. Na osnovu ta tri parametra prenijeti ce dalje informaciju o gradu koji je posjetio te ga preporuciti svojim prijateljima i poznanicima ili ih odgovoriti od posjete tom gradu. Republika Hrvatska nikako da odskoci od svakogodisnjih 7-8 milijardi eura od turizma, pa stoga turisticka ponuda grada Zagreba moze pomoci da se konacno probije ta godisnja dobit. Austrija ostvaruje godisnje 20 milijardi eura od turizma, a da nema ni mora. Znaci mnogo se moze uciniti da se hrvatski turizam poboljsa. Promocija hrvatskih gradova je samo jedan segmenat doprinosa turizmu. Lijep pozdrav.

Drazen Katic

www.drazenkatic.blogspot.de