Socijalni
kontakti su za nas ljude jednako bitni kao hrana i piće.
Francuski
kralj Ludwig XIV je u srednjem vijeku sproveo eksperiment sa
novorođenom djecom. Djeca su bila redovito hranjena i previjana
međutim sa njima se nije smjelo pričati, te su bila potpuno sama
zaključana u sobi. Kralj Ludwig XIV je tim eksperimentom htio
utvrditi da li su djeca sposobna sama razviti materinski jezik bez da
se sa njima komunicira. Rezultat eksperimenta je bio da su djeca
poumirala.
Tragični
eksperiment je pokazao da socijalni kontakt i komunikacija za nas
ljude igraju životno važnu ulogu.
Socijalne
kontakte dijelimo na fizičke socijalne kontakte i virtualne
socijalne kontakte.
Fizički
socijalni kontakt je kada sa prijateljima odemo na nogometnu utakmicu
ili sa prijateljicom na jutarnju kavu.
Izumom
telefona, kasnije interneta i mobitela omogućen je virtualni
socijalni kontakt. To znači da kad telefoniramo ili kad elektronski
pišemo sa našim prijateljima kontaktiramo virtualno!
U
posljednji 5 godina došlo je do eksplozije društvenih mreža koje
nam nude i omogućavaju virtualne socijalne kontakte. Neke od mreža
su besplatne, druge se plaćaju. Neke imaju poslovni karakter, druge
pak zabavni!
Neke
od društvenih mreža koje imaju poslovni karakter su:
- Xing
- Google plus
- Facebook (Poslovni profili)
- Linkedin
Društvene
mreže zabavnog karaktera su:
- Facebook (Privatni profili)
- My Face
- Twitter
- Skype / You Tube
Mi
ćemo reći par riječi više o društvenim mrežama poslovnog
karaktera!
Već
se godinama pitam koji je ispravan omjer u participiranju fizičkog i
virtualnog socijalnog kontakta. Prije sam mislio da je jedan ili dva
sata dnevno maksimum koji smijemo participirati u virtualnoj
komunikaciji. Kako je obim posla tijekom godina poprimao sve više
virtualni karakter, moje mišljenje se također mijenjalo. Danas znam
da ne postoji pravilan omjer.
Sve
dok virtualna komunikacija ne poprimi obilježje "ovisnosti"
sve je u redu. Poslovno gledano postoji ogromna korist od virtualne
komunikacije. U zadnje dvije godine mnoge tvrtke nude "virtualno
školovanje" i "virtualne seminare", a sve
zahvaljujući specijalnim programima za održavanje virtualnih
konferencija! Ta nova tehnologija uveliko smanjuje troškove
školovanja pošto se sudionici seminara (konferencije) mogu nalaziti
čak na različitim kontinentima pred svojim računalom. Socijalni
kontakti igraju u poslovanju bitnu ulogu kao i u privatnim životu. U
poslovnim društvenim mrežama sreću se ljudi koji imaju
prvenstveno za cilj poslovanje. Čim imamo više socijalnih kontakata
u poslovnoj društvenoj mreži povećava se mogućnost da ćemo naći
kupca za naš proizvod, pronaći adekvatno radno mjesto, pronaći
projekt ili investitora. Prva poslovna društvena mreža sa kojom sam
se ja susreo bila je Xing.
Na
jednom seminaru koji se 2007. održavao u Štutgartu voditelj
seminara mi je predložio da napravim poslovni profil u Xingu.
Registracija je bila besplatna kao i prvih mjesec dana korištenja
mreže. Napravio sam uz njegovu pomoć profesionalni poslovni profil
koji postoji još i danas i koji je moja poslovna osobna iskaznica. U
njemu se nalazi cijeli moj životopis tako da potencijalni "kontakti"
na jednostavan način vide odgovara li moj profil njihovim poslovnim
željama i potrebama. Nakon nekoliko dana dva moja poznanika i ja na
istom seminaru smo osnovali jednu poslovnu grupu.Dali smo joj naziv
"Umwelt-Verkehr-Neue Tehnologie" ili skraćeno UVNT GRUPA.U
grupi smo načinili poglavlja sa raznim poslovnim temama, na više
jezika o kojima se moglo pisati i diskutirati. Svakodnevno se
povećavao broj članova. Članovi su bili studenti, inženjeri,
profesori, novinari, pravnici, ekonomisti itd. Nakon što smo
prikupili prvih 200 članova grupe, organizirali smo i prvi susret "u
živo u Štutgartu" u jednom lijepom kafiću. Prva tema je pored
neobaveznog čavrljanja bila diskusija o industriji i novim
tehnologijama.
Grupa
se bavila, a bavi se još i danas sa tri temeljna područja:
- Elektromobilitet i nove tehnologije
- Obnovljivi izvori energije
- Održivi razvoj
Grupa
ima internacionalni karakter. U prvih par godina održali smo 25
sastanaka, seminara i predavanja u Štutgartu, nekoliko skupova u
Minhenu, Hamburgu, Berlinu, Zagrebu.
Ugostili
smo različite predavače sa fakulteta, razne tvrtke, sudjelovali na
bezbrojnim skupovima, predavanjima, seminarima, kongresima.
Volonterskim
radom u UVNT GRUPI stekao sam bezbrojne "socijalne kontakte".
Neki su prerasli u prijateljstva.
Na
seminarima i predavanjima koja smo održavali došlo je do poslovnog
povezivanja pojedinaca kao i tvrtki. To je bio jedan predivan period
u kome sam bio prisutan kao organizator ili kao gost.
UVNT
GRUPA postoji i danas. Članovi se više sastaju virtualno i
razmjenjuju iskustva, potrebe i informacije u poslovanju. Prije
mjesec dana dok sam bio u šetnji u Štutgartu sreo sam jednog člana,
te smo kratko popričali o radu grupe. On je bio prisutan na dosta
sastanaka koje smo održali. Upitao me kada će biti novi skup!
Odgovorio sam: "Kada pronađemo kvalitetnu temu sastanka ili
kvalitetnog referenta organizirat ćemo skup".
UVNT
GRUPA danas broji 2650 članova iz različitih zemalja, te različitih
poslovnih profila. Grupa ima četiri moderatora koji vode
komunikaciju i organiziraju susrete.
I
danas kada sudjelujem na nekom kongresu iz područja novih
tehnologija ili održivog razvoja, ispunjavajući prijavnicu
prijavljujem se kao član UVNT GRUPE. Često sam naziv grupe izaziva
zanimanje drugih sudionika, te nerijetko moram objašnjavati što
znači skraćenica.
Socijalni
kontakti u poslovanju igraju vrlo važnu ulogu. Oni omogućavaju
pronalaženje novih poslovnih partnera, proširenje proizvodnje i
poslovnu komunikaciju. Svima onima koji su privatnici ili zaposlenici
u društvenom ili privatnim sektoru savjetovao bi da naprave svoj
poslovni profil u nekoj od poslovnih društvenih mreža. Taj profil
je Vaša poslovna osobna iskaznica koja će Vam zasigurno pomoći u
daljnjem poslovanju. Kada smo mi osnovali UVNT GRUPU ona je bila
jedna od prve tri grupe u Xingu koja se bavila temom održivog
razvoja. Danas postoje stotinu takvih grupa. Uvijek je lijepo biti
"pionir" u nekom području, te svojim iskustvom i znanjem
uputiti i druge na ispravan poslovni put.
Ono
što je najvrjednije u poslovanju to je iskustvo. Njega ne možete
posuditi, kupiti ili iznajmiti. Iskustvo morate proživjeti. Ono je
individualno i služi razvoju pojedinca kako u privatnom tako i u
poslovnom životu. Svijet u kome živimo postaje sve virtualniji i
zato ako još nemate svoj poslovni profil napravite ga odmah nakon
čitanja ovog poglavlja!
Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj
prvoj knjizi “MODERNOM
EKONOMIJOM U
BOLJU ZAJEDNIČKU
BUDUĆNOST”!
Prvi puta knjiga je
objavljena u junu 2013. godine, a danas je
knjiga dostupna na hrvatskom jeziku
preko izdavačke kuće "Peleman Industries
NV"!
Više o knjizi možete vidjeti pod:
mr.sc.
Dražen Katić, dipl.ing.