http://hrvatskonebo.com/hrvatskonebo/blog-post/u-kurikulu-predmeta-povijest-nema-povijesti-domovinskog-rata-za-koju-drzavu-je-kurikul-napisan-ministrice-divjak-i-premijeru-plenkovicu/
"UPOZORENJE: KURIKULU PREDMETA POVIJEST NEMA POVIJESTI DOMOVINSKOGA RATA!
Proučili smo kurikul predmeta Povijest za osnovne i srednje škole, kako ga je objavilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja (https://mzo.hr/sites/default/files/dokumenti/2018/OBRAZOVANJE/Nacionalni-kurikulumi/povijest_nakon_recenzije_travanj_2018v3.pdf).
Zaprepastili smo se ! U tom predmetu praktički nema povijesti Domovinskoga rata!
O tome ovime obavještavamo hrvatsku javnost, povjesničare, ustanove, Vladu i sve hrvatske branitelje i sve braniteljske udruge.
Pođimo redom. Čitajte pažljivo i do kraja, jer, ako hrvatskom narodu oduzmu povijest, oduzeli su mu i državu!
- NI PLENKOVIĆ NI DIVJAK NISU ODGOVORILI NA NAŠA PITANJA I TRAŽENJA
Ovo su naša pitanja i zahtjevi (koje smo poslali i e-poštom na Plenković i Divjak):
– https://www.braniteljski-portal.com/urednistvo-reforma-skolstva-u-rijecima-ministrice-divjak-i-saborskog-zastupnika-hasanbegovica
– https://www.braniteljski-portal.com/akademik-vladimir-paar-odgovorio-braniteljskom-portalu-znanstveno-vijece-za-obrazovanje-i-skolstvo-hazu-kojemu-sam-predsjednik-nije-dobilo-nikakve-kurikule-na-recenziju
– https://www.braniteljski-portal.com/ratni-zapovjednici-postavili-vazna-pitanja-andreju-plenkovicu-o-kurikulu-povijesti-domovinskoga-rata
– https://www.braniteljski-portal.com/javno-trazimo-od-ministricemzo-blazenke-divjak-zelimo-znati-tko-pise-udzbenike-povijesti
Nije nam odgovorio ni premijer g. Andrej Plenković. Javna rasprava je „završena“, požurilo se s „eksperimentalnim“ uvođenjem novoga kurikula u škole i – Jokićev je kurikul ostao isti!
Bez povijesti iz obrambenog Domovinskoga rata.
On se u cijelom kurikulu od 150 stranica SPOMINJE JEDNOM!
POVIJEST DOMOVINSKOGA RATA U PREDMETU POVIJEST
Povijest Domovinskoga rata trebala se učiti u osmom razredu osnovne škole i u četvrtom razredu gimnazije.
- Osmi razred osnovne škole
Citiramo kurikul:
Cjelina 8.1 Izazovi međuraća obuhvaća ključne događaje, pojave i procese koji su obilježili svijet, Europu i Hrvatsku između dva svjetska rata. Teme za dublju obradu mogu biti povezane s izazovima demokracijai totalitarnih režima, ključnim promjenama u gospodarstvu i društvu te svakodnevici. Pri odabiru tema ili sadržaja za pojedine teme treba voditi računa o hrvatskoj povijesti tog razdoblja, odnosno Hrvatskoj u Kraljevini SHS/Kraljevini Jugoslaviji.
Cjelina 8.2 Drugi svjetski rat obrađuje ključne događaje i fenomene u Hrvatskoj, Europi i svijetu od 1939.do 1945. godine. Teme za dublju obradu mogu biti povezane s bojištima Drugog svjetskog rata, Holokaustomi drugim zločinima protiv čovječnosti, Hrvatskom u Drugom svjetskom ratu, posljedicama rata te utjecajem rata na svakodnevicu. Pri odabiru tema ili sadržaja za pojedine teme treba voditi računa o hrvatskoj povijesti tog razdoblja.
Cjelina 8.3 Poslije ratni i suvremeni svijet obuhvaća ključne događaje i procese u razdoblju od Hladnog rata do danas. Teme za dublju obradu mogu biti povezane s Hladnim ratom, europskim integracijama, slomom komunističkih režima u Europi, dekolonizacijom, pokretima za ljudska prava, promjenama u gospodarstvu,društvu i svakodnevici, oružanim sukobima, migracijama i drugim izazovima suvremenog svijeta.
Cjelina 8.4 Hrvatska nakon 1945.: socijalistička Jugoslavija, samostalnost i Domovinski rat obrađuje ključne političke, gospodarske i društvene događaje i procese iz hrvatske povijesti druge polovice 20. stoljećai početka 21. stoljeća. Teme za dublju obradu su Hrvatska u drugoj Jugoslaviji, nastanak i razvoj samostalne Hrvatske, Domovinski rat te demokratski procesi i uključivanje u europske i svjetske integracije.
- Povijest Domovinskoga rata u gimnaziji
Sadržaji iz moderne i suvremene hrvatske i europske povijesti koje je obvezno poučavati, bilo kao zasebne teme ili sastavni dio drugih tema: nacionalizam, nacije i nacionalne manjine; odnosi i suživot različitih etničkih, vjerskih i drugih zajednica; demokratski procesi i razvoj ljudskih prava; totalitarni režimi; Holokaust; hrvatska država i društvo nakon 1990-e.
Komentar:
– Na mnogo mjesta rabi se izraz „nacionalizam“. Nije jasno radi li se o nečemu lošem ili dobrom. Uz „nacije, nacionalne manjine“ „nacionalizam“ otvara prostor da se u njega strpa domoljublje i osudi se.
– „Demokratski procesi i razvoj ljudskih prava“: ljuska prava ne pripadaju u povijest. Povijest ljudskih prava ne treba više od sata nastave.
– Totalitarni režimi, Holokaust“. Holokaust (najčešće uz II. svjetski rat) spominje se barem 15 puta. Jasno je da o Holokaustu treba učiti, ali treba učiti i o Bleiburgu, Križnom putu i drugim učinjenim zločinima nad Hrvatima.
– Zašto se pod „totalitarni režimi“ ne nabroje komunizam, fašizam i nacizam? Ovako se komunistički i srpski zločini nad Hrvatima mogu podvesti pod totalitarne režime, dakle opće fraze o gulazima u Sovjetskom savezu, a ustaški zločini, opširno, pod Holokaust.
– Najstrašnije: „hrvatska država i društvo nakon 1990-e“. Ljudi, to je cijela povijest Domovinskoga rata i stvaranja hrvatske države –u jednoj rečenici kurikula od 156 stranica, 6 riječi od nabrojene 51 u rečenici kopiranoj iz kurikula na početku ovoga odjeljka!!! Gdje se uči:
zločini nad Hrvatima u Odesi,
progoni Hrvata i pljačka Hrvatske u kraljevini Jugoslaviji,
HSS i ubojstvo Stjepana Radića,
Uspostava Banovine Hrvatske i srpska pobuna protiv nje,
Srpski zločini nad Hrvatima s proglašenjem Nezavisne države Hrvatske i u tijeku cijeloga II. svjetskoga rata,
progoni i ubojstva Hrvata 1945. (detaljno) i nadalje, sve do 1990. (Suđenje Perkoviću i Mustaču);
a sve to kao vjekovna i opravdana hrvatska ćežnja i birba za uspostavom samostalne države i oslobađanje od srpskoga terora, ljudskoga, ekonomskoga, kulturnoga, političkoga i svakog drugog, te:
počeci stranačkoga života u Hrvatskoj,
narodni pokret pod vodstvom Franje Tuđmana,
donošenje novoga, nekomunističkoga, Ustava,
referendum o samostalnosti,
srpska pobuna i agresija,
okupacija, uništavanja, zločini nad hrvatskim civilima,
stvaranje hrvatske vojske i oslobađanja okupiranih teritorija,
borba za konstitutivnost hrvatskoga naroda u Bosni i Hercegovini,
obnova porušene Hrvatske???
- MANJE VAŽNA, ALI ISTO ZANIMLJIVA OPAŽANJA
tu je (i) 13 (trinaest) referencija Snježane Koren!
Naposljetku, tu su i srpske referencije:
- Ivić, Ivan, Ana Pešikan, Slobodanka Antić. Aktivno učenje 2. Beograd: Institut za psihologiju, 2001.
- Pešikan Avramović, Ana. Treba li deci istorija. Psihološki problemi nastave istorije u osnovnojškoli. Beograd: Zavod za udžbenika i nastavna sredstva, 1996.
Gdje je Centar za istraživanja Domovinskoga rata?!
Gdje je Hrvatski institut za povijest?!
- ŠTO MI TRAŽIMO
U svim razredima srednjoškolskog obrazovanja (izuzev prvog razreda gimnazije) učitelj mora voditi računa o ravnomjernoj zastupljenosti sadržaja iz hrvatske i svjetske povijesti (50%:50%).
Dakle, kao prvo, tražimo da „u svim razredima osim prvoga razreda gimnazije zastupljenost hrvatske i svjetske povijesti bude pola – pola!
Za hrvatsku povijest, dakle, treba napisati i ishode i sadržaj JEDNAKO OPŠIRNO I DETALJNO kao za cijelu svjetsku povijest!
Kao drugo, tražimo gore navedeno, da u sadržaju predmeta Povijest bude:
zločini nad Hrvatima u Odesi,progoni Hrvata i pljačka Hrvatske u kraljevini Jugoslaviji,
HSS i ubojstvo Stjepana Radića,Uspostava Banovine Hrvatske i srpska pobuna protiv nje,
Srpski zločini nad Hrvatima s proglašenjem Nezavisne države Hrvatske i u tijeku cijeloga II. svjetskoga rata,
progoni i ubojstva Hrvata 1945. (detaljno) i nadalje, sve do 1990. (Suđenje Perkoviću i Mustaču);
a sve to kao vjekovna i opravdana hrvatska ćežnja i birba za uspostavom samostalne države i oslobađanje od srpskoga terora, ljudskoga, ekonomskoga, kulturnoga, političkoga i svakog drugog, te:
počeci stranačkoga života u Hrvatskoj,
narodni pokret pod vodstvom Franje Tuđmana,
donošenje novoga, nekomunističkoga, Ustava,
referendum o samostalnosti,
srpska pobuna i agresija,
okupacija, uništavanja, zločini nad hrvatskim civilima,
stvaranje hrvatske vojske i oslobađanja okupiranih teritorija,
borba za konstitutivnost hrvatskoga naroda u Bosni i Hercegovini,
obnova porušene Hrvatske.
A da se u ishode uvrsti potpuno razumijevanje svih tih događaja i njihovo značenje za stvaranje i život slobodne, samostalne i demokratske Republike Hrvatske.
- NAŠ POLITIČKI KOMENTAR
Pozivamo sve branitelje, i braniteljske udruge, a napose one koji su na pozicijama obnašanja državne vlasti da ŽURNO REAGIRAJU na prevaru i subverziju kako je ovdje ocrtana.
Tražimo žurno rekonstrukciju cijeloga kurikula, SVIH PREDMETA U SVIM ŠKOLAMA. On je rađen netransparentno, otkrivene su prevare pri izborima izrađivača, do voditelja Borisa Jokića, i dobivene su negativne recenzije (njemačka, HAZU).
Tvrdimo, a na vlastitom primjeru predmeta Povijest, odnosno povijesti Domovinskoga rata, da je kurikul napravljen NAMJERNO PROTUHRVATSKI!
Ne smijemo dopustiti da stvar prođe u lažnim prepucavanjima, kako je prošla Istanbulska konvencija, na primjer., i da se narod ponovno podijeli. Slučaj povijesti je mnogo ozbiljnija stvar, o kojoj ovisi hrvatska država!
Znanstveni tim & Uredništvo -Braniteljski portal"