petak, 6. svibnja 2016.

POLITIČKE STRANKE I NJIHOVO FINANCIRANJE U REPUBLICI HRVATSKOJ


Republika Hrvatska obiluje političkim strankama.
Sedmi saziv Hrvatskog sabora konstituiran je 22. prosinca 2011. godine. U sedmom sazivu Sabora izabran je 151 zastupnik. Stotinu četrdeset zastupnika izabrano je sa lista političkih stranaka u deset izbornih jedinica, tri zastupnika izabrana su u jedanaestoj izbornoj jedinici (iseljeništvo), a osam zastupnika izabrano je zastupati nacionalne manjine u Republici Hrvatskoj.
Od sedmog saziva Hrvatskog sabora u parlamentu su zastupljene slijedeće političke stranke:
  1. Demokratski centar - DC
  2. Neovisna lista
Izvanparlamentarne stranke u Republici Hrvatskoj su:
  1. "Hrvatska straža" Nacionalna stranka - HS NS
  2. Održivi razvoj Hrvatske - ORAH
  1. Zeleni zajedno
  2. .. itd. (Preko 170 političkih stranaka registrirano je u Republici Hrvatskoj)



Da bi osnovali stranku u Republici Hrvatskoj dovoljno je prikupiti 100 potpisa punoljetnih i poslovno sposobnih državljana RH. Upisom u registar politička stranka postaje pravna osoba te može djelovati na području Republike Hrvatske u skladu sa svojim statutom.
Broj od preko 170 registriranih stranaka u Republici Hrvatskoj govori da građani RH imaju vrlo visoke političke ambicije.
U pravilu „igra“ funkcionira na slijedeći način. Vi kao član neke hrvatske političke stranke napravite „političku pogrešku“, ne slažete se više sa „politikom“ vaše stranke ili sa njenim rukovodstvom, nezadovoljni ste svojom pozicijom u stranci, vaše je djelovanje u suprotnosti sa političkim statutom stranke – napustiti ćete samovoljno stranku ili će vam biti ukinuto članstvo u stranci. I što dalje?
Naravno, vi ćete sa par vaših prijatelja sjesti za stol, popiti piće i osnovati novu stranku. Tako produktivnim političkim angažmanom došli smo do nezavidne brojke od preko 170 političkih stranaka u Republici Hrvatskoj.

Kako se financiraju političke stranke u Republici Hrvatskoj?
U 2014. godini se dio sredstava za rad političkih stranaka osigurao iz Državnog proračuna Republike Hrvatske u iznosu od 50.161.666,00 kuna.
Navedena sredstva pripadaju političkim strankama koje imaju zastupnike u Hrvatskom saboru i nezavisnim zastupnicima te su se rasporedila 2014. godine kao što slijedi:


1.
Socijaldemokratska partija Hrvatske




(42 zastupnika i 19 zastupnica)
20 390 391,50 kuna
2.
Hrvatska demokratska zajednica




(37 zastupnika i 8 zastupnica)
14 494 767,12 kuna
3.
Hrvatska narodna stranka – liberalni demokrati




(10 zastupnika i 3 zastupnice)
4 364 716,39 kuna
4.
Hrvatski demokratski savez Slavonije i Baranje




(6 zastupnika)
1 954 350,62 kuna
5.
Istarski demokratski sabor




(3 zastupnika)
977 175,31 kuna
6.
Hrvatski laburisti – Stranka rada




(5 zastupnika i 1 zastupnica)
1 986 923,13 kuna
7.
Demokratski centar




(1 zastupnica)
358 297,61 kuna
8.
Hrvatska stranka umirovljenika




(2 zastupnika i 1 zastupnica)
1 009 747,82 kuna
9.
Samostalna demokratska srpska stranka




(3 zastupnika)
977 175,31 kuna
10.
Hrvatska građanska stranka




(1 zastupnik i 1 zastupnica)
684 022,72 kuna
11.
Hrvatska seljačka stranka




(1 zastupnik)
325 725,10 kuna
12.
Hrvatska stranka prava dr. Ante Starčević




(1 zastupnica)
358 297,61 kuna
13.
Bošnjačka demokratska stranka Hrvatske




(1 zastupnik)
325 725,10 kuna
14.
Vladimir Bilek




(Hrvatska narodna stranka – liberalni demokrati)
325 725,10 kuna
15.
Veljko Kajtazi




(nezavisni zastupnik)
325 725,10 kuna
16.
Furio Radin




(nezavisni zastupnik)
325 725,10 kuna
17.
Deneš Šoja




(nezavisni zastupnik)
325 725,10 kuna
18.
Jakša Baloević (nezavisni zastupnik)
325 725,10 kuna
19.
Ivan Grubišić (nezavisni zastupnik)
325 725,10 kuna


http://cadial.hidra.hr/searchdoc.php?query=&lang=hr&bid=GIwJLX20tbyGCOo9pyhv%2FQ%3D%3D
Pored navedenog „državnog proračunapolitičke stranke se u Republici Hrvatskoj financiraju kroz:
  • Redovne članarine članova stranke
  • Dobrovoljnim prilozima (donacijama pravnih ili fizičkih osoba)
  • Prihode od imovine u svojem vlasništvu
  • Izdavačke djelatnosti
  • Prodajom propagandnog materijala
  • Organiziranjem stranačkih manifestacija



Političke stranke u Republici Hrvatskoj ne smiju se financirati iz:
• stranih država, stranih političkih stranaka, stranih pravnih osoba,
• državnih tijela, javnih poduzeća, pravnih osoba s javnim ovlastima, trgovačkih društava i drugih pravnih osoba u kojima Republika Hrvatska, odnosno jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave ima udjele ili dionice te javnih i drugih ustanova u vlasništvu Republike Hrvatske, odnosno jedinice lokalne i područne (regionalne) samouprave,
• udruga radnika i poslodavaca,
• udruga, zaklada i fondacija koje zastupaju ili predstavljaju državni dužnosnici ili dužnosnici lokalne i područne (regionalne) samouprave,
• vjerskih zajednica, humanitarnih te drugih neprofitnih udruga i organizacija,
• fizičkih i pravnih osoba protiv kojih se vodi postupak naplate dospjelih nepodmirenih obveza prema proračunu ili zaposlenicima

http://www.mprh.hr/financiranje-politickih-stranaka


FINANCIRANJE IZBORNE PROMIDŽBE U REPUBLICI HRVATSKOJ:
Političke stranke, kandidati i nezavisne liste, odnosno liste grupa birača imaju pravo na naknadu troškova izborne promidžbe iz državnog proračuna. http://www.uprava.hr/default.aspx?id=13790

Ukupan iznos troškova izborne promidžbe po kandidatu, odnosno kandidacijskoj listi ne smije prelaziti iznos već i od:

- 8.000.000,00 kuna na izborima za Predsjednika Republike Hrvatske
  • 1.500.000,00 kuna u jednoj izbornoj jedinici na izborima za zastupnike u Hrvatski sabor,
  • 1.500.000,00 kuna na izborima za članove za Europski parlament,
  • 1.000.000,00 kuna na izborima za gradonačelnika Grada Zagreba,
  • 600.000,00 kuna na izborima za župana i gradonačelnika velikog grada,
  • 250.000,00 kuna na izborima za gradonačelnika i općinskog načelnika u jedinicama lokalne samouprave koje imaju više od 10.000 tisuća stanovnika
      • 100.000,00 kuna na izborima za gradonačelnika i općinskog načelnika u jedinicama lokalne samouprave koje imaju od 3.001 do 10.000 tisuća stanovnika,
      • 50.000,00 kuna na izborima za gradonačelnika i općinskog načelnika u jedinicama lokalne samouprave koje imaju do 3.000 stanovnika.

Pravo na naknadu troškova izborne promidžbe iz državnog proračuna Republike Hrvatske imaju:

kandidati koji na izborima za Predsjednika Republike Hrvatske dobiju najmanje 10% važećih glasova birača,
političke stranke i nezavisne liste koje na izborima za članove u Europski parlament dobiju najmanje 5% važećih glasova birača,
političke stranke i nezavisne liste koje na izborima za zastupnike u Hrvatski sabor dobiju više od 5% važećih glasova birača izborne jedinice,
političke stranke koje su predložile kandidate za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koji su postali zastupnici u Hrvatskom saboru te kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina koje su kandidirali birači i udruge nacionalnih manjina, a koji su postali zastupnici u Hrvatskom saboru,
  • kandidati za zastupnike pripadnika nacionalnih manjina zastupljenih u stanovništvu Republike Hrvatske s manje od 1,5% stanovnika, kojina izborima nisu postali zastupnici u Hrvatskom saboru, a dobili su više od 15% važećih glasova birača izborne jedinice, imaju pravo na naknadu u visini od 15% iznosa naknade koja pripada zastupniku.
    Pravo na naknadu troškova izborne promidžbe iz proračuna jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave imaju:
političke stranke i liste grupe birača koje na izborima za članove predstavničkih tijela jedinica lokalne i područne (regionalne) samouprave dobiju najmanje jednog člana predstavničkog tijela,
kandidati koji na izborima za općinskog načelnika, gradonačelnika, župana i gradonačelnika Grada Zagreba i njihove zamjenike dobiju najmanje 10% važećih glasova birača od ukupnog broja birača koji su izašli na izbore,
  • kandidati koji na izborima za zamjenika općinskog načelnika, gradonačelnika i župana koji se biraju iz reda nacionalnih manjina, dobiju najmanje 10% važećih glasova birača od ukupnog broja birača koji su izašli na izbore.

Nakon proučavanja teksta prethodnog zakona vidljivo je da su prilično visoka financijska sredstva koja stoje na raspolaganju političkim strankama i neovisnim kandidatima za financiranje izborne promidžbe.

U Republici Hrvatskoj na predprošlim izborima 27. prosinca 2009. za predsjednika se kandidiralo 12. predstavnika: http://hr.wikipedia.org/wiki/Hrvatski_predsjedni%C4%8Dki_izbori_2009.-2010.

Kandidat - Stranka- Ukupni broj glasova- Postotak
1
Milan Bandić
nezavisni
292.774
14,83
2
Andrija Hebrang
HDZ
236.990
12,05
3
Ivo Josipović
SDP
640.005
32,44
4
Josip Jurčević
nezavisni
54.070
2,74
5
Damir Kajin
IDS
76.349
3,87
6
Boris Mikšić
nezavisni
41.434
2,10
7
Dragan Primorac
nezavisni
117.042
5,93
8
Vesna Pusić
HNS
143.078
7,25
9
Vesna Škare Ožbolt
nezavisna
37.328
1,89
10
Miroslav Tuđman
nezavisni
80.298
4,09
11
Nadan Vidošević
nezavisni
223.581
11,33
12
Slavko Vukšić
DSSR
8299
0,42


Od tih 12 čak su četvorica kandidata dobila više od 10% glasova birača, a samim time i pravo na naknadu troškova izborne promidžbe iz proračuna Republike Hrvatske.

Izbore za predsjednika Republike Hrvatske 2014/2015 obilježila su 4 kandidata. Državno izborno povjerenstvo objavilo je četiri pravovaljane kandidature prema redoslijedu predanog broja potpisa, dok su tri kandidature odbijene jer nisu imale dovoljni broj potpisa podrške.


kandidat
stranke/koalicija
potpisi podrške


Kolinda Grabar Kitarović
HDZ, HSS, HSP AS, BUZ, HDS, ZDS, HSLS, HRAST
328.683


Ivo Josipović
SDP, HNS, IDS, HSU, Laburisti, Reformisti, ORaH, AHU, HDSS, ISU, JS, MDS, PGS, SHUS, SU, SUH, UDU
203.875


Milan Kujundžić
Savez za Hrvatsku
50.000


Ivan Sinčić
Živi zid
15.200

Službena izborna promidžba počela je u ponoć 9. prosinca 2014. godine.
Po službenim objavama troškova kampanje Ivo Josipović potrošio je 5.400.000 kn, dok je najmanje potrošio Ivan Sinčić i to 92.627 kn. Tabelarno ti troškovi iznose:



Kandidat (stranka)
Potrošeni iznos
do 28. prosinca

Broj glasova
Trošak po glasu
(u kunama)


Ivan Sinčić (Živi zid)
92.627
293.570
0,32

Ivo Josipović (podržan od SDP-a)
5.400.000
687.678
7,85

Kolinda Grabar-Kitarović (HDZ)
2.500.000
665.379
3,76

Milan Kujundžić (SZH)
390.806
112.585
3,47



U drugom krugu izbora pobijedila je Kolinda Grabar-Kitarović s 32.509 glasova više od Ive Josipovića.



drugi krug
kandidati






broj glasova
Josipović
  
1.082.436 (49,26%)
Grabar-Kitarović
  
1.114.945 (50,74%)


Za ukupnu predizbornu kampanju u prvom i drugom krugu najviše je novca investirala sadašnja predsjednica gospođa Grabar-Kitarović. Po izjavi gospodina Karamarka predsjednika HDZ-a predizborna kampanja je jednim dijelom dovela do minusa u blagajni HDZ-a od ca. 10 milijuna kuna (stanje veljača) 2015.
Po medijima se već počelo naklapati da ako HDZ sa svojim koalicijskim partnerima pobjedi na nadolazećim parlamentarnim izborima deficit od ca. 10 milijuna kuna će biti podmiren iz državne blagajne.

Ja se osobno nadam da bez obzira koja opcija pobijedi na parlamentarnim izborima te formira vladu stranački deficit neće podmirivati iz poreza poreznih obveznika Republike Hrvatske.

Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj petoj knjizi "IZAZOVI GLOBALIZACIJE U 21. STOLJEĆU"!
Prvi puta knjiga je objavljena u ožujku 2015. godine, a danas je knjiga dostupna na hrvatskom jeziku preko izdavačke kuće "Peleman Industries NV"!
Više o knjizi možete vidjeti pod:
Dražen Katić
 


EKONOMIJA I POLITIKA REPUBLIKE HRVATSKE - SMJERNICE ZA BUDUĆNOST


Republika Hrvatska ima mogućnost svoj ekonomski razvoj usmjeriti na 4 slijedeća područja (4 temeljna stupa održivosti):


A) Ekonomsko područje

1. Pokretanje „Poslovne suradnje malog i srednjeg poduzetništva Republike Hrvatske sa vodećim svjetskim automobiliskim koncernima“ (Daimler, BMW, VW, Renault, Fiat, Chrysler, Ford) na bazi proizvodnje sastavnih dijelova za električna vozila.

2. Pokretanje „Cijelogodišnjeg medicinskog turizma i wellnessa u Republici Hrvatskoj„! Jačanje seoskog turizma i turističkog biciklizma, lovnog turizma, planinarenja, raftinga i sportskog ribolova.

3. Pokretanje organizirane „Ekološke poljoprivrede i stočarstva u Republici Hrvatskoj„! Jačanje pčelarstva.

4. Pokretanje „Industrijskog programiranja u Republici Hrvatskoj„! Programiranje za automobilsku industriju, svemirsku i zrakoplovnu industriju, programiranje za industrijske strojeve i robote, izrada aplikacija za smartphone, programiranje algoritama za burze te izrada softvera za kompijutersku industriju.

5. Pokretanje „Tekstilne industrije na bazi tehničkih vlakana u Republici Hrvatskoj, odnosno Industrije bazirane na 3D printanju iz karbona„! Proizvodi od tehničkih vlakana za svemirsku industriju, za industriju električnih automobila, medicinsku industriju, arhitekturu, energetiku te proizvodi u području „bionike“.

6. Pokretanje „Investicija niskog rizika u Republici Hrvatskoj„ posebice za hrvatske investitore iz iseljeništva i Domovine.

7. Bolje povezivanje hrvatskih Falulteta sa tvrtkama i institucijama u Republici Hrvatskoj (Povezivanje teorije i prakse)!


B) Ekološko područje

1. Postavljanje „Fotonaponskih (solarnih) sustava“ na krovove vrtića, škola, fakulteta, bolnica, sportskih dvorana, općinskih i županijskih zgrada, vojarni, crkvenih zgrada, muzeja, turističkih zajednica i gradskih knjižnica u Republici Hrvatskoj.
Proizvodnja i postavljanje "Mini Hidroelektrana (malene vodenice)" na rijeke i potoke u svrhu proizvodnje struje i kao turistička atrakcija!

2. Lakši „Pristup fotonaponskih (solarnih) sustava građanima Republike Hrvatske te jednostavnije i brže ishodovanje dozvola za povlaštene proizvođače električne energije„!

3. Brže uvođenje elektromobiliteta u hrvatski turizam (električni automobili, električni mopedi, električni bicikli te električna plovila i brodice).

4. Dodatno subvencioniranje „Ekološke poljoprivrede i stočarstva u Republici Hrvatskoj“, također pojačano subvencioniranje istih kroz fondove Europske unije.

5. Očuvanje ribljeg fonda u rijekama, jezerima i Jadranskom moru. Očuvanje cjelokupne flore i faune u Republici Hrvatskoj!

6. Zabranu daljnjeg izdavanja koncesija na izvore pitke vode te zabranu prodaje izvora pitke vode u Republici Hrvatskoj domaćim ili stranim ponuđačima. Voda pripada hrvatskom narodu!

7. Proglašenje dodatnih „parkova prirode i biotopa“ zaštićenim područjima u Republici Hrvatskoj!


C) Socijalno područje

1. Smanjenje poreza na mirovine zarađene u inozemstvu sa 40% na 20%!

2. Besplatan topli obrok za svako dijete u hrvatskim osnovnim školama!

3. Povećanje najmanjih mirovina u Republici Hrvatskoj paralelno sa rastom stope inflacije!

4. Razmjenu učenika i studenata Hrvatske na renomiranim školama i univerzitetima u svijetu.

5. Odlaženje hrvatskih učenika i studenata na stručnu praksu u vodeće europske tvrtke i institucije (Posebice tvrtke i institucije u njemačkoj pokraini Baden-Württemberg: Daimler, Porsche, Smart, Bosch, Stihl, Simens, Kärche, Alcatel, Mahle, BW Bank, Bausparkassen, TÜV, DEKRA, Kaufhaus, Hotel Maritim, Katharinenhospitel, Univerzitet Stuttgart, Stuttgarter-Straßenbahn i ostalih 100 srednjih i većih tvrtki u široj okolici Stuttgarta)!

6. Uvođenje laptopa i tableta u škole kao temelja elektroničke pismenosti i digitalizacije te zamjene za „preskupe školske udžbenike“!

7. Jačanje volonterskih organizacija i volonterskog rada u Republici Hrvatskoj.


D) Političko područje

1. Uvođenje 10 minutnog dodatka HRT 1 dnevniku pod nazivom „Vijesti iz iseljene Hrvatske„!

2. Ukidanje „preskupih i nelikvidnih 20 Županija (15 od 20 posluje u minusu)“, te uvođenje „5 hrvatskih Banovina“ sukladno državnom grbu Republike Hrvatske!

3. Zastupljenost većeg broja žena u lokalnoj i parlamentarnoj politici Republike Hrvatske!

4. Organizirano učenje hrvatskog jezika za djecu iz iseljeništva na školskim praznicima u Domovini.

5. Jačanje političkih prava Hrvatskog iseljeništva u Domovini! Nakon Izraelaca Hrvati su najraseljeniji narod na svijetu. Državni ured za Hrvate izvan Republike Hrvatske zamjeniti "Ministarstvom iseljeništva" te uvesti jednak broj saborskih zastupnika za iseljeništvo (11. izborna jedinica) kao u drugim izbornim jedinicama, odnosno svesti broj saborskih zastupnika na maksimalno 10 po svakoj izbornoj jedinici!

6. Jačanje opstojnosti hrvatskog naroda u Bosni i Hercegovini i Vojvodini!


Otvaram diskusiju o navedenim prijedlozima. Slobodno i bez ustezanja oglasite se u komentarima bloga. Nije potrebna posebna prijava, nema cenzure napisanog teksta. Međutim svako vrijeđanje po bilo kojoj osnovi rezultirati će brisanjem napisanog.

Lijep pozdrav iz Stuttgarta i ugodan dan!
Dražen Katić

8th International Cities for Mobility Congress - Stuttgart - 19.-21. june 2016

Dear friends of Cities for Mobility,

we are happy to inform you that the registration for the 8th International Cities for Mobility Congress "Mobility in the sustainable city: What do we need to do now?" is now available under 
 


You will find there the draft program and further information about the event. The program will be updated online regularly. Please check the call for posters and take into account that the special contingent of rooms at the Motel One Hotel in Stuttgart city centre is available until 19th May 2016.

We are looking forward to welcoming you this June in Stuttgart.

Best wishes,

Patrick Daude
(on behalf of the Cities for Mobility team)


- - - - - -

Liebe Freunde von Cities for Mobility,

wir freuen uns, Ihnen mitzuteilen, dass ab sofort die Anmeldung zum 8. Internationalen Cities for Mobility Kongress "Mobilität in der nachhaltigen Stadt: Was müssen wir jetzt tun?"  verfügbar ist unter 
 


Auf der Kongressseite finden Sie den Programmentwurf sowie weitere Informationen rund um die Veranstaltung. Das Programm wird online regelmäßig aktualisiert. Bitte beachten Sie den "call for posters" und die Deadline (19. Mai) für die Hotelreservierung im Motel One Stuttgart-Hauptbahnhof (Kongress-Kontingent).  

Wir freuen uns, Sie im Juni in Stuttgart begrüßen zu dürfen.

Beste Grüße,

Patrick Daude
(für das CfM Koordinationsteam)


- - - - - -

Estimados aimgos de Cities for Mobility,

nos alegra informarles que a partir de ahora pueden inscribirse al Octavo Congreso Internacional de Cities for Mobility "Movilidad en la ciudad sustentable: Que tenemos que hacer ahora?"  bajo
En el sitio web encontrarán el borrador del programa así como mas información sobre el evento. Actualizaremos el programa en el correr de las próximas semanas. Por favor tengan en cuenta el "call for posters" y la fecha límite de 19 de Mayo para reservar habitaciones con precio especial en el Motel One Stuttgart Hauptbahnhof.

Nos alegramos de su visita en junio.

Muchos saludos,

Patrick Daude

(Oficina de Coordinación)



----------------------------------------------------------------------
City of Stuttgart / Landeshauptstadt Stuttgart

Mayor's Policy Office
Mobility Department
Rathaus, Marktplatz 1, 70173 Stuttgart

Tel: +49 (0)711 216 60760
Tel: +49 (0)711 216 60766
Fax: +49 (0)711 216 60755
patrick.daude@stuttgart.de
cfm@stuttgart,de

VAZNA NAPOMENA:

Kongres je besplatan i akontaciju za svakog sudionika snosi grad Stuttgart. Grad Stuttgart placa hranu i pice te razne posjete (pr. muzej) u ta tri dana. Takodjer sudionici dobiju besplatno tramvajsku kartu koju mogu koristiti narednih tri dana trajanaj kongresa.

Svaki sudionik se mora pobrinuti za troskove smjestaja i prijevoza. Smjestaj se moze naci vec za ca. 20 € u nekom od hostela u Stuttgartu (pogledati u internetu). Za prijevoz preporucam organizirani (zajednicki) prijevoz dvije ili vise osoba, jeftini prijevoz busom, Mitfahrengelegenheit itd....

Osobno sudjelujem svaki puta na kongresu u Stuttgartu te mogu garantirati da je iz godine u godinu program sve bolji. Sudionici su ljudi iz cijeloga svijeta te je razmjena na podrucju odrzivog mobiliteta i novih tehnologija vrlo interesantna. Prijaviti se mogu pojedinci, organizacije, studenti, tvrtke, udruge, fakulteti i svi ljudi koji vole druzenje i zelene tehnologije. Veselim se unaprijed nasem susretu u Stuttgartu.

Lijep pozdrav i ugodan dan.

Drazen Katic

Bayern: Elterninitiative gg. Sexualerziehungsrichtlinie gegründet!

»Mum Dad & Kids / Vater, Mutter, Kind« braucht Ihre Unterstützung!
Jetzt Flyer bestellen und Unterschriften sammeln
In Bayern formiert sich Elternwiderstand gegen Gender in Schulen


Sehr geehrter Herr Katic!
In Bayern hat sich eine Elterninitiative gegründet, die gegen die Neufassung der schulischen Richtlinien für Familien- und Sexualerziehung aktiv werden will. Die Initiative nennt sich „Elternaktion Bayern - Gegen Gender-Ideologie und Sexualisierung an Bayerns Schulen“. Die Initiatoren haben Kontakt mit uns aufgenommen und eine erste Aktion angekündigt. Sobald Näheres bekannt wird, berichten wir weiter.
Die Europäische Bürgerinitiative »Mum Dad & Kids / Vater, Mutter, Kind« zum Schutz von Ehe und Familie ist in Deutschland erfolgreich angelaufen. Auch in unseren Nachbarländern laufen die Bemühungen auf Hochtouren, die benötigten 1 Million Unterschriften für eine klare und präzise Definition von Ehe und Familie im EU-Recht zu sammeln. Wir haben jetzt noch 11 Monate Zeit, um in Deutschland die erforderliche Mindestzahl von 75.000 Unterstützern zu gewinnen.
Als Koordinatorin von „Vater, Mutter, Kind“ bitte ich Sie herzlich um Ihr Mittun! Nur wenn viele Bürger unterzeichnen, für diese wichtige Europäische Initiative werben und mithelfen, Unterschriften zu sammeln, kann es uns gelingen, dieses Anliegen in ganz Europa auf die Tagesordnung zu setzen.
Sie können dies auf dreierlei Weise tun:

Unterschreiben Sie! Sie können Ihre

Informieren Sie andere. Bestellen Sie unseren Vater-Mutter-Kind-Flyer, der alle wichtigen Informationen zur Initiative kurz und prägnant zusammenfaßt und verteilen Sie den Flyer bei Freunden, Kollegen oder in Ihrer Gemeinde. Bestell-Mail an: kontakt@demofueralle.de.
Werden Sie Multiplikator dieser Initiative und sammeln Sie Unterschriften in Papierform. Nutzen Sie dazu bitte unbedingt das anhängende Original-Unterschriftenformular der EU für Deutschland, das Sie auch hier ausdrucken oder bei uns per Mail bestellen können. Bitte vollständig ausfüllen, da alles behördlich auf Gültigkeit geprüft wird und nur gültige Unterschriften gezählt werden.
Mit der EBI »Mum Dad & Kids / Vater Mutter Kind« wollen wir uns EU-weit zusammenschließen, um die Zerstörung von Ehe und Familie durch Neudefinition gemäß Gender-Ideologie abzuwehren.
Ich danke Ihnen für Ihre Unterstützung!
Herzliche Grüße, Ihre
Hedwig von Beverfoerde

srijeda, 4. svibnja 2016.

Pošalju ovce na pašu pa ih prate preko interneta!

Slika i citirani tekst su preuzeti iz online portala "agroklub.com", 04.05.2016

http://www.agroklub.com/stocarstvo/posalju-ovce-na-pasu-pa-ih-prate-preko-interneta/24863/

"Na Google Street View se mogu vidjeti svakakve ljepote. Možete se "odvesti“ do Koloseuma u Rimu, ili u unutrašnjosti raznih muzeja. Ili možete baciti oko na tajni život ovaca.

Fotograf Ding Ren i Mike Karabinos pokrenuli su Google Sheep View kao virtualnu zamjenu za pastirsko nadgledanje ovaca, vozeći se vlakom kroz Nizozemsku, piše mental_floss.

Stranica je dokaz širokog opusa pasmine ovaca koje je zabilježio Google Street View. Mogu se vidjeti ovce koje pasu travu, one koje su zalutale, stada ovaca pa i onih koje su zalutale u grad. Velike ovce, male ovce, debele, mršave, različitog podrijetla, pasmine i boja."

KOMENTAR: 

Digitalizacija danas prozima svaki segment naseg zivota. Ako imamo pristup internetu danas mozemo prosetati ulicom susjednog grada, virtualno pogledati neku zgradu, ali kao sto gornji clanak govori i stado ovcica na ispasi.

Smartfon je pokrenuo revoluciju na podrucju digitalizacije. Smartfonom danas mozemo direktno sa posla ukljuciti perilicu rublja, smanjiti ili pojacati grijanje u svome stanu te ukljuciti gotovo svaki aparat koji je umrezen i internetski spojen sa osobnim telefonom.

Danas se sve vise razvija mogucnost "komunikacije izmedju automobila" koji bi samostalno vozili nasim ulicama (primjer je danas google-ov samohodni automobil koji snima ulice). Trenutno se u SAD-u testiraju daimlerovi kamioni koji samostalno voze americkim autoputima. Vozac kamiona jos uvijek mora sjediti za upravljacem, ali ne mora okretati volan i gledati ispred sebe. Citanje novina ili surfanje tabletom je potpuno dozvoljeno.

Projekt CAR2GO koji je aktivan u gradovima Ulm, Stuttgart i London obuhvaca elektricne Smartove koji stoje 24 sata na dan na usluzi gradjanima. Smartfonom aktiviramo vozilo te se vozimo do zeljnog cilja u gradu. Vozilo ostavimo gdje zelimo, a novac za koristenje vozila se automatski skida sa naseg racuna.

Digitalizacija se sve vise koristi i u poljoprivredi kod zetvi gdje kombajni samostalno voze navodjeni satelitom.

Digitalizacija je dosegnula svoj vrhunac preko "Virtual Reality" gdje se preko 3D naocala nadjete u trodimenzionalnom prostoru neke prostorije, zgrade, ulice isl. Imao sam priliku prije nekih 10 dana biti u posjeti tunelu "Stuttgart-Ulm" koji ce brzim vlakom povezati ta dva njemacka grada.

Nakon fizickog obilaska tunela imali smo mogucnost virtualno zaroniti u digitalni svijet preko 3D virtualnih naocala i na taj nacin pregledati detaljno one dijelove tunela koji fizicki nisu bili dostupni. Slusao sam puno o genijalnosti tog izuma medjutim sve dok sam nisam imao priliku koristiti 3D naocale i prosetati tunelom nisam mogao ni sanajti o toj genijalnosti.

Tehnika i izumi nam cine zivot ugodnijim, masine obavljaju teske poslove umjesto nas, programi nam pomazu u racunanju, proteze za ruku pokrecmo cipom koji je spojen sa nasim mozgom.

Sve je to lijepo i korisno, medjutim covijek mora biti oprezniji nego ikada. Programi imaju danas mogucnost da "uce" i da sami donose "odluke". Nista to nije strasno dok mi te programe kontroliramo. Tu kontrolu moramo zadrzati i onog dana kada roboti i programi budu obavljali sve nama danas bliske poslove.

Ugodan dan i lijep pozdrav!

Drazen Katic

INDKATOR - „RACIONALNO KORIŠTENJE ZEMLJIŠNIH POVRŠINA“!




Mjeri se u m²/ha površine koje se koriste za izgradnju stambenih i poslovnih prostora u odnosu na ukupnu površinu županije ili općine.

Pošto su ukupne zemljišne površineograničeni resurs“ prilikom planiranja i izgradnje stambenih i poslovnih prostora županije i općine trebaju povesti brigu o dva važna faktora:
  1. Stvarna potreba stanovništva za novim stanovima, prodajnim centrima, poslovnim i radnim prostorima
  2. Zaštita i umjerena upotreba zemljišnih površina kao „važnog resursa“

Nekontroliranom i pretjeranom upotrebom zemljišnih površina za gradnju činimo nepovratnu štetu u pravcu:
  • gubitka obitavališta za biljke i životinje, te samim tim i redukciju flore i faune
  • gubitka površina za uzgoj voća, povrća, žitarica, te ispašu sitne ili krupne stoke
  • redukciju pčelarstva
  • smanjenja apsorbcije vode „kišnice" ili topljenog snijega, te samim tim smanjenje količine pitke vode iz donjih slojeva zemljišne kore

Njemačka pokrajina Baden-Württemberg je 2012. godine imala udio izgradnje stambenih i prometnih površina u odnosu na ukupnu površinu pokrajine od gotovo 32%. Njemačka vlada je u okviru strategije održivog razvoja odlučila da do 2020. godine uporabu površina za izgradnju stanova i prometnica svede na 30 hektara /danu na području cijele Savezne Republike. Shodno tome pokrajina Baden-Württemberg ima za cilj minimirati uporabu površina na 3 hektara / danu do 2020. godine.
Do sada je upotreba zemljišnih površina iznosila oko 6,7 hektara / danu. Dugoročni cilj koji si je postavila pokrajina Baden-Württemberg je „Nula-neto cilj“, a to znači, koliko objekata se sruši (u m²) toliko će se novih objekata i prometnica sagraditi.
Taj cilj ukazuje na jaku želju za prosperitetom održivog razvoja. Ono šta sam ja primjetio u gradu Štutgartu je da se agresivno zadire u nove zemljišne površine, te nemilosrdno grade novi prodajni prostori i ogromne pjesačke zone pokrivene betonskim, odnosno kamenim pločama. Također sam primjetio da je u samome centru grada sve manje zelenila, manje drveća i manje travnatih površina. U ljetnim danima kada prigrije sunce postaje neizdrživo isijavanje topline iz gradskog betona, tako da stariji građani mogu tek navečer izići iz svojih stanova. Po meni grad Štutgart vodi potpuno krivu politiku gradnje i uređenja prostora, redovito ne pitajući građane za njihovo mišljenje i želje. U toj politici jedino dobro zarađuju poduzeća i tvrtke koje obavljaju radove po nalogu grada Štutgarta. Taj fenomen je postao javna tajna, pa se zna da određeni političari gaje „uski kontakt“ sa građevinskim firmama koje se redovito angažiraju za izvođenje radova u gradu.

Moje je mišljenje da postoji prevelika destrukcija flore u samome centru grada Štutgarta, a time i faune, nedovoljna cirkulacija svježeg zraka, te preučestala pojava alergija kod male djece i odraslih osoba koje žive u centru grada. Grad Štutgart je niz godina vodeći grad u Njemačkoj po visokoj koncentraciji CO2 i drugih štetnih oksida. Sadašnja vlast u Štutgartu koju čini koalicija Socijaldemokrata i Stranke zelenih nije učinila potrebne mjere da se stane na kraj zagađenju grada. Bivši glavni gradonačelnik grada prof.dr. Wolfgang Schuster (CDU) se zalagao za ekološki osvješteni grad, za razvoj elektromobiliteta i uporabu električnih bicikala, te pješačenje.

Nadam se da će ova kratka priča o gradu Štutgartu pozitivno utjecati na političare hrvatskih županija i općina, tako da prilikom uporabe zemljišnih površina za novogradnju posebno vode računa o ovom vrlo važnom indikatoru - „Racionalnom korištenju zemljišnih površina“!

Ovo je jedna od tema objavljenih u mojoj četvrtoj knjizi “ODRŽIVA EKONOMIJA REPUBLIKE HRVATSKE”!
Prvi puta knjiga je objavljena u veljači 2015. godine, a danas je knjiga dostupna na hrvatskom jeziku preko izdavačke kuće "Peleman Industries NV"!
Više o knjizi možete vidjeti pod:
Dražen Katić