Kaufland Hrvatska
k.d.
Vile
Velebita 6
10 040
Zagreb
01 /
2380 590
Podnosioc
žalbe:
mr.sc.
Dražen Katić, dipl.ing.
Savezna
Republika Njemačka
Stutgart
PREDMET: Kritika prema
upravi Kauflanda k.d. Karlovac!
Poštovane dame i gospodo
Kauflanda Hrvatska k.d.,
24.06.2017 sam bio u posjeti
Domovini, obišao grad Karlovac te izvršio kupovinu proizvoda u
Vašoj poslovnici u Karlovcu na "Tržnici". Kao potrošač
bio sam nezadovoljan "pravilima poslovanja" koje je
postavila uprava Kauflanda Karlovac ili uprava Kauflanda Hrvatska.
Moje
nezadovoljstvo upisao sam u "Knjigu prigovora – 1030-201"
te do danas nisam dobio pismeni odgovor iako sam to izričito tražio.
Po Zakonu o zaštiti potrošača Republike Hrvatske dužni ste
potrošaču odgovoriti na njegovu žalbu odnosno pismeno
očitovanje u
"Knjizi prigovora".
Od moje pismene žalbe prošlo
je više od mjesec dana. Bilo je dovoljno vremena sročiti jedan
kratki odgovor. Ja odgovor nisam dobio iako sam vrlo čitko napisao u
"Knjizi prigovora" moju E-mail adresu na koju sam zamolio
da mi se odgovor proslijedi.
Ja sam kao potrošač sada
doveden u situaciju da se moram obratiti drugim tijelima Republike
Hrvatske kako bih dobio odgovor na moju žalbu.
Obratiti
ću se slijedećim institucijama i pravnim osobama:
1. Udrugama
za zaštitu potrošača Republike Hrvatske
2. Odjel za zaštitu potrošača
Republike Hrvatske pri Ministarstvu gospodarstva ili drugom
pripadajućem ministarstvu
3. Saborskim zastupnicima
Republike Hrvatske koji predstavljaju Hrvatsko Iseljeništvo u
Republici Hrvatskoj
4. Hrvatskim zastupnicima u
Europskom parlamentu
5. Vladi Republike Hrvatske
6. Kabinetu Predsjednice
Republike Hrvatske
Ako ni tada ne dobijem odgovor
na moju žalbu obratiti ću se Upravi Kauflanda Njemačke, Europskoj
Komisiji te Udrugama za zaštitu potrošača u Europskoj uniji.
Kao prilog prilažem citat
iz "Knjige prigovora". U citatu su moguća mala odstupanja
od orginalnog teksta jer je tekst koji prilažem prepisan sa
fotografije koju sam načinio nakon pisanja žalbe.
CITAT:
KRITIKA: prema upravi
Kauflanda k.d. Karlovac!
"Nisam imao sitnog novca
za željezna kolica pa sam uzeo plastična. Natrpao sam ih puna
proizvoda te na kasi želio proizvode odvesti do auta. Želio sam kao
garanciju za kolica ostaviti osobnu iskaznicu. To nije bilo
dozvoljeno.
Dok sam došao sa željeznim
kolicima koje sam kasnije podignuo bila mi je djelomično strgana
biljka paprike koju sam kupio.
Pitanje za upravu Kauflanda
k.d.:
1) Objasnite mi riječ
"fleksibilitet" i što je "zadovoljstvo kupca"?
2) Da li ste ikad bili u
Njemačkoj i promatrali rad Kauflanda u Njemačkoj?"
Završen CITAT!
Dalje sam ispunio
formular sa pitanjima u "Knjizi prigovora", kako slijedi:
Je li Vaša reklamacija
riješena u poslovnici? - NE
Želite li odgovor na Vaše
primjedbe? - DA
Kupac: Dražen Katić
Datum: 24.06.2017
Na kraju moje pismene
žalbe ekstra sam napisao:
Molim odgovor pismenim
putem na slijedeću E-mail adresu: business-partner@gmx.net što je jasno vidljivo iz
priloženih fotografija!
Izgubivši tako moje vrijeme u
Kauflandu, a koje je bilo predviđeno za "brzu kupovinu"
uputio sam se autom prema izlazu. Na parkirnoj kućici sam dao moju
parkirnu karticu te od djelatnice Parkinga d.o.o. saznao da moram
platiti 14 kn parkiranje. Začudio sam se jer sam u Kauflandu proveo
manje od 90 minuta, a opće je poznato da je prvih 90 minuta u
prodajnim centrima u Europi besplatno.
Postavio sam pitanje: "Zašto
moram platiti parkiralište?"
Odgovor djelatnice: "Niste
potvrdili parkirnu karticu na blagajni!"
Moje pitanje: "Molim Vas
gdje piše da moram potvrditi parkirnu karticu?"
Odgovor: "Na parkirnoj
kartici!"
Zamilio sam djelatnicu
Parkinga d.o.o. da mi ponovo pokaže parkirnu karticu koju sam joj
dao.
Na parkirnoj kartici je
stajalo:
Kaufland Karlovac
Parking d.o.o.
Trg Josipa Broza 5
47 000 Karlovac
Upoznajte se sa uvjetima
korištenja na info tablama
kao što slijedeća slika i
prikazuje:
Odgovorio sam: "Na
parkirnoj kartici to ne piše."
Djelatnica je uzela karticu
natrag te izjavila: "Pisalo je prošli mjesec".
Moje pitanje: "Gdje se
nalaze info table. Ja ni jednu nisam vidio."
Djelatnica: "Nalaze se na
parking ulazu u Kauflandu"!
Platio sam 14 kn te autom
izišao iz parkirne garaže Kauflanda.
Cijela konverzacija između
djelatnice Parkinga d.o.o. i mene protekla je u ugodnom tonu.
Napominjem da je djelatnica Parkinga jako ljubazno odgovorila na sva
moja pitanja, bila je nasmijšena što je vrlo rijetka pojava
u prodaji u Republici Hrvatskoj. Iza mog automobila nije stajao niti
jedan drugi auto u redu. Djelatnica Parkinga d.o.o. si je uzela
vremena i nije me požurivala u mojoj namjeri da saznam na koji
način funkcionira parkiranje u Kauflandu Karlovac.
Po mojoj osobnoj procjeni ona
je odličan primjer kako se treba odnositi prema Hrvatskom potrošaču
u Domovini. S moje strane svaka pohvala!
Pošto sam izišao iz parkirne
garaže Kauflanda te ostavio automobil na drugom parkirnom mjestu na
ulici u blizini karlovačke tržnice, vratio sam se pješke do ulaza
da vidim gdje se nalazi info tabla za parkiranje. Info table nije
bilo već samo oznaka na kojoj je pisalo "Za sve naše kupce
90 minuta besplatnog parkiranja"! Oznaku prikazuju slijedeće
dvije slike:
Nije mi bilo jasno gdje se
nalazi info tabla na kojoj piše da se parkirna kartica mora na
blagajni potvrditi. Bolje sam se zagledao i vidio "info tablu"
većih dimenzija na lijevoj izlaznoj strani iz parkirne
garaže.
Od ulazne pozicije na kojoj
sam stajao i napravio gornje dvije fotografije nije se mogao
pročitati sitan napisani tekst. Otišao sam do lijeve izlazne strane
i zaista vidio sitno napisani tekst o "Potvrdjivanju
parkirne kartice na blagajni". Taj tekst se mogao jedino
pročitati ako se nalazite direktno na izlaznoj traci ispred info
table i jedino u slučaju da imate dobru dioptriju.
Moja pitanja za upravu
Kauflanda k.d. – Karlovac te upravu privatne tvrtke Parking
d.o.o.:
1. Zašto se "info tabla"
nalazi na lijevoj strani "izlazne trake", a ne na ulaznoj
traci?
2. Zašto su slova na "info
tabli" koja pišu o "potvrdjivanju parkirne kartice na
blagajni" toliko sitna da se jedva vide pročitat kada
stojite direktno ispred "info table"?
3. Zašto smatrate da vozač
koji ulazi automobilom u parkirnu garažu iz vožnje po ulaznoj traci
može vidjeti ono što jedva vidi pješak koji se nalazi na lijevoj
"izlaznoj traci" direktno ispred "info table"?
4. Zašto više na parkirnoj
kartici ne piše da se mora potvrditi na blagajni kao što je to
slučaj prije bio?
5. Da li je sve gore navedeno
propust uprave Kauflanda k.d. Karlovac i privatne tvrtke Parking
d.o.o. i tko je za taj propust iz uprave odgovoran?
6. Da li smatrate da potrošač
koji Vam donosi novac i profit treba snositi i plaćati cijenu Vaših
propusta?
7. Ako nije učinjen propust i
nitko ne snosi odgovornost iz uprave obadvije tvrtke, da li se radi o
namjernom zbunjivanju i "nelegalnom otuđivanju novca"
posebno stranih turista i Hrvatskog Iseljeništva koje se nalazi u
posjeti Domovini Hrvatskoj? Ako je to slučaj molim javno očitovanje!
Djelatnice na blagajni
Kauflanda te u naplatnoj kućići parkinga su bile ljubazne i
profesionalne. Sa moje strane svaka pohvala te ih predlažem za
"djelatnice mjeseca" kako u tvrtci Kaufland
k.d. Karlovac tako i u privatnoj tvrtci Parking d.o.o.
Zamoljavam da se istraži tko
je u Upravi obadvije tvrtke odgovoran za gore navedene propuste u
kojima sam ja kao "potrošač" kako financijski tako i
vremenski oštećen. Zamoljavam da me se izvijesti koje su sankcije
poduzete protiv onih rukovodioca koji su odgovorni za propuste.
I
zadnja opaska,
Kada sam ostavio proizvode na
kasi Kauflanda i išao po željezna kolica nije ih bilo u prizemlju
nego sam krenuo na kat da ih podignem. Vozeći se posmičnim
stepenicama vidio sam kako iz garaže dvije djelatnice guraju
najmanje tri metra spojenih kolica prema posmičnim stepenicama.
To me je zapanjilo. U
Njemačkoj u Kauflandu posebno su zaposleni eksterni ljudi na
"mini-job bazi" (450 € mjesečno) koji obavlaju te
poslove, a naravno ne obavljaju istovremeno i prodaju proizvoda. U
Njemačkoj nikada nisam vidio žene koje guraju prazna
kolica prema mjestu za posudbu, već te poslove obavljaju
redovito muškarci.
Ja osobno znam koliko su ta
kolica teška jer sam jednom kada sam išao u kupovinu u Stuttgartu
pomogao djelatniku koji je sam ta kolica gurao. Ja znam da to nije i
ne smije biti posao za žene.
Poštovane
dame i gospodo iz Kauflanda k.d. Hrvatska,
Da li ste se ikad zapitali
kakvu sliku na potrošača ostavlja prizor guranja praznih kolica od
strane žena koji sam ja vidio?
Da li ste se zapitali kako se
osjećaju Vaše zaposlenice koje pored cijelog stresa na blagajni
imaju obavezu gurati i željezna kupovna kolica?
Da li smatrate da je
Kauflandu-Njemačka svejedno kako se radi u pojedinim
poslovnicama izvan Njemačke i da li oni odobravaju takav odnos prema
zaposlenicima?
Da li u opisu radnog mjesta
Vaših zaposlenica i potpisanim radnim ugovorim stoji "guranje
praznih željeznih kolica na mjesto za posudbu"?
I zadnje, da li ste se
zapitali kakvu sliku opisani prizor ostavlja na njemačke i domaće
državljane koji provode godišnji odmor u Domovini Hrvatskoj te
kupuju proizvode u Kauflandu k.d. Karlovac?
Ja Vas zamoljavam da mi
odgovorite na ona pitanja koja sam postavio u "Knjizi prigovora"
prije više od mjesec dana, jer ja ostvarujem pravo na odgovor po
Zakonima Republike Hrvatske te europskim Zakonima o zaštiti
potrošača.
S dužnim štovanjem!
Dražen Katić
Stuttgart, 27.07.2017
Prijava trzisnoj inspekciji Ministarstva gospodarstva - slucaj Kaufland k.d. Karlovac! - pod slijedecim linkom: