petak, 10. travnja 2015.

MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!

Danas sam proslijedio ovaj e-mail dolje navedenim instancama!


Poštovana/i

Zovem se Dražen Katić. Rođen sam 25.06.1969 u Republici Hrvatskoj. Od 1999. godine živim u njemačkom gradu Stuttgartu te redovito posjećujem Domovinu.

Kao i većina hrvatskih iseljenika prilikom posjete Domovini koristim telefonske usluge kao i usluge interneta. Prije više godina odlučio sam kupiti karticu za mobilni telefon na punjenje bonovima kod tvrtke VIPnet d.o.o.
Kratko nakon toga kupio sam i internetski stik na punjenje bonovima kod VIPnet d.o.o.

Razlog izbora navedene tvrtke je bio taj što su također moja sestra i šogor imali mobilne telefone i internet (na ugovor) te moja mama mobilni telefon na punjenje karticama kod VIPnet d.o.o.

Znači da je cijela moja familija koristila usluge VIPnet d.o.o. za koje je mjesečno izdvajala "ne malu" količinu novca.

Usluge smo svi zajedno koristili nekoliko godina. Prije određenog vremena su se pojavili prvi problemi. Svaki puta kada dođem u Domovinu kupim si bon za punjenje katice mobilnih uređaja.

Zadnji puta kada sam kupio bon te pokušao napuniti moju mobilnu karticu nisam u tome uspio. Nazvao sam hot-line VIPnet d.o.o. te zamolio da mi oni napune mobilnu karticu preko "koda" kupljenog bona. Zaposleni mi je na hot-line odgovorio da mobilnu karticu ne mogu više napuniti pošto mi je isključen broj. To me je zaista začudilo pošto sam na mojoj mobilnoj kartici imao još 30 kn od prošle posjete Domovini od koje je prošlo ne više od tri mjeseca.

Nakon isključenja telefonskog broja nisam više mogao koristiti moju mobilnu karticu pa sam kupljenim bonom napunio svoju drugu karticu VIP-a koju sam koristio za Internet. Prilikom kupovine Vip-ovog internet stika/kartice dobio sam i "200 kn gratis" od kojih mi se pripisivalo (po 20 kn) nakon svakog punjenja kartice bonom o 100 kn. Drugim riječima kupim bon od 100 kn, a VIP mi narednih 10 punjenja pripiše još 20 kn.

Ovaj puta sam za tih 120 kn surfao internetom, a telefonirao maminim mobilnim uređajem. Kada sam slijedeći puta došao u Domovinu ponovo sam kupio VIP-ov bon od 100 kn za surfanje internetom. Pokušao sam napuniti Internet karticu, međutim nisam uspio. Nazvao sam hot-line Vipnet-a i saopćio da imam problema sa punjenjem kartice interneta. Djelatnik hot-line mi je odgovorio da mi je isključena kartica za surfanjem internetom pošto nisam redovito obnavljao (punio) karticu. Pošto sam karticu napunio samo dva puta upitao sam što je sa mojim bonusom od preostalih 160 kn (200 kn – 2x20kn....). Djelatnik mi je odgovorio da je isključenjem moje internet kartice otpao preostali bonus.

Kupljeni bon od 100 kn nisam želio vraćati u prodavaonu (a vjerovatno to nebi ni mogao) već sam napunio maminu karticu VIP-ovog mobitela.

Kao dugogodišnji korisnik mobilne VIPnet usluge te usluge VIPnet interneta isključene su mi obadvije kartice uz objašnjenje da sam neredovito punio kartice. Prilikom isključenja mobilne kartice ostao sam bez 30 kn mog vlastitog nepotrošenog novca. Prilikom isključenja internet kartice ostao sam bez 160 kn bonusa.

Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

1. Zašto su meni kao hrvatskom iseljeniku isključene obadvije Vip-ove kartice iako sam prilikom kupnje i registracije kartica ostavio osobne podatke u kojima je stajalo da živim u Stuttgartu?

2. Zašto se od hrvatskih iseljenika očekuje da redovito (gotovo mjesečno) kupuju bonove za svoje mobilne kartice i internet iako iseljenici nisu u mogućnosti svaki mjesec posjećivati Domovinu?

3. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila kartica za mobilno telefoniranje iako je na njoj još bilo 30 kn mog nepotrošenog novca?

4. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. ima pravo otuđiti i zadržati privatnu imovinu (uplaćena, a ne potrošena financijska sredstva) svojih korisnika?

5. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila moju internetsku karticu iako sam na njoj još imao bonus od 160 kn?

Usprkos negativnoj situaciji u kojoj sam se našao, moja familija je i dalje ostala vjerna tvrtci VIPnet. Moja mama ima i dalje Vip-ov mobilni telefon na punjenje, a moja sestra i šogor mobilne telefone na ugovor kod tvrtke VIPnet.

Krajem prošlog mjeseca ove godine bio sam u redovnoj posjeti Domovini te obišao rodbinu. Prilikom boravka kod mame ona mi je izjavila da joj uskoro ističe mobilna kartica te da mora kupiti novi bon. Pogledao sam na mobitel te našao poruku Vip-a u kojoj je stajalo da korištenje usluge telefoniranja ističe 02.04.2015 te da na vrijeme obnovi mobilnu karticu.
Pogledao sam koliko još novca moja mama ima na mobilnoj kartici te začuđujuće ustanovio da još posjeduje 131,97 kn. Mama mi je izjavila da ona često ne telefonira te da iako ima dovoljno novca na kartici mora uvijek ponovo kupovati novi bon.

To je bila kap koja je prelila čašu moje tolerancije prema tvrtci. Odlučio sam poduzeti određene mjere kojima bi se stalo na kraj izrabljivačkom postupanju tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima.

Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

1. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu novca na svojim karticama?

2. Tko nadzire poslovanje tvrtke VIPnet d.o.o. te dopušta izrabljivački odnos tvrtke prema hrvatskim umirovljenicima? (Moja mama dobiva hrvatsku mirovinu u iznosu od ca. 1600 kn)

U Saveznoj Republici Njemačkoj korisnici koji koriste usluge mobilnog telefoniranja i mobilnog interneta na punjenje bonovima nakon "u potpunosti ispražnjene kartice" zadržavaju pravo na svoj broj godinu dana nakon tog datuma. Republika Hrvatska je članica Europske unije i teško mi je i zamisliti da telekomunikacijske tvrtke u Domovini imaju zakonsko ovlaštenej činiti to što čine.

Molim Vas da mi u roku od 30 dana (do 10. 05. 2015) pismenim putem tj. e-mailom odgovorite na mojih gore 7 postavljenih pitanja.
U protivnom ću biti prisiljen da o napisanoj žalbi izvjestim institucije Europske unije koje su zadužene za zaštitu potrošača zemalja članica Unije!

S dužnim štovanjem!
mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.


U Stuttgartu, 10.04.2015



Ova napisana žalba proslijeđena je slijedećim instancama:

1. Vladi Republike Hrvatske - Upiti građana

2. Ministarstvu gospodarstva - Upravi za trgovinu i unutarnje tržište - Sektoru za robe, usluge i zaštitu potrošača

3. Ministarstvu financija - Upravi za makroekonomske analize, gospodarstvo, financijski sustav, Europsku uniju i međunarodne financijske odnose - Sektoru za gospodarstvo

4. Saboru Republike Hrvatske – Upiti građana

5. Saborskim odborima:
- Odboru za gospodarstvo
- Odboru za Hrvate izvan Republike Hrvatske
- Odboru za predstavke i pritužbe

6. Saborskim zastupnicima 11. izborne jedinice (Hrvatsko iseljeništvo):
- gospodinu Filipović Iliji
- gospodinu dr. Jelečević Perici
- gospođi Mariji Rapo

7. Uredu predsjednice Republike Hrvatske

8. Hrvatskoj gospodarskoj komori

9. Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača

10. Savezu udruga za zaštitu potrošača Hrvatske

11. Legalis – hrvatskom pravnom portalu

12. Državnom uredu za Hrvate izvan Republike Hrvatske

13. Tvrtci VIPnet d.o.o.



Broj komentara: 14:

  1. zahvaljujem vam se na preciznom i iscrpnom odgovoru. naravno da sam istim pismom izvjestio i tvrtku vipnet d.o.o.

    ugodan vikend i lijep pozdrav iz stuttgarta

    drazen katic


    Gesendet: Freitag, 10. April 2015 um 19:39 Uhr
    Von: "Hrvatska udruga za zaštitu potrošača"
    An: "'Drazen Katic'"
    Betreff: 618RE: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!

    618/15-1,91 10.04.2014.

    Poštovani g. Katić,

    Nadamo se da ste pisali i svom davatelju usluge koji Vam je dužan odgovoriti u roku 15 dana.



    1. Zašto su meni kao hrvatskom iseljeniku isključene obadvije Vip-ove kartice iako sam prilikom kupnje i registracije kartica ostavio osobne podatke u kojima je stajalo da živim u Stuttgartu?

    Prema općim uvjetima ako se linija ne obnovi bonom dulje od 3 mjeseca bude trajno isključena



    2. Zašto se od hrvatskih iseljenika očekuje da redovito (gotovo mjesečno) kupuju bonove za svoje mobilne kartice i internet iako iseljenici nisu u mogućnosti svaki mjesec posjećivati Domovinu?

    Očekuje se od svih pa tako i ljudi koji žive u inozemstvu prema navedenim Općim uvjetima



    3. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila kartica za mobilno telefoniranje iako je na njoj još bilo 30 kn mog nepotrošenog novca?

    To će Vam točno oni odgovoriti jer svaki davatelj usluge ima svoje Opće uvjete



    4. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. ima pravo otuđiti i zadržati privatnu imovinu (uplaćena, a ne potrošena financijska sredstva) svojih korisnika?

    To će Vam točno oni odgovoriti



    5. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila moju internetsku karticu iako sam na njoj još imao bonus od 160 kn?

    Prema općim uvjetima ako se linija ne obnovi bonom dulje od 3 mjeseca bude trajno isključena





    Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:



    1. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu novca na svojim karticama?

    Odgovoreno



    2. Tko nadzire poslovanje tvrtke VIPnet d.o.o. te dopušta izrabljivački odnos tvrtke prema hrvatskim umirovljenicima? (Moja mama dobiva hrvatsku mirovinu u iznosu od ca. 1600 kn)

    HAKOM ili Hrvatska agencija za mrežene usluge koja bi trebala biti regulator ravnopravnih odnosa, ali nažalost to nije prema našem mišljenju



    Podržavamo Vaš stav da obavijestite institucije EU.



    Poštovani (ovo nije anketa) ,



    1. Jeste li zadovoljni s našim odgovorom

    2. Jeste li zadovoljni brzinom kojom smo Vam odgovorili

    3. Jeste li naš odgovor dobili prije nego odgovor osobe na koju ste se žalili

    4. Ako ste zadovoljni našim odgovorom jeste li voljni pomoći naš volonterski rad i djelovanje uplatom članarine od 30 kuna, kako bi Vam prema potrebi mogli ponovo dati savjet.

    5. Naša pristupnica je na slijedećoj web adresi: http://www.huzp.hr/?page_id=37

    6. Vi možete uplatiti koliko želite na račun Zagrebačke banke HR0823600001101569668

    7. Na našim web stranicama www.huzp.hr , možete se informirati o našem djelovanju.

    8. Ukoliko ste nezadovoljni točkama 1. do 3.molimo javite nam što bi trebalo popraviti da budete zadovoljni

    9. Naša udruga nije ovlaštena davati pravne savjete





    Pogledajte naše poruke potrošačima na našim stranicama:

    http://www.huzp.hr HUZP obavijesti - PORUKE



    S poštovanjem



    Tomislav Lončar, tajnik

    www.huzp.hr , huzp@zg.t-com.hr

    Hrvatska udruga za zaštitu potrošača

    Ozaljska 93/II, 10 000 ZAGREB

    + 385 (0) 1 46 333 66 (telefon/faks/automatska tajnica)

    Hrvatska udruga za zaštitu potrošača prva osnovana udruga za zaštitu potrošača u Republici Hrvatskoj

    P Vodite računa o okolišu. Ne tiskajte ovu poruku ako nije neophodno.

    OdgovoriIzbriši
  2. hvala na brzom odgovoru, postaviti cu vam pitanja u legalis portalu.

    ugodan vikend i lijep pozdrav iz stuttgarta

    drazen katic
    Gesendet: Freitag, 10. April 2015 um 19:18 Uhr
    Von: "Legalis - hrvatski pravni portal"
    An: "Drazen Katic"
    Betreff: Re: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!
    Poštovanje,

    i hvala vam na javljanju. Nažalost na pravna pitanja ne možemo odgovarati e-mailom. Pojedinačna pravna pitanja raspravljaju se samo putem foruma na Legalis portalu. Stoga vam savjetujemo da (ako već niste) svoje pitanje objavite u odgovarajućem forumu Legalis portala. Nadamo se da ćete kroz diskusiju na forumu dobiti odgovor na pitanja koja vas muče.

    S poštovanjem,

    Goran Zeković
    Legalis.hr

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. eto ubrzo smo dobili i odgovor iz portala legalis u kome je korisnik "bobo3" naveo slijedece:

      Ako je SIM kartica na bonove, tada bon možete bez koristiti, primjer za bon od 50kn:
      - prvih 30 dana možete nazivati i razgovarati normalno
      - nakon toga još 75 dana možete nazivati, ali obično je cijena razgovora nepovoljnija
      - nakon toga više ne možete nazivati, jer je bon prestao vrijediti; ali možete primati pozive još 180 dana. Ako niste do kraja ovog roka dopunili račun novim bonom, isključe vas.
      Znači, ukupno trajanje SIM kartice, ako je uplaćen bon od 50kn je 30+75+180=285 dana

      Slično je kod vip-a, t-coma i kod Tele2, a duljine triju perioda mogu mogu biti i drukčije s drugim bonovima... Obično je to u Uvjetima korištenja:
      Tele2 prepaid - 1.4. 180 dana
      Simpa "270 dana po isteku bona, moći ćeš samo primati pozive"
      Vipnet svi uvjeti - nakon 270 dana bit će ukinut


      Nesporazume rješava HAKOM, može se postaviti pitanje, a postoje i e-Žalbe. Za kupljeni bon koji nije iskorišten se može dobiti povrat.


      - ovdje su izgleda nešto drukčija pravila u odnosu na Njemačku...

      Kažu (na jednom forumu) da će se pravila o trajanju bonova uskoro promijeniti, pa će svi bonovi trajati 90 dana, bez obzira na vrijednost.
      Ne vjerujem da će trajanje bona (tj. mogućnost pozivanja) biti produženo na "dok god ima nešto na računu"

      ===========
      Ipak je dobro da ste to poslali. Ako bi bilo po tom kako navodite, onda bi netko ko malo telefonira mogao proći s jednim bonom godišnje.
      Mi smo se ovdje navikli da plaćamo uz uslugu i neki paušal, koji je često neopravdan. To je kod HEP-a (Elektre), kod HT za fiksni telefon (nisam siguran, više ne koristim HT)...

      1. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu novca na svojim karticama?
      Ako nešto nije propisano zakonom (trajanje bonova izgleda nije, zasad) onda vrijede uvjeti trgovca (njegov website, uvjeti korištenja, opći uvjeti).

      Kažu (na jednom forumu) da će se pravila o trajanju bonova uskoro promijeniti, pa će svi bonovi trajati 90 dana, bez obzira na vrijednost.
      Izvor je, kažu na tom sat. forumu - HAKOM priopćenje, a izmjene /v. čl. 8/ pravilnika stupaju na snagu 1. svibnja
      Operatorima je propisana i obveza da trajanje računa unaprijed plaćene usluge nakon nadoplate bonom bilo kojeg iznosa, mora vrijediti najmanje tri mjeseca od nadoplate. Do sada je ovo područje bilo prepušteno tržišnoj utakmici ali je u mnogim slučajevima trajanje bonova manjih iznosa bilo prekratko i čest uzrok nezadovoljstva korisnika.

      Izbriši
  3. hvala gospodjo na brzom odgovoru.

    ugodan dan i lijep pozdrav iz stuttgarta

    drazen katic

    Gesendet: Montag, 13. April 2015 um 09:58 Uhr
    Von: "Sektor za promet i veze"
    An: "drazen.katic@web.de"
    Betreff: FW: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!



    Poštovani gospodine Katić,



    vezano za Vašu poruku elektroničke pošte od 10.04.2015. upućujemo Vas da se u vezi Vaših pitanja obratite Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti - HAKOM.

    Više informacija možete naći na web stranicama HAKOM-a : www.hakom.hr . Na istim se, među ostalim, nalaze i informacije za korisnike telekomunikacijskih usluga te aplikacija putem koje korisnici mogu postaviti pitanja.



    S poštovanjem,



    lherceg-hr

    OdgovoriIzbriši
  4. hvala na brzom odgovoru.

    ugodan dan i lijep pozdrav iz stuttgarta

    drazen katic

    Gesendet: Montag, 13. April 2015 um 10:54 Uhr
    Von: "Odjel za građane"
    An: "kristina.bertovic@hakom.hr"
    Cc: "drazen.katic@web.de"
    Betreff: FW: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!

    HRVATSKA REGULATORNA AGENCIJA ZA MREŽNE DJELATNOSTI


    Poštovani,


    Prosljeđujemo Vam e-mail gospodina Dražena Katića.


    S poštovanjem,


    Ured predsjednika Vlade

    Republike Hrvatske



    Odjel za građane

    OdgovoriIzbriši
  5. hvala gospodjo harapin na brzom odgovoru!

    ugodno vecer

    drazen katic
    Gesendet: Montag, 13. April 2015 um 13:32 Uhr
    Von: "Ana Harapin"
    An: "Drazen Katic"
    Betreff: Odgovor: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!

    Poštovani,



    vezano uz Vaš upit obavještavamo Vas da Ministarstvo financija nije nadležno za rješavanje Vašeg problema. Molimo da se obratite Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti (HAKOM) koja je nadležna za rješavanje Vašeg i sličnih problema.



    S poštovanjem


    Ana

    OdgovoriIzbriši
  6. hvala na brzom odgovoru gospodjo krvavica.

    ugodno vecer i lijep pozdrav iz stuttgarta

    drazen katic

    Gesendet: Montag, 13. April 2015 um 14:02 Uhr
    Von: "Zagorka Krvavica"
    An: "Info Savez udruga za zaštitu potrošača Hrvatske"
    Cc: Drazen.Katic@web.de
    Betreff: Re: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!
    Poštovani gosp Katić

    Na prava korisnika primjenjuje se Zakon o elektroničkim komunikacijama (ZEK-NN broj 73/2008, 90/2011,133/2012,80/2013 i 71/2014). Prava pre-paid i post-paid korisnika su izjednačena. Temeljem čl. 41. st. 1. 3. i 4. ZEK-a prava i obveze iz pretplatničkog odnosa između operatora i pretplatnika javnih komunikacijskih usluga uređuju se njihovim međusobnim ugovorom, a ti ugovori se temelje na općim uvjetima poslovanja operatora javnih komunikacijskih usluga i cjenovnim sustavima u skladu sa zakonom. Sastavni dio pretplatničkog ugovora čine opći uvjeti poslovanja, uvjeti korištenja usluga i cjenik usluga za koje se taj ugovor sklapa, na koje pretplatnici pristaju svojim potpisom na zahtjevu za zasnivanje pretplatničkog odnosa. Žalbeni postupak korisnika je propisan u članku 50 i 51 i može se voditi u 3 stupnja (prigovor, žalba Povjerenstvu operatora i zahtjev za rješenje spora između korisnika i operatora pri nadležnoj agenciji HAKOM) na način da se korisnik ima pravo žaliti na iznos računa, na kvalitetu usluge ili na nepoštivanje odredbi iz pretplatničkog ugovora. Člankom 50. stavkom 3. ZEK-a propisano je da se prigovor na iznos računa kojim je korisnik zadužen za obavljenu javnu komunikacijsku uslugu, odnosno prigovor na kakvoću pružene usluge podnosi operatoru u roku od 30 dana od dana dospijeća računa, odnosno od 30 dana pružanja usluge, a u svim drugim slučajevima u roku od petnaest dana od dana saznanja za radnju ili propust operatora javnih komunikacijskih usluga, a najkasnije u roku od 30 dana od dana povrede odredaba pretplatničkog ugovora.
    Sukladno čl. 14. 1. Općih uvjeta poslovanja Vipnet-a, Krajnji korisnik može raskinuti pretplatnički odnos slanjem obavijesti o raskidu Ugovora poštom ili potpisivanjem zahtjeva za raskid Ugovora na ovlaštenom prodajnom mjestu. Po zaprimanju pisane obavijesti o raskidu Ugovor će biti raskinut u roku od 24 sata, osim u slučaju iz čl. 3.8. Općih uvjeta.
    Člankom 27. Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga (dalje u tekstu: Pravilnik, NN 154/2008, 51/2011,154/11 i 24/2015-ovaj posljednji se primjenjuje od 01.05.2015.) su propisane obveze operatora u vezi informiranja svojih krajnjih korisnika, člankom 29. podnošenje prigovora korisnika i traženje naknade, te člankom 33. obveze operatora u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži. U stavku (5) Operatori javnih komunikacijskih usluga u pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama obvezni su putem službene internetske stranice i službe za korisnike informirati krajnje korisnike o cijenama roaming prometa i kroz praktični primjer usporedbe iste količine nacionalnog prometa i prometa ostvarenog u roamingu. St.(6) Operatori javnih komunikacijskih usluga u pokretnim elektroničkim komunikacijskim mrežama obvezni su putem SMS poruke obavijestiti krajnje korisnike o cijenama poziva, SMS/MMS i podatkovnog prometa u trenutku kada se taj krajnji korisnik prijavi na gostujuću mrežu u roamingu. Člankom 36. Pravilnika propisuju se prava pre-paid korisnika (unaprijed plaćene usluge) St.(1) Račun za unaprijed plaćene usluge (bon) je korisnički račun s novčanim iznosom u svrhu korištenja javnih komunikacijskih usluga koji se može nadopunjavati novim novčanim iznosima nakon prvobitne kupnje. St.(2) Prigodom aktivacije unaprijed plaćene usluge ili prigodom nadopunjavanja novčanog iznosa računa, krajnji korisnik mora na jednostavan, razumljiv i lako uočljiv način biti obaviješten o trajanju pretplatničkog odnosa.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Ako nije utvrđen rok pretplatničkog odnosa, smatrat će se da pretplatnički odnos traje neodređeno vrijeme. U slučaju isteka roka bona ili raskida pretplatničkog odnosa, krajnji korisnik ima pravo na povrat ili naknadu neiskorištenog novčanog iznosa računa za javne komunikacijske usluge. St.(4) Prigodom raskida pretplatničkog odnosa u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži, a kada krajnji korisnik traži povrat ili naknadu neiskorištenog novčanog iznosa za javne komunikacijske usluge, krajnji korisnik je obvezan dati na uvid kupljeni bon, SIM karticu i identifikacijski dokument. St.(5) U slučaju kada se radi o povratu ili naknadi neiskorištenog novčanog iznosa za javne komunikacijske usluge na kupljenom bonu u pokretnoj elektroničkoj komunikacijskoj mreži, krajnji korisnik je obvezan predočiti kupljeni bon.
      Dakle da zaključim, korisnici pre-paid ili post-paid imaju zaključen pretplatnički odnos bez obzira jesu li potpisali određeni pretplatnički ugovor ili su samo kupnjom bona pod određenim uvjetima koji su propisani općim uvjetima operatera i cjenikom usluga prije sklapanja tog pretplatničkog odnosa prihvatili određene uvjete korištenja usluga operatera, koji svoje usluge nudi a korisnik prema svojim potrebama prihvaća ili odabire drugog operatera. To znači da u slučaju da se korisnik smatra oštećenim bilo iz razloga loše kvalitete usluge ili nepoštivanja odredbi iz pretplatničkog ugovora, korisnik treba u za to zakonom propisanim rokovima pokrenuti i voditi žalbeni postupak i to pisanim putem (što uključuje i e-mail) kod svog operatora. Korisnik ne mora prihvatiti ni odluku nadležne agencije HAKOM prema čl.51. ZEK_a, nego može i dalje tražiti zaštitu svojih prava u upravnom sporu kod nadležnog suda. Svaki korisnik treba osobno voditi svoj žalbeni postupak ili za to od njega opunomoćena osoba, a savjetovališta za zaštitu potrošača su nadležna samo dati savjete u vezi zaštite njihovih prava, a nikako ne smiju voditi postupak u ime korisnika-potrošača. Možete se također obratiti telefonom svaki radni dan od 09-11,30 sati tf +385(0)1 7007007 ili e-mailom agenciji HAKOM

      Roberta Frangeša Mihanovića 9
      10110 Zagreb
      Tel. + 385 (0)1 7007 007
      Fax. + 385 (0)1 7007 070
      Nadam se da ste dobili dovoljno informacija kako dalje postupiti.
      Srdačan pozdrav

      Savjetnica za telekomunikacije
      Zagorka Krvavica,dipl.ing.

      Izbriši
  7. postovana gospodjo bucar hvala vam na brzom odgovoru!

    moj broj mobitela je izbrisan za otprilike 90 dana. domovinu posjecujem svaka 2-3 mjeseca tako ta time nisam prekoracio prag od navedenih 270 dana.
    isto se dogodilo i sa mojom karticom za mobilno koristenje interneta.

    mislim da takva pravila ne postoje u "opcim uvjetima poslovanja" niti jedne telekomunikacijske tvrtke jer zanonodavac to ne bi dozvolio.

    ja nisam zadovoljan odgovorom koji ste mi proslijedili. molim vas da mi navedete iducu instancu kojoj se mogu dalje obratiti.

    ugodno vecer

    drazen katic


    Gesendet: Montag, 13. April 2015 um 14:55 Uhr
    Von: sluzba.za.korisnike@vipnet.hr
    An: Drazen.Katic@web.de
    Betreff: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"! [T20150413YA9TZ3914219]

    Poštovani gospodine Katiću,

    zahvaljujemo na Vašem e-mailu.

    Kako biste ubuduće dobili brži odgovor molimo Vas da nam svoje upite e-mailom šaljete na e-mail adresu sluzba.za.korisnike@vipnet.hr.

    Svaki bon ima svoju vremensko ograničenje u kojem se mogu koristiti odlazni pozivi, poruke, spajanje na internet. Istekom tog aktivnog perioda, broj se može obnoviti u narednih 270 dana. Ukoliko se ne obnovi u tom periodu, broj se briše iz sustava.

    Kako bi se izbjeglo brisanje brojeva iz sustava, korisnicima šaljemo sms poruke u kojima ih obaviještavamo u kojem periodu se treba obnoviti račun.

    Na slijedećem linku http://bit.ly/13PZ1bG se nalaze Opći uvjeti poslovanja. Opći uvjeti poslovanja su isti za sve Vipnet korisnike.

    Obzirom na Pravilnik o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga (temeljem članka 12. stavka 1., članka 34. i članka 49. stavka 11. Zakona o elektroničkim komunikacijama (»Narodne novine« br. 73/2008.)) i Čl.29. - Unaprijed plaćene usluge - računi korisnika - povrat neiskorištenog iznosa prepaid korisnicima, a naša obveza povrata novaca stupa na snagu od dana stupanja na snagu Pravilnika, stoga obvezni smo vršiti povrat za sve one koji predoče račun za bon sa datumom od 06.01.2009. nadalje.

    Možete dobiti povrat iznosa od uplaćenog prepaid bona i trebate imati:

    - iskorišten prepaid bon(ove) za koje na računu postoji preostali iznos
    - račun za kupljeni bon(ove)
    - presliku SIM kartice
    - preslika PIN/PUK kartice ili znati PUK broj
    - presliku osobne iskaznice/putovnice

    Ukoliko imate potrebno možete:

    doći na Vip prodajno mjesto (Vip centri ili Vip partner) i ispuniti zahtjev za povratom uz priloženu dokumentaciju (za Vipme, tomato ne)
    ili
    faksirati na broj 0917709 zahtjev za povratom uz priloženu dokumentaciju i podatke za kontakt (adresa, broj faxa, broj telefona)
    ili
    poslati poštom na adresu VIPnet d.o.o., Služba za korisnike, PP 470, 10002 Zagreb zahtjev za povratom uz priloženu dokumentaciju i kontakt broj telefona
    ili
    poslati e-mailom zahtjev za povrat, kontakt broj telefona te skeniranu dokumentaciju na sluzba.za.korisnike@vipnet.hr

    Na zahtjevu je također potrebno navesti na koji način želite ostvariti povrat iznosa. Ukoliko želite da se iznos uplati na neki prepaid broj treba navesti taj broj, a ukoliko želite da iznos bude uplaćen na Vaš tekući/žiro račun trebate priložiti presliku kartice tekućeg/žiro računa.

    Za dodante upite slobodno nas kontaktirajte.

    S poštovanjem

    Tamara Tukša Bučar

    VIPnet d.o.o.
    Služba za korisnike
    E: sluzba.za.korisnike@vipnet.hr
    W: http://www.vipnet.hr

    OdgovoriIzbriši
  8. hvala gospodjo na brzom odgovoru. ja sam uputio ovo pismo hrvatskim zastupnicima u europskom parlamentu koje smo mi birali da zastupaju nasa prava i interese u europskoj uniji. vi ste dalje lopticu prebacili vipnet-u kao da vas se to pitanje ni ne tice. ja sam od vipa vec dobio odgovor, a to je vidljivo u pismo koje sam vam proslijedio gdje stoji da je tvrtci vipnet d.o.o. proslijedjeno pismo prituzbe. vase je pravo da na moja pitanja ne odgovorite i da ignorirate problem koji ima hrvatski narod s austrijskim koncernom. samom negacijom mojih pitanja stajete na stranu austrijskog koncerna a ne na stranu hrvatskog naroda.

    politicka poruka je jasna. ja vam zelim sve najbolje u daljnjem radu u europskom parlamentu. na kraju mi ostaje posljednja mogucnost a to je da se obratim direktno tijelima europske unije koji se bave zastitom potrosaca europske unije.

    ugodan dan
    drazen katic

    Gesendet: Mittwoch, 15. April 2015 um 11:05 Uhr
    Von: PETIR
    An: Drazen.Katic@web.de
    Betreff: Fwd: RE. Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
    Poštovani gospodine Katić,

    po primitku Vašeg dopisa kojeg ste uputili zastupnici u Europskom parlamentu Marijani Petir odmah smo zatražili očitovanje tvrtke Vipnet d.o.o. te smo dobili odgovor koji Vam prosljeđujem.

    S poštovanjem,


    Tihana Mojsinović
    Voditeljica Središnjeg ureda zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir
    Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz)
    10 000 Zagreb
    Hrvatska
    hrvatska@petir.eu
    Tel: +385 1 7888 609




    -------- Proslijeđena poruka --------
    Naslov: RE. Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
    Datum: Wed, 15 Apr 2015 08:13:46 +0000
    Šalje: Sluzba za korisnike
    Prima: hrvatska@petir.eu


    Poštovana gospođo Mojsinović,



    zahvaljujem na Vašem javljanju.



    Izuzetno mi je žao zbog nezadovoljstva gosp Katića.



    Odnos Vipnet-a i svih naših korisnika bonova je uređen Uvjetima korištenja vipme usluge i Općim uvjetima poslovanja Vipnet d.o.o.

    Možete ih naći na http://muvjeti.vipnet.hr/uvjeti-koristenja/vipme-korisnici/vipme-usluga i http://www.vipnet.hr/o-vipnetu/uvjeti-koristenja/oup .



    Uvjetima korištenja vipme usluge je definiran rok upotrebe vipme računa nakon obnove računa određenim bonovima (čl. 3. I ćl.4.). Iz istih je razvidno da čak i po isteku trajanja vipme računa svaki korisnik ima rok od 270 dana za obnovu računa te da će se novi iznos pridodati neiskorištenom iznosu preostalom na vipme računu.

    Tako npr. obnovom računa bonom od 55,00kn korisnik neće izgubiti broj sljedećih 345 dana (75 dana aktivnog + 270 dana neaktivnog razdoblja).



    Po isteku valjanosti računa, tj. kad je broj u potpunosti isključen/deaktiviran, svaki korisnik ima pravo na povrat preostalog neiskorištenog iznosa (čl.7.).



    Hrvatska agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) je nacionalna regulatorna instanca za mrežne djelatnosti.



    Zahvaljujem Vam na razumijevanju i strpljenju a za više informacija dostupna Vam je naša Podrška na stranici: http://www.vipnet.hr/podrska



    S poštovanjem

    Vipnet


    Venka Tolic

    Služba za korisnike
    Tel.: +385 91 77 00
    Fax.: +385 91 77 09
    http://www.vipnet.hr, e-mail: sluzba.za.korisnike@vipnet.hr

    Pozivi upućeni Službi za korisnike iz 091 mreže su besplatni







    From: PETIR [mailto:hrvatska@petir.eu]
    Sent: Tuesday, April 14, 2015 2:26 PM
    To: Office VIPnet
    Subject: Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir



    Poštovani,

    gospodin Dražen Katić čiji Vam e-mail prosljeđujem u nastavku, obratio se je zastupnici u Europskom parlamentu gospođi Marijani Petir da bi ju upoznao s problemima s kojima se je susreo prilikom korištenja usluga tvrtke VIPnet d.o.o. te je postavio pitanja na koja Vas gospođa Petir moli da joj u što skorijem roku putem e-maila odgovorite.

    S poštovanjem,

    Tihana Mojsinović
    Voditeljica Središnjeg ureda zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir
    Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz)
    10 000 Zagreb
    Hrvatska
    hrvatska@petir.eu
    Tel: +385 1 7888 609

    OdgovoriIzbriši
  9. HVALA VAM NA BRZOM ODGOVORU.

    HAKOMU SAM S EVEC OBRATIO I CEKAM NJIHOV ODGOVOR.

    UGODAN DAN I LIJEPI POZDRAV

    DRAZEN KATIC

    Gesendet: Mittwoch, 15. April 2015 um 13:33 Uhr
    Von: info
    An: "Drazen.Katic@web.de"
    Betreff: FW: MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!

    Poštovani,



    Molimo Vas da se obratite Hrvatskoj regulatornoj agenciji za mrežne djelatnosti – HAKOM ( www.hakom.hr ) s obzirom da je upit/problem u njihovoj nadležnosti.



    S poštovanjem,



    Ministarstvo gospodarstvo

    Samostalni odjel za odnose s javnošću

    OdgovoriIzbriši
  10. HAKOM MI DO DANAS NIJE SLUZBENO ODGOVORIO. PRONASAO SAM U DNEVNIM NOVOSTIMA DA CE SE IPAK KOLIKO TOLIKO ISPRAVITI NEPRAVDA KOJA VLADA U PODRUCJU TELEKOMUNIKACIJSKIH USLUGA. I TAJ ROK OD TRI MJESECA KOJI CE MOCI KORISTITI KORISNICI KOJI KUPE NAJMANJI BON NIJE DOBRO RIJESENJE ALI JE BAR JEDAN MALI POMAK U BORBI ZA HRVATSKE POTROSACE,

    DANASNJE VIJESTI SU U POSLOVNOM.HR DONIJELE SLIJEDECI CLANAK:


    "S 1. svibnja na snagu stupaju nova potrošačka prava u elektroničkim komunikacijama propisana Pravilnikom o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga.

    Kako piše Večernji list, najveće novosti za potrošače i korisnike elektroničkih komunikacijskih usluga su:

    Operator mora besplatno otključati uređaj na zahtjev korisnika u bilo kojem trenutku ukoliko je korisnik ugovorio pretplatu. U slučaju unaprijed plaćene usluge, tzv. „pre-paid usluge“, otključavanje se može zatražiti nakon godinu dana korištenja usluge uz predočenje računa za kupovinu uređaja. Rok za otključavanje je15 dana.
    Minimalno razdoblje unutar kojeg korisnik može koristiti sve ugovorene usluge nakon obnove računa bonom mora vrijeditinajmanje tri mjeseca od nadoplate. Ograničenje se ne odnosi na trajanje pojedine tarife ili opcije i podrazumijeva da korisnik nakon nadoplate ima dovoljno novca na računu za pojedinu uslugu.
    Operator mora omogućiti korištenje probnog razdoblja od pet dana u mrežama pokretnih komunikacija za javnu govornu uslugu (pozivi, SMS, MMS) i/ili pristup internetu, za vrijeme kojeg potrošač može ispitati udovoljava li usluga očekivanjima i odlučiti hoće li zadržati uslugu ili odustati od nje. Korisnik pri tome plaća samo stvarnu potrošnju bez naplate bilo kakvih penala zbog eventualnog odustajanja.

    Stupanjem na snagu novih odredbi HAKOM će pojačano provoditi izvide i nadzore na tržištu provjeravajući pridržavaju li se svi operatori novih propisa. Ujedno se pozivaju korisnici prijaviti sve nepravilnosti u primjeni novih pravila, ukoliko na njih naiđu, a HAKOM-ovi inspektori će u tom slučaju donijeti odgovarajuće mjere protiv prekršitelja."

    http://www.poslovni.hr/hrvatska/evo-sto-se-od-1-svibnja-mijenja-za-sve-korisnike-mobitela-294872?utm_source=Facebook&utm_medium=Status&utm_content=294872&utm_campaign=FB+page+statusi#

    OdgovoriIzbriši
  11. I sam sam imao sličnih problema sa pojedinim mobilnim mrežama,jednostavno sam ih napustio i otišao na drugu.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. to ne rijesava problem. strani koncerni u hrvatskoj mogu samo sluziti narodu a ne taj narod izrabljivat. kada odu politicari sa vlasti koji su im to izrabljivanje i omogucili i koncerni ce se morat promjeniti (strategiju poslovanja) ili ce morat napustiti hrvatsku.

      Izbriši