ponedjeljak, 13. travnja 2015.

Parlamentarnim zastupnicima Republike Hrvatske u Europskom Parlamentu!


MOLIM DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos austrijske tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!

Poštovane dame i gospodo zastupnici u Europskom parlamentu,

Zovem se Dražen Katić. Rođen sam 25.06.1969 u Republici Hrvatskoj. Od 1999. godine živim u njemačkom gradu Stuttgartu te redovito posjećujem Domovinu.

Kao i većina hrvatskih iseljenika prilikom posjete Domovini koristim telefonske usluge kao i usluge interneta. Prije više godina odlučio sam kupiti karticu za mobilni telefon na punjenje bonovima kod tvrtke VIPnet d.o.o.
Kratko nakon toga kupio sam i internetski stik na punjenje bonovima kod VIPnet d.o.o.

Razlog izbora navedene tvrtke je bio taj što su također moja sestra i šogor imali mobilne telefone i internet (na ugovor) te moja mama mobilni telefon na punjenje karticama kod VIPnet d.o.o.

Znači da je cijela moja familija koristila usluge VIPnet d.o.o. za koje je mjesečno izdvajala "ne malu" količinu novca.

Usluge smo svi zajedno koristili nekoliko godina. Prije određenog vremena su se pojavili prvi problemi. Svaki puta kada dođem u Domovinu kupim si bon za punjenje katice mobilnih uređaja.

Zadnji puta kada sam kupio bon te pokušao napuniti moju mobilnu karticu nisam u tome uspio. Nazvao sam hot-line VIPnet d.o.o. te zamolio da mi oni napune mobilnu karticu preko "koda" kupljenog bona. Zaposleni mi je na hot-line odgovorio da mobilnu karticu ne mogu više napuniti pošto mi je isključen broj. To me je zaista začudilo pošto sam na mojoj mobilnoj kartici imao još 30 kn od prošle posjete Domovini od koje je prošlo ne više od tri mjeseca.

Nakon isključenja telefonskog broja nisam više mogao koristiti moju mobilnu karticu pa sam kupljenim bonom napunio svoju drugu karticu VIP-a koju sam koristio za Internet. Prilikom kupovine Vip-ovog internet stika/kartice dobio sam i "200 kn gratis" od kojih mi se pripisivalo (po 20 kn) nakon svakog punjenja kartice bonom o 100 kn. Drugim riječima kupim bon od 100 kn, a VIP mi narednih 10 punjenja pripiše još 20 kn.

Ovaj puta sam za tih 120 kn surfao internetom, a telefonirao maminim mobilnim uređajem. Kada sam slijedeći puta došao u Domovinu ponovo sam kupio VIP-ov bon od 100 kn za surfanje internetom. Pokušao sam napuniti Internet karticu, međutim nisam uspio. Nazvao sam hot-line Vipnet-a i saopćio da imam problema sa punjenjem kartice interneta. Djelatnik hot-line mi je odgovorio da mi je isključena kartica za surfanjem internetom pošto nisam redovito obnavljao (punio) karticu. Pošto sam karticu napunio samo dva puta upitao sam što je sa mojim bonusom od preostalih 160 kn (200 kn – 2x20kn....). Djelatnik mi je odgovorio da je isključenjem moje internet kartice otpao preostali bonus.

Kupljeni bon od 100 kn nisam želio vraćati u prodavaonu (a vjerovatno to nebi ni mogao) već sam napunio maminu karticu VIP-ovog mobitela.

Kao dugogodišnji korisnik mobilne VIPnet usluge te usluge VIPnet interneta isključene su mi obadvije kartice uz objašnjenje da sam neredovito punio kartice. Prilikom isključenja mobilne kartice ostao sam bez 30 kn mog vlastitog nepotrošenog novca. Prilikom isključenja internet kartice ostao sam bez 160 kn bonusa.

Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

1. Zašto su meni kao hrvatskom iseljeniku isključene obadvije Vip-ove kartice iako sam prilikom kupnje i registracije kartica ostavio osobne podatke u kojima je stajalo da živim u Stuttgartu?

2. Zašto se od hrvatskih iseljenika očekuje da redovito (gotovo mjesečno) kupuju bonove za svoje mobilne kartice i internet iako iseljenici nisu u mogućnosti svaki mjesec posjećivati Domovinu?

3. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila kartica za mobilno telefoniranje iako je na njoj još bilo 30 kn mog nepotrošenog novca?

4. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. ima pravo otuđiti i zadržati privatnu imovinu (uplaćena, a ne potrošena financijska sredstva) svojih korisnika?

5. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila moju internetsku karticu iako sam na njoj još imao bonus od 160 kn?

Usprkos negativnoj situaciji u kojoj sam se našao, moja familija je i dalje ostala vjerna tvrtci VIPnet. Moja mama ima i dalje Vip-ov mobilni telefon na punjenje, a moja sestra i šogor mobilne telefone na ugovor kod tvrtke VIPnet.

Krajem prošlog mjeseca ove godine bio sam u redovnoj posjeti Domovini te obišao rodbinu. Prilikom boravka kod mame ona mi je izjavila da joj uskoro ističe mobilna kartica te da mora kupiti novi bon. Pogledao sam na mobitel te našao poruku Vip-a u kojoj je stajalo da korištenje usluge telefoniranja ističe 02.04.2015 te da na vrijeme obnovi mobilnu karticu.
Pogledao sam koliko još novca moja mama ima na mobilnoj kartici te začuđujuće ustanovio da još posjeduje 131,97 kn. Mama mi je izjavila da ona često ne telefonira te da iako ima dovoljno novca na kartici mora uvijek ponovo kupovati novi bon.

To je bila kap koja je prelila čašu moje tolerancije prema tvrtci. Odlučio sam poduzeti određene mjere kojima bi se stalo na kraj izrabljivačkom postupanju tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima.

Molim Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:

1. Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet d.o.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu novca na svojim karticama?

2. Tko nadzire poslovanje tvrtke VIPnet d.o.o. te dopušta izrabljivački odnos tvrtke prema hrvatskim umirovljenicima? (Moja mama dobiva hrvatsku mirovinu u iznosu od ca. 1600 kn)

U Saveznoj Republici Njemačkoj korisnici koji koriste usluge mobilnog telefoniranja i mobilnog interneta na punjenje bonovima nakon "u potpunosti ispražnjene kartice" zadržavaju pravo na svoj broj godinu dana nakon tog datuma. Republika Hrvatska je članica Europske unije i teško mi je i zamisliti da telekomunikacijske tvrtke u Domovini imaju zakonsko ovlaštenej činiti to što čine.

Molim Vas da mi do 10.05.2015 pismenim putem tj. e-mailom odgovorite na mojih gore 7 postavljenih pitanja.

U protivnom ću biti prisiljen da o napisanoj žalbi izvjestim institucije Europske unije koje su zadužene za zaštitu potrošača zemalja članica Unije!

S dužnim štovanjem!
mr.sc. Dražen Katić, dipl.ing.


U Stuttgartu, 13.04.2015



Ova napisana žalba proslijeđena je 10. 04. 2015 slijedećim instancama:

1. Vladi Republike Hrvatske - Upiti građana

2. Ministarstvu gospodarstva - Upravi za trgovinu i unutarnje tržište - Sektoru za robe, usluge i zaštitu potrošača

3. Ministarstvu financija - Upravi za makroekonomske analize, gospodarstvo, financijski sustav, Europsku uniju i međunarodne financijske odnose - Sektoru za gospodarstvo

4. Saboru Republike Hrvatske – Upiti građana

5. Saborskim odborima:
- Odboru za gospodarstvo
- Odboru za Hrvate izvan Republike Hrvatske
- Odboru za predstavke i pritužbe

6. Saborskim zastupnicima 11. izborne jedinice (Hrvatsko iseljeništvo):
- gospodinu Filipović Iliji
- gospodinu dr. Jelečević Perici
- gospođi Mariji Rapo

7. Uredu predsjednice Republike Hrvatske

8. Hrvatskoj gospodarskoj komori

9. Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača

10. Savezu udruga za zaštitu potrošača Hrvatske

11. Legalis – hrvatskom pravnom portalu

12. Državnom uredu za Hrvate izvan Republike Hrvatske

13. Tvrtci VIPnet d.o.o.



2 komentara:

  1. hvala gospodjo na brzom odgovoru. ja sam uputio ovo pismo hrvatskim zastupnicima u europskom parlamentu koje smo mi birali da zastupaju nasa prava i interese u europskoj uniji. vi ste dalje lopticu prebacili vipnet-u kao da vas se to pitanje ni ne tice. ja sam od vipa vec dobio odgovor, a to je vidljivo u pismo koje sam vam proslijedio gdje stoji da je tvrtci vipnet d.o.o. proslijedjeno pismo prituzbe. vase je pravo da na moja pitanja ne odgovorite i da ignorirate problem koji ima hrvatski narod s austrijskim koncernom. samom negacijom mojih pitanja stajete na stranu austrijskog koncerna a ne na stranu hrvatskog naroda.

    politicka poruka je jasna. ja vam zelim sve najbolje u daljnjem radu u europskom parlamentu. na kraju mi ostaje posljednja mogucnost a to je da se obratim direktno tijelima europske unije koji se bave zastitom potrosaca europske unije.

    ugodan dan
    drazen katic

    Gesendet: Mittwoch, 15. April 2015 um 11:05 Uhr
    Von: PETIR
    An: Drazen.Katic@web.de
    Betreff: Fwd: RE. Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
    Poštovani gospodine Katić,

    po primitku Vašeg dopisa kojeg ste uputili zastupnici u Europskom parlamentu Marijani Petir odmah smo zatražili očitovanje tvrtke Vipnet d.o.o. te smo dobili odgovor koji Vam prosljeđujem.

    S poštovanjem,


    Tihana Mojsinović
    Voditeljica Središnjeg ureda zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir
    Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz)
    10 000 Zagreb
    Hrvatska
    hrvatska@petir.eu
    Tel: +385 1 7888 609




    -------- Proslijeđena poruka --------
    Naslov: RE. Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
    Datum: Wed, 15 Apr 2015 08:13:46 +0000
    Šalje: Sluzba za korisnike
    Prima: hrvatska@petir.eu


    Poštovana gospođo Mojsinović,



    zahvaljujem na Vašem javljanju.



    Izuzetno mi je žao zbog nezadovoljstva gosp Katića.



    Odnos Vipnet-a i svih naših korisnika bonova je uređen Uvjetima korištenja vipme usluge i Općim uvjetima poslovanja Vipnet d.o.o.

    Možete ih naći na http://muvjeti.vipnet.hr/uvjeti-koristenja/vipme-korisnici/vipme-usluga i http://www.vipnet.hr/o-vipnetu/uvjeti-koristenja/oup .



    Uvjetima korištenja vipme usluge je definiran rok upotrebe vipme računa nakon obnove računa određenim bonovima (čl. 3. I ćl.4.). Iz istih je razvidno da čak i po isteku trajanja vipme računa svaki korisnik ima rok od 270 dana za obnovu računa te da će se novi iznos pridodati neiskorištenom iznosu preostalom na vipme računu.

    Tako npr. obnovom računa bonom od 55,00kn korisnik neće izgubiti broj sljedećih 345 dana (75 dana aktivnog + 270 dana neaktivnog razdoblja).



    Po isteku valjanosti računa, tj. kad je broj u potpunosti isključen/deaktiviran, svaki korisnik ima pravo na povrat preostalog neiskorištenog iznosa (čl.7.).



    Hrvatska agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) je nacionalna regulatorna instanca za mrežne djelatnosti.



    Zahvaljujem Vam na razumijevanju i strpljenju a za više informacija dostupna Vam je naša Podrška na stranici: http://www.vipnet.hr/podrska



    S poštovanjem

    Vipnet


    Venka Tolic

    Služba za korisnike
    Tel.: +385 91 77 00
    Fax.: +385 91 77 09
    http://www.vipnet.hr, e-mail: sluzba.za.korisnike@vipnet.hr

    Pozivi upućeni Službi za korisnike iz 091 mreže su besplatni







    From: PETIR [mailto:hrvatska@petir.eu]
    Sent: Tuesday, April 14, 2015 2:26 PM
    To: Office VIPnet
    Subject: Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir



    Poštovani,

    gospodin Dražen Katić čiji Vam e-mail prosljeđujem u nastavku, obratio se je zastupnici u Europskom parlamentu gospođi Marijani Petir da bi ju upoznao s problemima s kojima se je susreo prilikom korištenja usluga tvrtke VIPnet d.o.o. te je postavio pitanja na koja Vas gospođa Petir moli da joj u što skorijem roku putem e-maila odgovorite.

    S poštovanjem,

    Tihana Mojsinović
    Voditeljica Središnjeg ureda zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir
    Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz)
    10 000 Zagreb
    Hrvatska
    hrvatska@petir.eu
    Tel: +385 1 7888 609

    OdgovoriIzbriši
  2. Poštovani gospodine Katić,



    Izrazito mi je žao što ste imali takva neugodna iskustva s telefonskim uslugama VIP-neta i zbog nepravde koja je nanesena Vama i Vašoj obitelji.



    Početkom svibnja, točnije 1. svibnja 2015., na snagu su stupile izmjene i dopune Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga (Pravilnik možete pronaći na sljedećoj poveznici: http://www.hakom.hr/UserDocsImages/2015/propisi_pravilnici_zakoni/Izmjene%20i%20dopune%20Pravilnika%20iz%20%C4%8Dl.%2034_20150224.pdf ).



    Kao što vidite, u članku broj 8. Izmjenjenog Pravlnika stoji:



    Stavak 2. mijenja se i glasi: »Prigodom aktivacije unaprijed plaćene usluge ili

    prigodom nadopunjavanja novčanog iznosa računa, krajnji korisnik mora na

    jednostavan, razumljiv i lako uočljiv način biti obaviješten o trajanju korisničkog

    odnosa. Trajanje korisničkog odnosa iz stavka 1. ovog članka, nakon aktivacije ili

    nadopunjavanja novčanog iznosa računa, na način da se korisniku omogući odlazni i

    dolazni promet, ne smije biti kraće od 3 mjeseca. Ako nije utvrđen rok korisničkog

    odnosa, smatrat će se da traje neodređeno vrijeme.«



    Smatram da biste uvidom u ovaj Pravilnik mogli dobiti odgovore na Vaša pitanja, kao i prava koja su Vam zajamčena ovim izmjenama.



    Srdačan pozdrav,



    Ruža Tomašić

    European Parliament, Member



    Parlement européen
    WIB 04M075

    60, rue Wiertz / Wiertzstraat 60
    B-1047 Bruxelles/Brussel

    ruza.tomasic@europarl.europa.eu



    Tel. +32(0)2 28 47636

    Fax.+32(0)2 28 49636

    EP logo RGB_Mute

    European Parliament

    OdgovoriIzbriši