Gornja slika i citirani tekst preuzeti su sa online portala "hrvatskonebo.com", 03.05.2018
http://hrvatskonebo.com/hrvatskonebo/blog-post/u-kurikulu-predmeta-povijest-nema-povijesti-domovinskog-rata-za-koju-drzavu-je-kurikul-napisan-ministrice-divjak-i-premijeru-plenkovicu/
"UPOZORENJE: KURIKULU PREDMETA POVIJEST NEMA POVIJESTI DOMOVINSKOGA RATA!
Proučili smo kurikul predmeta Povijest za osnovne i srednje škole, kako ga je objavilo Ministarstvo znanosti i obrazovanja (
https://mzo.hr/sites/default/files/dokumenti/2018/OBRAZOVANJE/Nacionalni-kurikulumi/povijest_nakon_recenzije_travanj_2018v3.pdf).
Zaprepastili smo se ! U tom predmetu praktički nema povijesti Domovinskoga rata!
O tome ovime obavještavamo hrvatsku javnost, povjesničare, ustanove, Vladu i sve hrvatske branitelje i sve braniteljske udruge.
Pođimo redom. Čitajte pažljivo i do kraja, jer, ako hrvatskom narodu oduzmu povijest, oduzeli su mu i državu!
- NI PLENKOVIĆ NI DIVJAK NISU ODGOVORILI NA NAŠA PITANJA I TRAŽENJA
Pisali smo, tražili promjene, nismo dobili odgovor, osim što je
ministrica Divjak na HTV rekla da će povijest Domovinskoga rata biti
napisana u skladu sa saborskom Deklaracijom o Domovinskom ratu.
Ovo su naša pitanja i zahtjevi (koje smo poslali i e-poštom na Plenković i Divjak):
–
https://www.braniteljski-portal.com/urednistvo-reforma-skolstva-u-rijecima-ministrice-divjak-i-saborskog-zastupnika-hasanbegovica
–
https://www.braniteljski-portal.com/akademik-vladimir-paar-odgovorio-braniteljskom-portalu-znanstveno-vijece-za-obrazovanje-i-skolstvo-hazu-kojemu-sam-predsjednik-nije-dobilo-nikakve-kurikule-na-recenziju
–
https://www.braniteljski-portal.com/ratni-zapovjednici-postavili-vazna-pitanja-andreju-plenkovicu-o-kurikulu-povijesti-domovinskoga-rata
–
https://www.braniteljski-portal.com/javno-trazimo-od-ministricemzo-blazenke-divjak-zelimo-znati-tko-pise-udzbenike-povijesti
Nije nam odgovorio ni premijer g. Andrej Plenković. Javna rasprava je
„završena“, požurilo se s „eksperimentalnim“ uvođenjem novoga kurikula u
škole i – Jokićev je kurikul ostao isti!
Bez povijesti iz obrambenog Domovinskoga rata.
On se u cijelom kurikulu od 150 stranica SPOMINJE JEDNOM!
POVIJEST DOMOVINSKOGA RATA U PREDMETU POVIJEST
Povijest Domovinskoga rata trebala se učiti u osmom razredu osnovne škole i u četvrtom razredu gimnazije.
- Osmi razred osnovne škole
U osnovnoj školi učenje i poučavanje Povijesti ostvaruje se dva sata
tjedno, ukupno 70 sati godišnje. Nije jasno koliko je sati od tih 70
predviđeno za povijest Domovinskoga rata.
Citiramo kurikul:
Cjelina 8.1 Izazovi međuraća obuhvaća ključne događaje, pojave i
procese koji su obilježili svijet, Europu i Hrvatsku između dva svjetska
rata. Teme za dublju obradu mogu biti povezane s izazovima demokracijai
totalitarnih režima, ključnim promjenama u gospodarstvu i društvu te
svakodnevici. Pri odabiru tema ili sadržaja za pojedine teme treba
voditi računa o hrvatskoj povijesti tog razdoblja, odnosno Hrvatskoj u
Kraljevini SHS/Kraljevini Jugoslaviji.
Cjelina 8.2 Drugi svjetski rat obrađuje ključne događaje i
fenomene u Hrvatskoj, Europi i svijetu od 1939.do 1945. godine. Teme za
dublju obradu mogu biti povezane s bojištima Drugog svjetskog rata,
Holokaustomi drugim zločinima protiv čovječnosti, Hrvatskom u Drugom
svjetskom ratu, posljedicama rata te utjecajem rata na svakodnevicu. Pri
odabiru tema ili sadržaja za pojedine teme treba voditi računa o
hrvatskoj povijesti tog razdoblja.
Cjelina 8.3 Poslije ratni i suvremeni svijet obuhvaća ključne
događaje i procese u razdoblju od Hladnog rata do danas. Teme za dublju
obradu mogu biti povezane s Hladnim ratom, europskim integracijama,
slomom komunističkih režima u Europi, dekolonizacijom, pokretima za
ljudska prava, promjenama u gospodarstvu,društvu i svakodnevici,
oružanim sukobima, migracijama i drugim izazovima suvremenog svijeta.
Cjelina 8.4 Hrvatska nakon 1945.: socijalistička Jugoslavija,
samostalnost i Domovinski rat obrađuje ključne političke, gospodarske i
društvene događaje i procese iz hrvatske povijesti druge polovice 20.
stoljećai početka 21. stoljeća. Teme za dublju obradu su Hrvatska u
drugoj Jugoslaviji, nastanak i razvoj samostalne Hrvatske, Domovinski
rat te demokratski procesi i uključivanje u europske i svjetske
integracije.
- Povijest Domovinskoga rata u gimnaziji
Uopće se ne spominje Domovinski rat! Imamo samo ovo:
Sadržaji iz moderne i suvremene hrvatske i europske povijesti
koje je obvezno poučavati, bilo kao zasebne teme ili sastavni dio drugih
tema: nacionalizam, nacije i nacionalne manjine; odnosi i suživot
različitih etničkih, vjerskih i drugih zajednica; demokratski procesi i
razvoj ljudskih prava; totalitarni režimi; Holokaust; hrvatska država i
društvo nakon 1990-e.
Komentar:
– Na mnogo mjesta rabi se izraz „nacionalizam“. Nije jasno radi li se
o nečemu lošem ili dobrom. Uz „nacije, nacionalne manjine“
„nacionalizam“ otvara prostor da se u njega strpa domoljublje i osudi
se.
– „Demokratski procesi i razvoj ljudskih prava“: ljuska prava ne
pripadaju u povijest. Povijest ljudskih prava ne treba više od sata
nastave.
– Totalitarni režimi, Holokaust“. Holokaust (najčešće uz II. svjetski
rat) spominje se barem 15 puta. Jasno je da o Holokaustu treba učiti,
ali treba učiti i o Bleiburgu, Križnom putu i drugim učinjenim zločinima
nad Hrvatima.
– Zašto se pod „totalitarni režimi“ ne nabroje komunizam, fašizam i
nacizam? Ovako se komunistički i srpski zločini nad Hrvatima mogu
podvesti pod totalitarne režime, dakle opće fraze o gulazima u
Sovjetskom savezu, a ustaški zločini, opširno, pod Holokaust.
– Najstrašnije: „hrvatska država i društvo nakon 1990-e“. Ljudi, to
je cijela povijest Domovinskoga rata i stvaranja hrvatske države –u
jednoj rečenici kurikula od 156 stranica, 6 riječi od nabrojene 51 u
rečenici kopiranoj iz kurikula na početku ovoga odjeljka!!! Gdje se uči:
zločini nad Hrvatima u Odesi,
progoni Hrvata i pljačka Hrvatske u kraljevini Jugoslaviji,
HSS i ubojstvo Stjepana Radića,
Uspostava Banovine Hrvatske i srpska pobuna protiv nje,
Srpski zločini nad Hrvatima s proglašenjem Nezavisne države Hrvatske i u tijeku cijeloga II. svjetskoga rata,
progoni i ubojstva Hrvata 1945. (detaljno) i nadalje, sve do 1990. (Suđenje Perkoviću i Mustaču);
a sve to kao vjekovna i opravdana hrvatska ćežnja i birba za
uspostavom samostalne države i oslobađanje od srpskoga terora,
ljudskoga, ekonomskoga, kulturnoga, političkoga i svakog drugog, te:
počeci stranačkoga života u Hrvatskoj,
narodni pokret pod vodstvom Franje Tuđmana,
donošenje novoga, nekomunističkoga, Ustava,
referendum o samostalnosti,
srpska pobuna i agresija,
okupacija, uništavanja, zločini nad hrvatskim civilima,
stvaranje hrvatske vojske i oslobađanja okupiranih teritorija,
borba za konstitutivnost hrvatskoga naroda u Bosni i Hercegovini,
obnova porušene Hrvatske???
- MANJE VAŽNA, ALI ISTO ZANIMLJIVA OPAŽANJA
Vrlo je poučan popis referencija na kraju kurikula! Već površan
pregled otkriva (str. 147) da ima pet referencija Nevena Budaka! Čovjek
koji je glavni organizator reforme (strateg) ubacuje svojih pet
referencija među dokumente na kojima je rađen kurikul povijesti (ni
jedna u međunarodno ideksiranom časopisu). Samo jedna osoba ima više
referencija od njega –
tu je (i) 13 (trinaest) referencija Snježane Koren!
Naposljetku, tu su i srpske referencije:
- Ivić, Ivan, Ana Pešikan, Slobodanka Antić. Aktivno učenje 2. Beograd: Institut za psihologiju, 2001.
- Pešikan Avramović, Ana. Treba li deci istorija. Psihološki problemi
nastave istorije u osnovnojškoli. Beograd: Zavod za udžbenika i nastavna
sredstva, 1996.
Svaka čast srpskim stručnjacima, ali da se na njihovima radovima
zasniva kurikul hrvatske povijesti, stvarno je prevršilo svaku mjeru
jugonostalgičarstva! Budak, Koren i Srbi. Gdje su hrvatski pedagozi,
edukatori i povjesničari?!
Gdje je Centar za istraživanja Domovinskoga rata?!
Gdje je Hrvatski institut za povijest?!
- ŠTO MI TRAŽIMO
U kurikulu piše (str. 49 kurikula) piše:
U svim razredima srednjoškolskog obrazovanja (izuzev prvog
razreda gimnazije) učitelj mora voditi računa o ravnomjernoj
zastupljenosti sadržaja iz hrvatske i svjetske povijesti (50%:50%).
Dakle, kao prvo, tražimo da „u svim razredima osim prvoga razreda
gimnazije zastupljenost hrvatske i svjetske povijesti bude pola – pola!
Za hrvatsku povijest, dakle, treba napisati i ishode i sadržaj JEDNAKO OPŠIRNO I DETALJNO kao za cijelu svjetsku povijest!
Kao drugo, tražimo gore navedeno, da u sadržaju predmeta Povijest bude:
zločini nad Hrvatima u Odesi,progoni Hrvata i pljačka Hrvatske u kraljevini Jugoslaviji,
HSS i ubojstvo Stjepana Radića,Uspostava Banovine Hrvatske i srpska pobuna protiv nje,
Srpski zločini nad Hrvatima s proglašenjem Nezavisne države Hrvatske i u tijeku cijeloga II. svjetskoga rata,
progoni i ubojstva Hrvata 1945. (detaljno) i nadalje, sve do 1990. (Suđenje Perkoviću i Mustaču);
a sve to kao vjekovna i opravdana hrvatska ćežnja i birba za
uspostavom samostalne države i oslobađanje od srpskoga terora,
ljudskoga, ekonomskoga, kulturnoga, političkoga i svakog drugog, te:
počeci stranačkoga života u Hrvatskoj,
narodni pokret pod vodstvom Franje Tuđmana,
donošenje novoga, nekomunističkoga, Ustava,
referendum o samostalnosti,
srpska pobuna i agresija,
okupacija, uništavanja, zločini nad hrvatskim civilima,
stvaranje hrvatske vojske i oslobađanja okupiranih teritorija,
borba za konstitutivnost hrvatskoga naroda u Bosni i Hercegovini,
obnova porušene Hrvatske.
A da se u ishode uvrsti potpuno razumijevanje svih tih događaja i
njihovo značenje za stvaranje i život slobodne, samostalne i demokratske
Republike Hrvatske.
- NAŠ POLITIČKI KOMENTAR
Ako se jednoj državi može UKRASTI POVIJEST kao što je u ovom kurukulu učinjeno Hrvatskoj, onda ta država mora propasti.
Pozivamo sve branitelje, i braniteljske udruge, a napose one koji su
na pozicijama obnašanja državne vlasti da ŽURNO REAGIRAJU na prevaru i
subverziju kako je ovdje ocrtana.
Tražimo žurno rekonstrukciju cijeloga kurikula, SVIH PREDMETA U SVIM
ŠKOLAMA. On je rađen netransparentno, otkrivene su prevare pri izborima
izrađivača, do voditelja Borisa Jokića, i dobivene su negativne
recenzije (njemačka, HAZU).
Tvrdimo, a na vlastitom primjeru predmeta Povijest, odnosno
povijesti Domovinskoga rata, da je kurikul napravljen NAMJERNO
PROTUHRVATSKI!
Ne smijemo dopustiti da stvar prođe u lažnim prepucavanjima, kako je
prošla Istanbulska konvencija, na primjer., i da se narod ponovno
podijeli. Slučaj povijesti je mnogo ozbiljnija stvar, o kojoj ovisi
hrvatska država!
Znanstveni tim & Uredništvo -Braniteljski portal"
KOMENTAR:
Ovaj komentar pisem kao clan Glavnig odbora politickog pokreta "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI".
Sadasnja vlada kontinuirano "radi protiv Hrvatskog naroda", a iz gornjeg teksta je vidljivo i protiv branitelja iz Domovinskog rata.
Odreci se svog vlastitog naroda da bi sluzio tudjincu je najmizerniji oblik ljudskog karaktera. Branitelji bi konacno trebali biti pouceni iz zadnjih 28 godina "antihrvatske politike" te dobro razmisliti da li ce opet nagraditi one koji su im otjerali djecu iz Domovine.
Kao odgovor na ponizavanje
Hrvatskog naroda, potpuno unistenje Hrvatske ekonomije, veliki egzodus iz Domovine, politicki pokret ZAUVIJEK VJERNI
DOMOVINI odgovara "Koalicijom DOMOVINA" na situaciju u Republici Hrvatskoj. Ako se
osjecate pozvanim u koaliciju "DOMOVINA" otvoreni smo za razgovore. Vise
o koaliciji mozete pogledati pod slijedecim linkom:
Nefunkcioniranje sadasnje Hrvatske vlade pokazuju slijedeci primjeri:
1) Obratio sam se u ime Glavnog odbora naseg Politickog Pokreta ministru financija Maricu
sa "PRIJEDLOGOM za njegovu ostavku". Do danas ministar Maric na
prijedlog nije odgovorio i ako ga na to obavezuje Hrvatski Ustav,
citiram:
Članak
46.
Svatko
ima pravo slati predstavke i pritužbe, davati prijedloge državnim i
drugim javnim tijelima i dobiti na njih odgovor.
Vise o prijedlogu za ostavku pod:
2) Nakon nedavna dva pokusaja silovanja Hrvatica u Zagrebu od strane
stranih drzavljana koji uzivaju politicki azil u Domovini Hrvatskoj
obratio sam se
ministru policije gospodinu Bozinovicu sa zamolbom
da "da televizijsku izjavu" za javnost te na taj nacin svojim autoritetom
poveca nivo sigurnosti za djevojke i zene u Hrvatskoj. Do danas to nije
ucinio. Takodjer mi nije odgovorio na moje pismo iako ga na to
obavezuje Hrvatski Ustav, clanak 46.
Prvo pismo:
Drugo pismo:
3) Pismo ministrici
dr.sc.Dalić - Žalba protiv Tržišne inspekcije Ministarstva Gospodarstva,
poduzetništva i obrta Republike Hrvatske!
Gospodin Plenkovic nije niti u jednom od gore navedena tri slucaja reagirao i pozvao spomenute ministre na odgovornost.
Pismo Puckoj pravobraniteljici gospodji Vidovic:
Premijer Plenkovic je pokazao da nema kontrolu nad svojim ministrima, da
ne moze ili ne zeli zastititi Domovinu Hrvatsku od pozara, Hrvatice od
pokusaja silovanja te nasu Domovinu od zloupotreba drzavnih-financijskih sredstava i privrednog kriminaliteta..
S obzirom na gore cetiri navedene tocke Politicki Pokret ZAUVIJEK VJERNI
DOMOVINI dao je prijedlog parlamentarnoj opoziciji za "pokretanje pitanja povjerenja
premijeru Plenkovicu i cijelokupnoj Hrvatskoj Vladi"!
12.09.2017 poslano je pismo parlamentarnoj opoziciji
SKICA PARLAMENTARNOG PROGRAMA Politickog Pokreta ZAUVIJEK
VJERNI DOMOVINI za I. do X. izborne jedinice nalazi se POD LINKOM:
PARLAMENTARNI
PROGRAM Politickog Pokreta "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" za XI. IZBORNU
JEDINICU (HRVATSKO ISELJENISTVO), ZA SLIJEDECE PARLAMENTANE IZBORE NALAZI SE POD SLIJEDECIM LINKOM:
http://drazenkatic.blogspot.de/2017/07/xi-izborna-jedinica-hrvatsko.html
P.S. Prvi puta je Politicki
Pokret Zauvijek Vjerni Domovini objavio 2014. godine svoj socijalno
ekonomski program za razvoj Domovine Hrvatske na BLOGU
www.drazenkatic.blogspot.de