Gornja slika i citirani tekst preuzeti su sa online portala "beta.index.hr", 09.04.2018
https://beta.index.hr/vijesti/clanak/za-37-milijuna-kuna-ministrica-zalac-za-pr-angazirala-vecernji-list/1034938.aspx
"AKO bi novinarstvo trebalo biti jasno i potpuno odvojeno od PR-a,
čini se da novi ugovor Ministarstva regionalnog razvoja ministrice
Gabrijele Žalac ruši i tu barijeru. Naime, ministrica je, slijedom
raspisanog javnog natječaja, angažirala novinsku kuću Večernji list za
PR posao osmišljavanja kampanje njenog ministarstva vrijedan 3,7
milijuna kuna!
Izabrali 1,3 milijuna kuna skuplju ponudu
Riječ je o natječaju Ministarstva regionalnog razvoja i fondova Europske
unije za "Usluge organizacije i realizacije promotivne kampanje o EU
fondovima - Regionalni dani EU fondova". Na natječaj su se javile dvije
tvrtke specijalizirane za PR i novinska kuća Večernji list.
Valja naglasiti kako Ministarstvo nije tražilo zakup medijskog prostora ili oglašavanje, nego je riječ o temeljnom PR poslu.
Što znači da se osmišljavaju vizualni identitet, analiza i potreba
potencijalnih korisnika sredstava iz EU fondova, organiziranje stručnih
tribina i radionica, odlazak na sajmove, promotivne aktivnosti u
različitim gradovima Hrvatske, osiguravanje medijske pokrivenosti i
medijsko praćenje aktivnosti. Odnosno, Večernji list je angažiran za
cjelokupnu kampanju ministrice Žalac o EU fondovima.
Ponuda Večernjeg, u iznosu od 3,7 milijuna kuna, bila je najskuplja, dok
su ostale dvije PR tvrtke dale za 1,3 milijuna jeftinije ponude. Naime,
ponude su bile na cijeni od 2,4 milijuna kuna za cijeli posao.
Cijena nije bila ključni kriterij
No cijena je bila tek jedan od kriterija natječaja i to onaj koji se
najmanje vrednovao. Najviše bodova išlo je za kvalitetu stručnjaka i to
30, po 25 bodova vrednovale su se kvaliteta koncepta i posebne
prednosti, dok je cijena iznosila maksimalnih 20 bodova. Večernji list
na kraju je imao 95,68 bodova od maksimalnih 100, dok su druge dvije
imale po 87,07 i 90,78 bodova.
Razliku u bodovima Večernji je dobio jer su ponudili medijski prostor
za promoviranje te akcije u vrijednosti 28,6 milijuna kuna! Tako su za
medijsku pokrivenost dobili maksimalnih 10 bodova odnosno tako su
iskoristili poziciju kao medijska kuća. Ostali su ponudili 206 tisuća
kuna i 3,3 milijuna kuna za medijsku pokrivenost 0.07 boda odnosno 1,1
bod.
Na rezultate natječaja žalile su dvije tvrtke, no kako doznajemo riječ je o tehničkim pojedinostima samog natječaja.
Iako je Večernji list novinska kuća, oni, sudeći prema odgovoru koji
smo dobili, ne vide problem s ugovorom s Ministarstvom u osmišljavanju
kampanje. Naime, kažu nam da je taj poseban tim Večernjeg lista, valjda
PR-ovski, organizacijski i fizički odijeljen od redakcije gdje su
novinari.
Poseban tim odvojen od redakcije
"Unutar naše kompanije postoji poseban logistički tim te poseban native
tim, koji se bavi upravo tim vidom poslovanja, a fizički, organizacijski
i sadržajno je odvojen od redakcije. Redakcija je uvijek poslovala,
posluje i poslovat će po najvišim profesionalnim novinarskim standardima
i na taj način prati i pratit će, kako ministarstvo regionalnog
razvoja, tako i sva ostala ministarstva te državne i ine institucije",
kažu nam iz Večernjeg lista dodajući da se članice Styria grupe, kojoj
pripada i Večernji list, već dugi niz godina uspješno bave poslovima
organizacije najšireg spektra evenata.
Tako spominju primjer Poslovnog dnevnika koji je pred pet godina
pokrenuo projekt Poslovni uzlet, a čiji je cilj i svrha besplatna
edukacija malih i srednjih poduzetnika i to diljem Hrvatske.
"Na tom projektu razvili smo cijeli tim stručnjaka-edukatora koji
educiraju male i srednje poduzetnike te one koji to žele postati, te smo
kao takvi na tržištu poznati i priznati", kažu iz Večernjeg lista.
Novinarstvo i PR se međusobno isključuju
No problem je u tome da taj natječaj nije dobila neka članica Styrije
specijalizirana za PR nego novinska kuća koja se hvali višegodišnjim
najvišim profesionalnim novinarskim standardima.
U HND-u, naravno, nisu bili upoznati s detaljima ovog slučaja, no kažu
kako se u načelu novinarstvo i PR moraju međusobno isključivati.
"Svaka tvrtka koja ispunjava zakonske uvjete može se baviti PR-om, pa je
moguće i da kompanija koja je između ostaloga nakladnik medija ima i PR
tvrtku. Nema zakonske zapreke za takvu situaciju. No ukoliko je riječ o
klasičnim PR poslovima izravno kroz tvrtku koja je medijski nakladnik
to je problematično s etičkog stajališta i stvara sumnju u mogućnost
utjecaja na uredničku samostalnost i profesionalno odlučivanje o temama
vezanima za konkretan PR projekt te ostale teme vezane za naručitelja PR
projekta. Jednostavno, novinarstvo i PR se međusobno isključuju", kaže
za Index čelnik Hrvatskog novinarskog društva (HND) Saša Leković."
Nema komentara:
Objavi komentar