https://net.hr/danas/hrvatska/ne-odustaju-od-uplitanja-u-obrazovanje-branitelji-oformili-znanstveni-tim-i-tvrde-kurikul-povijesti-namjerno-je-protuhrvatski/
"Tvrdeći da se u cijelom kukrikulu povijesti za osnovne i srednje škole Domovinski rat spominje tek u jednoj rečenici, tzv. Znanstveni tim Braniteljskog portala zatražio je rekonstrukciju čitavog kurikula te pozvao branitelje da reagiraju na tu, kako kažu, prevaru i subverziju
U cijelom Nacionalnom kurikulu nastavnog predmeta Povijest za osnovne i srednje škole povijest Domovinskog rata spominje se samo jednom – tvrde ljudi koji stoje iza tzv. Znanstvenog tima Braniteljskog portala.“Zaprepastili smo se! U tom predmetu praktički nema povijesti Domovinskoga rata! O tome ovime obavještavamo hrvatsku javnost, povjesničare, ustanove, Vladu i sve hrvatske branitelje i sve braniteljske udruge”, stoji u tekstu na Braniteljskom portalu.
Pisali premijeru i ministrici, ali odgovore nisu dobili
Spomenuti tim (ne navodi se tko su članovi istoga, nap.a.) podsjeća na izjavu ministrice znanosti i obrazovanja Blaženke Divjak da će povijest Domovinskoga rata biti napisana u skladu sa saborskom Deklaracijom o Domovinskom ratu te ističe kako su s tim u vezi poslali upite i zahtjeve premijeru Andreju Plenkoviću i ministrici Divjak, ali da odgovore nisu dobili. Upozoravaju da je riječ o kurikulu koji je ostao iz vremena kada je na čelu Eskpertne skupine za provedbu kurikularne reforme bio Boris Jokić.Povijest Domovinskog rata, ističu, trebala se učiti u osmom razredu osnovne škole i u četvrtom razredu gimnazije. U osnovnoj školi nastava povijesti provodi se kroz ukupno 70 nastavnih sati tijekom školske godine, odnosno dva nastavna sata tjedno. U samom kurikulu, u Cjelini 8.4 stoji sljedeće: “Hrvatska nakon 1945.: socijalistička Jugoslavija, samostalnost i Domovinski rat obrađuje ključne političke, gospodarske i društvene događaje i procese iz hrvatske povijesti druge polovice 20. stoljeća i početka 21. stoljeća. Teme za dublju obradu su Hrvatska u drugoj Jugoslaviji, nastanak i razvoj samostalne Hrvatske, Domovinski rat te demokratski procesi i uključivanje u europske i svjetske integracije.”
S druge strane, upozoravaju da se u kurikulu povijesti za gimnazije Domovinski rat uopće ne spominje, odnosno da se cijela povijest Domovinskog rata i stvaranja hrvatske države spominje u samo jednoj rečenici na svih 156 stranica kurikula.
Smetaju ih referencije Nevena Budaka i stručnjaka iz Srbije
Istom Znanstvenom timu smeta i popis referencija na kraju kurikula, odnosno činjenica da je pet referencija na kurikul dao Neven Budak za kojeg pišu da je “glavni organizator reforme (strateg)”, a smeta ih što su referencije dali i stručnjaci iz Srbije.“Svaka čast srpskim stručnjacima, ali da se na njihovima radovima zasniva kurikul hrvatske povijesti, stvarno je prevršilo svaku mjeru jugonostalgičarstva”, kažu pitajući se “gdje su hrvatski pedagozi, edukatori i povjesničari” te Centar za istraživanja Domovinskoga rata i Hrvatski institut za povijest.
Isti Znastveni tim, pozivajući se na uputstvo iz samog kurikula da “u svim razredima srednjoškolskog obrazovanja (izuzev prvog razreda gimnazije) učitelj mora voditi računa o ravnomjernoj zastupljenosti sadržaja iz hrvatske i svjetske povijesti” traže, kao prvo, da “u svim razredima osim prvoga razreda gimnazije zastupljenost hrvatske i svjetske povijesti bude pola – pola! Također traže da za hrvatsku povijest treba napisati i ishode i sadržaj jednako opširno i detaljno kao za cijelu svjetsku povijest!
“Ako se državi ukrade povijest, onda ona mora propasti”
Na koncu traže da se u sadržaj predmeta Povijest među ostalim uvede i učenje o počecima stranačkoga života u Hrvatskoj, narodnom pokretu pod vodstvom Franje Tuđmana, donošenju novoga (nekomunističkoga) Ustava, referendumu o samostalnosti, zatim o srpskoj pobuni i agresiji; okupaciji, uništavanju i zločinima nad hrvatskim civilima; stvaranju hrvatske vojske i oslobađanju okupiranih teritorija; borbi za konstitutivnost hrvatskoga naroda u Bosni i Hercegovini te obnovi porušene Hrvatske.“Ako se jednoj državi može ukrasti povijest, kao što je u ovom kurikulu učinjeno Hrvatskoj, onda ta država mora propasti”, poručuju te pozivaju branitelje i braniteljske udruge da žurno reagiraju na prevaru i subverziju. Također traže rekonstrukciju cijeloga kurikula, odnosno svih predmeta u svim školama, tvrdeći da je rađen netransparentno i. da su otkrivene prevare pri izborima izrađivača te dobivene negativne recenzije.
“Tvrdimo, a na vlastitom primjeru predmeta Povijest, odnosno povijesti Domovinskoga rata, da je kurikul napravljen namjerno protuhratski”, kažu."
Nema komentara:
Objavi komentar