srijeda, 23. veljače 2022.

UKIDANJE HRVATSKOG TJEDNIKA ZA KULTURU – „HRVATSKO SLOVO”


 

11.02.2022 tiskan je zadnji 1350. broj Hrvatskog tjednika za kulturu – Hrvatsko slovo!

Punih 27 godina Hrvatski tjednik je informirao, posebno Hrvatsko iseljeništvo o kulturi Hrvatskog naroda. Do informacije o ukidanju Hrvatskog slova sam došao iz Hrvatskog portala „Fenix Magazin”.


Zašto nakon 27 godina prekinuti financiranje takvog značajnog lista?


Hrvatsko slovo je godišnje koštalo 400.000 kn porezne obveznike Hrvatske. Ministarstvo kulture pod vodstvom gospođe Obuljen odlučilo je da ne isplaćuje više taj novac Hrvatskom tjedniku.

Da li je problem obustave isplate nedostatak novca kojim raspolaže Ministarstvo kulture ili je pozadina političke prirode može se samo nagađati.


Ako je problem u nedostatku novca, tada bi se paralelno trebalo svim novinama koje financijski podržava Ministarstvo kulture smanjiti ili obustaviti uplata.

Primjera radi, novine gospodina Pupovca „Novosti” koštaju porezne obveznike 3.750.000 kn godišnje, a novine talijanske nacionalne zajednice „La Voce” u Hrvatskoj koštaju porezne obveznike 5.345.000 kn. Do sada nema naznaka da će Ministarstvo kulture kratiti ili obustaviti financiranje novina naših Nacionalnih zajednica u Domovini.


Sa tjednikom „Hrvatsko slovo” bio sam na neki način i emocionalno vezan. Živio sam 22 godine u Stuttgartu i imao prijatelje raznih nacionalnosti i naroda. Naravno najmnogobrojniji prijatelji su bili i još uvijek su Hrvati Stuttgarta.

Moj najbolji prijatelj sa svojom porodicom živi u zapadnom dijelu grada Stuttgarta. Redovito smo se viđali. Kada sam ja iz istočnog dijela grada Stuttgarta išao kod njega u posjetu, dao mi je u zadatak da na željezničkom kolodvoru „Hauptbahnhof” navratim u trgovinu novina i da mu kupim „Hrvatsko slovo”. On ne samo da je redovito čitao te novine, već je prilikom naših susreta prezentirao neke za njega posebno zanimljive članke, tako da sam na neki način bio i prisiljen pratiti novinska izdanja. On je i skupljao te novine i uvijek je imao po 2-3 kg novina na „lageru”.


I nije samo moj prijatelj bio redovni čitalac „Hrvatskog slova”. Mnogobrojni Hrvati u iseljeništvu bili su godinama vezani za te novine. Te novine su bile i dašak Domovine i tjedno veselje.


Ja zaista ne mogu zamisliti kome bi bio cilj da te novine više ne postoje. Na pet kontinenata živi ca. 4.5 milijuna Hrvata. Hrvatske novine, Hrvatska televizija i Hrvatski radio su veliko veselje za iseljene Hrvate. Kroz te medije Hrvati uče jezik, trude se ne zaboraviti Hrvatski jezik te mladim generacijama pokušavaju popularizirati Hrvatski jezik. Mladi Hrvati u iseljeništvu nerijetko govore nekoliko jezika. Na primjer kćerka mog prijatelja, dijete rođeno u Stuttgartu govori Njemački, Engleski, Francuski i Španjolski jezik. Godinama je išla u Hrvatsku dopunsku školu u Stuttgartu. Uvijek kada je prilika njen otac sa njom govori isključivo Hrvatski jezik, a ja uvijek kada sam u posjeti pokušavam sa njihovom djecom govoriti Hrvatski.

Djecu moga prijatelja znam od rođenja i iako su sada odrasli svaka Hrvatska riječ koja se koristila u našim konverzacijama bila je zlata vrijedna. Danas obadvoje djece dobro razumiju Hrvatski, a znaju ga i pisat. Na neki način i sam sam potajno ponosan da sam pridonio koliko mi je to bilo u mojoj mogućnosti da to dvoje mladih ljudi koji govori nekoliko stranih jezika, danas ponosno ističu da znaju i Hrvatski.


Mislim da je ukidanje financiranja „Hravtskog slova” bila pogreška Ministarstva kultute i da bi tu odluku trebali revidirati.

U zadnjih 22 godine mog života u Njemačkoj bavio sam se (između ostalog) Održvim razvojem, energetikom, investmentom (Vermögensberatung), investicijama u solarnu energiju i plemenite kovine. U nekim tvrtkama bio sam od prvog dana osnivanja. Neke su poslovale vrlo uspješno, a neke manje uspješno.


Radio sam mnoge osobne analize dobrog ili lošeg poslovanja tvrtki u kojima sam bio „Poslovni partner – Geschäftspartner”. Svoje zaključke iznio sam u nekoliko knjiga koje sam izdao u Njemačkoj izdavačkoj kući „Epubli i Belgijskoj izdavačkoj kući „Peleman Industries NV”.


Knjige su dostupne pod slijedećim linkom.


https://www.shopmybooks.com/BE/en/author/drazen-katic


Ako poželite neku od knjiga pročitati, a da izbjegnete financijski trošak, spreman sam vam knjigu u PDF formatu ustupiti bez naknade. Slobodno mi se obratite u Facebooku ili u komentaru bloga.


Ugodan dan i lijep pozdrav. Dražen Katić

Nema komentara:

Objavi komentar