Citirani tekst preuzet je sa online portala "jutarnji.hr", 02.01.2023
https://www.jutarnji.hr/autoklub/aktualno/rimac-ce-ove-godine-predstaviti-autonomni-robotaxi-u-igri-je-i-veliki-proizvodac-automobila-
"Autonomni Robotaxi prema tome će debitirati ove godine kao pilot prototip dok bi komercijalna izvedba na ceste trebala 2026. godine. Premda specifični detalji o projektu još nisu u potpunosti dostupni, Autocar izvještava da je Rimac potvrdio da će u razvoj Robotaxija biti uključena korejska Kia.
Osnivač i izvršni direktor Mate Rimac rekao je za Autocar i da želi
"promijeniti živote većeg broja ljudi" pružanjem pristupačnog i ekološki
prihvatljivog automatiziranog gradskog prijevoza. Opsežni Rimčev plan
uključuje razvoj prateće infrastrukture poput punjača, skladišnih
čvorišta i parkirnih mjesta. Mate Rimac pritom Robotaxi opisuje kao
"automobil, ali potpuno drugog tipa"." Kraj citata!
Robotaxi je električno vozilo koje se samo-upravlja bez prisustva vozača.
Tema samoupravljačkih električnih vozila nije od jučer. Google za snimanje ulica koristi samoupravljačka vozila. Njemačka već nekih 10 godina radi na toj temi. Koncern Daimler AG testira već 10 godina samuupravljačke kamione u Americi.
Ideja sa samoupravljačkim vozilima je da se promet automatizira, da se smanje zastoji i da se broj poginulih u prometnim nezgodama svede na minimum.
Na prvu sve to zvuči super razumljivo. Međutim to je jedna nova era razvoja cestovnog prometa koja pripada sasvim jednom novom digitalnom svijetu. Samoupravljačko vozilo se koristi sa 4D kamerama koje prenose sliku na senzore vozila i na osnovu tih imputa vozilo (umjetna inteligencija) donosi odluke.
Za autonomnu vožnju grad mora biti u potpunosti digitaliziran, jer samoupravljačka vozila komuniciraju internetom i međusobno u cilju optimalizacije prometa.
Robotaxi od Rimca je još jedan stupanj više. U samoupravljačkom vozilu se očekuje da vozač bude prisutan u vozilu, ali da vozilo samo donosi upravljačke odluke.
Roboraxi je vozilo robot, upravljano kamerama, senzorima i umjetnom inteligencijom. U tom vozilu ne postoji vozač, već je vozilo prepušteno da donosi odluke samostalno bez ikakve mogućnosti intervencije čovijeka.
Robotaxi je dio projekta EU o zelenoj tranziciji. Kome su ta vozila namjenjena ne govori se u članku. Govori se jedino da će tvrtka KIA biti uključena u proizvodnju.
Ja se bavim održivim razvojem od 2007. godine i aktivno sam u mnogim projektima sudjelovao u Stuttgartu. Razvoj tih modernih tehnologija pratim od samog početka.
Moje je mišljenje da grad Zagreb ili bilo koji drugi hrvatski grad za dvije godine neće biti spreman ponuditi cestovnu infrastrukturu za korištenje taxia-robota.
Pored toga nameće se pitanje: Što će biti sa klasičnim taxi tvrtkama i taksistima?
Postavlja se i pitanje hoće li hrvatsko društvo biti u tako kratkom vremenu spremno da se prepusti taxiranju vozila bez vozača?
Postavlja se pitanje testiranja tih robotaxija! Nijemci već 10 godina testiraju samoupravljačke kamione u Americi i još danas ih nemamo u masovnoj upotrebi na europskim cestama.
Hrvatska treba inovacije i razvoj. Međutim Hrvatska treba inovacije i proizvodnju inovativnih proizvoda iz hrvatskih tvrtki. KIA nije i neće nikada biti hrvatska tvrtka.
Po meni je ovaj projekt čisto političko pitanje, da se nekome pokaže kako Europska unija grabi u pravcu zelene tranzicije.
Smatram da hrvatske ceste i hrvatski gradovi narednih 10 godina neće biti spremni za prihvat tehnologija samoupravčkih vozila, a posebno ne robotaxija.
Na slijedećem videu govorim o realnim problemima koji će ove godine tlačiti našu zemlju i o mogućem riješenju tih problema.
https://drazenkatic.blogspot.com/2023/08/vas-zastupnik-za-7-izbornu-jedinicu.html
U
moje 22 godine provedene u Stuttagrtu družio sam se sa ljudima svih
zanimanja i političkih orjentacija. Proveo sam 10 godina u njemačkom CDU
i tu sam prvi pute susreo u okviru te stranke u Stuttgartu sitno
kruptivno djelo jednog višeg člana te stranke. Nakon toga imao sam
drugačije mišljenje o korupciji na političkoj sceni. Završno zbog niza
krivih poteza CDU-a na državnoj razini i razini grada Stuttgarta podnio
sam neopozivu ostavku u stranci. U narednim godinama svjedočio sam o
korupciji i u njemačkim tvrtkama i njemačkim državnim institucijama. Ono
što razlikuje Njemačku i Hrvatsku je činjenica da kada se dogodi
koruptivna radnja u Njemačkoj sudionik ili sudionici korupcije
automatski podnose ostavke na svoje dužnosti, a Njemačko državno
odvjetništvo pokreće kazneni progon. U Hrvatskoj je korupcija vrlo
raširena, a vuče duboko korjene iz bivšeg socijalističkog sustava.
Korupcija uništava Hrvatsko gospodarstvo, spriječava povratak Hrvata u
Domovinu te potencira daljnja iseljavanja Hrvatskog naroda iz Hrvatske.
Svi se moramo suprostaviti koruptivnim radnjama te ih kao društvo i
zajednica "rezati" na svim nivoima na kojima se pojave.
Lijep pozdrav svima.
Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.
Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI
Član GLAVNOG ODBORA
web: www.drazenkatic.blogspot.com
Facebook: Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI
Twitter (X): ZVD_eV
Instagram: katic.drazen
You Tube: Drazen Katic
Whatsapp 0049 152 193 366 39
*****************************************************
KANDIDAT ZA ZASTUPNIKA U 7. IZBORNOJ JEDNICI - Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.
PROGRAM 7. IZBORNE JEDINICE I MOJ ŽIVOTOPIS NALAZI SE POD SLIJEDEĆIM LINKOM:
https://drazenkatic.blogspot.com/2023/08/vas-zastupnik-za-7-izbornu-jedinicu.html
Bravo Drazene ! Dobro si to objasnio ali to nas narod ne kuži !?
OdgovoriIzbrišiIma izreka ; kaj ima još gore ga može napravit ova vlast i oni će opet za tu stranku glasovati (HDZ )