PATRIAM CROATIAN je moj osobni blog u kojem od 2015. godine obrađujem teme moderne ekonomije, naprednih tehnologija, održivog razvoja, socijalne pravednosti, međugeneracijske solidarnosti, svjetske, europske i unutarnje politike te teme povijesti i kulture. Ovaj blog koristi se i za vođenje političkih kampanja Političkog pokreta ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI koji je utemeljen 2012. godine u Stuttgartu / Njemačka. Politički pokret ZVD djeluje na svih 5 kontinenata.
nedjelja, 17. prosinca 2023.
Kupovna groznica trese Hrvatsku! - Dražen Katić
Citirani tekst preuzet je sa online portala "kaportal.net.hr", 17.12.2023
"Kao da sutra ne postoji! Božićna groznica trese Hrvatsku: Kupuje se sve - hrana, ukrasi, borovi, darovi...
Hrvati troše više nego ikada, a od jutra
nepregledne kolone i gužve to i potvrđuju. U akciji su i sindikati koji
zbrajaju iznose blagdanskih košarica, a prvi rezultati ukazuju da će
biti rekordno skupe."Kraj citata!
Približavaju se božićini i novogodišnji blagdani i polako se zahuktava kupovina svega i svačega. Reklame na TVu, internetu i novinama jednostavno provociraju naše potrošačke navike svojim ponudama.
Nude se nezapamćeni popusti, ali odojak i jajetina love 10 eura po kili!
Trebaju li nam zaista tolike količine hrane, pića i božićnih poklona?
Iako su prehrambeni proizvodi, posebno meso, skupi kao nikada do sada, kupuje se kao "da sutra ne postoji"!
Božićni blagdani su postali natjecanje! Već mjesec dana prije Božića kitimo kuće izvana i palimo lampice po vrtu da se vidi sve blještavilo i raskoš.
Kada sam bio dijete kitili smo bor i to na badnjak, ne dva dana prije ili mesec dana ranije. Lampice po vrtu bile su apsolutni luksuz za nas kao radničku obitelj.
Postavljam si pitanje koji je smisao, ako ne "takmičarski" kititi lampicama vrt i kuće izvana. Pa mi kada smo u kući te lampice uopće ni ne vidimo!
Za koga onda te lampice svijetle?
Račun za struju će u siječnju biti posebno visok. Na televiziji neki dan, čovijek okitio cijeli vrt sa lampicama. Kaže da je prije bio siromašan, otišao u Njemačku, zaradio pa si sada to može priuštiti. Račun za struju će mu biti oko 10.000 eura, dodaje!
10.000 eura za lampice koje svijetle mjesec dana za svakog prolaznika i susjeda?!
Koliko bi mogao taj isti čovijek nahraniti gladnih usta za Božić za tih 10.000 eura?
Nije mi cilj u ovom tekst da vas odvratim od proslave Božića onako kako vi to volite.
Cilj mi je da skrenem pažnju na neproporcijonalan konzumerizam u odnosu naših stvarnih potreba. I Papa je često skretao pažnju i kritizirao konzumerizam kao krivi smjer proslave Božića.
Majka mi je govorila, dok je ona bila dijete da je njen otac za Božić nosio pšenicu na rijeku da baci malo i ribama. Dok sam radio u policiji, uoči Božića jedan kolega je govorio što sve namjerava kupiti i kako će obilato i raskošno proslaviti Božić. Dok sam ja šutio i "čudio se", drugi kolega mu je dobacio: "Lako je to sve pokupovat. Hajde ti dovedi kući beskućnika pa ga nahrani za Božić"!
Naravno da za Božić trpeza treba biti bogata i ne treba se u ničem oskudijevati. Međutim ne dozvolimo da nam konzumerizam "preotme" Božić.
Na slijedećem videu je moja kratka izjava sa Božićnog sajma u Karlovcu gdje su razni OPGovi i obrti izložili svoje proizvode.
Ako postoji mogućnost, podijelimo nešto sa naše bogate božićne trepeze sa onima koji imaju daleko manje od nas. Tada će blagdan Božića biti cijelovit i ispunit potpuni smisao.
Ekonomski
razvoj Hrvatske podrazumjeva i trgovinu i društvo konzuma. Međutim konzumiranje proizvoda i usluga iako bitno utječe na BDP mora imati svoje granice. Konzumirati se ne treba jedino zbog konzumiranja. Konzumirati se treba da se zadovolje naše potrebe. Pretjeranim konzumom se uništavaju resursi koji su nam potrebni za kvalitetni život u budućnosti, kao i kvalitetni život nadolazećih generacija. Gospodarsko
buđenje
Hrvatske detaljno sam obradio u
mome predizbornom
programu za državne izbore
2024. pod slijedećim linkom. Pod tim linkom možete pogledati i moj
životopis, kao kandidata za 7. Izbornu jedinicu:
Prilikom blagdanskog konzumerizma skrenuo bih pažnju da je dobro konzumirati domaće proizvode, ako je to moguće. Kupujmo Hrvatsko, kupujmo domaće treba se transformirati u krilaticu "kupujmo regionalno"! Regionalna kupovina podrazumjeva kupnju proizvoda i usluga koje se nalaze na udaljenosti maksimalno 50 km od mjesta našeg stanovanja. Tih 50 km je posebno bitno za kupnju voća, povrća i mesa.
Lijep pozdrav svima.
Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.
Politički pokret
ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI
Član GLAVNOG
ODBORA
Dipl.-Ing. Dražen
Katić mr.sc.
web:
www.drazenkatic.blogspot.com
Facebook:
Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI
Nema komentara:
Objavi komentar