subota, 11. lipnja 2016.

Fizičar PAVUNA O EKONOMIJI 'Mi znamo o tome više nego vjerojatno čak direktori banaka u Hrvatskoj'

Slika i citirani tekst preuzeti su iz online portala "dnevnik.hr", 24.05.2016

http://dnevnik.hr/vijesti/hrvatska/davor-pavuna-o-ekonomiji-i-situaciji-u-svijetu---438088.html


"Intervju kojeg je Davor Pavuna dao u emisiji Informer urednici i novinarki Gordani Gelenčer donosimo u cijelosti.

Mediji vas vole, ekonomisti baš i ne, pa čak i dio vaše vlastite struke. Ekonomisti ponajprije zato što imate, blago rečeno, malo drukčiju viziju ekonomskog razvoja i budućnosti. Dakle mainstream ekonomisti bi cementrirali postojeće stanje u kojemu je financijski kapital bog. Što vi kažete?

'Pa, ja kažem samo i jedino - istinu, jer imam činjenice. Ono zašto su neki u sukobu samnom, pogotovo u ovoj zemlji gdje vlada uglavnom mitomanija i nekakve floskule, nemaju brojeve i nemaju činjenice. Zašto ja imam činjenice? Ja sam profesor fizike na Švicarskom institutu za tehnologiju već 30 godina. Možete misliti koliko sam studenata odgojio i oni rade za svjetske financijske institucije uključujući i ponajveće banke koje su uglavnom u Švicarskoj plus u New Yorku.

Investicije u tim mjestima rade fizičari i teorija korelacija dolazi iz fizike, prema tome imam primarne informacije. I da kažem jednostavno za gledatelje, u standardnoj ekonomiji nekad biste prodali olovku, dobili novac i bila je razmjena da tako kažem dobara koja se provodila kroz novac koji je bio normaliziran na zlatu.

Danas ekonomija ide kroz tzv. derivacije gdje vi možete kupiti čak dug neke zemlje i petljat sve drugo kroz naravno, burzu. To rade fizičari, oni to rade kroz kompjutore. To ne znaju čak ni bankari. I te informacije ja imam direktno kroz moje studente i naučim kako se te manipulacije rade. Svjetski centar među ostalima je kako znate u Baselu, za koordinaciju banaka, a konkretno u Zurichu imate centar krize švicarskih banaka koji vodi fizičar, profesor doktor Sorbon. I neki od mojih studenata i prijatelja su tamo doktorirali. Plus smo imali kolokvije.

Dakle mi znamo o tome dramatično više, ispričavam se svima, nego vjerojatno čak direktori banaka u Hrvatskoj. Prema tome nemate informacije, da imate informacije znali bi da Italija nikad neće vratiti dvije tisuće milijardi eura svoga takozvanog duga kao što neće ni Grčka 350 do 500 milijardi, to su toliko nemogući brojevi da u odnosu na njih hrvatski dug veličine 50, 60 milijardi eura je naprosto smiješan. A još je sve skupa smješnije kada znate da jedna Apple korporacija ima okrete oko preko 500 milijardi eura, a nije ni postojala kad sam ja ovdje završio studije. Prema tome ljudi, nabavite informacije, onda kritizirajte Pavunu, a do tada bolje da šutite.'

Zašto kažete tzv. dug?


'Ako imate mali dug i nekakvu anomaliju, onda ste lopov i stavlja vas se u zatvor. Ako je dug ogroman, kolosalan, da dugujem nekom par milijardi, držali bi me za partnera.

Dakle mi smo danas institucionalizirali lopovluk i to međunarodni uključujući i državni lopovluk. E sad, to se ne smije javno reći jer to je za političare vrlo vruća tema iako oni to svi znaju i oni su isto tako ucijenjeni. Međutim, mi to znamo i budući sam ja fizičar, otkačen, dakle nominalno lud kako ljudi misle, što nisam, mi te brojeve znamo, mi te sve situacije znamo i mi znamo kako međunarodna grupa što ih ja zovem bankaroida, a ne bankara, financijski taj okoliš vara. Koliko ih je? 32 tisuće, čak je i objavljeno, mediji objavili, ali stidljivo. Međutim, nitko se ne usudi reći istinu.

Ova financijska civilizacija je realno u tom klasičnom ekonomskom smislu propala, balans se drži jer je svima u interesu da se drži, dakle odnos dolara i eura se poslaguje, euro spašavaju koliko mogu, mada je sada neki dan pala i Credit Swisse, druga najveća banka u Švicarskoj za 40 %, da ne pričam dalje, Kinezima je u interesu održavati koliko toliko Ameriku, barem do idućih izbora itd. Prema tome, to je bila jedna umjetna politička dinamika, a financijski dio, oprostite dame i gospodo, ne vode ekonomisti, ne vode šefovi banaka, bankari, vode fizičari i matematičari.'

Ok, da bi se takav sustav održao, to podrazumijeva i dalje da računamo BDP. To pak znači da neprestano generiramo uvijek novu potrošnju. Potrošnja podrazumijeva i trošenje resursa, a u ovoj 3D stvarnosti i planeta i resursi su ograničeni. Barem tako kaže fizika, zar ne?

'Mladi su shvatili, mi ne možemo živjeti taj model, jer smo svi hipnotizirani s američkim modelom 50-ih godina, svako ima kuću ili dvije, svako auto ili dva, telefon ili dva. Dakle što ste rekli, broj resursa. I mladi su sad počeli dijeliti. Zato imate ove nove kompanije tipa Uber, imate sad sam čuo čak i u Zagrebu se pojavljuju nekakve nove stvari, imate čak dijeljenje autobusa, novi autobusi diljem Europe, cijela će se civilizacija promijeniti. Na koncu, budimo odmah direktno jasni: vi možete u Zagrebu platiti sve kroz telefonček i svud u svijetu."



Nema komentara:

Objavi komentar