MOLIM
DA MI ODGOVORITE NA POSTAVLJENA PITANJA. - "Izrabljivački odnos
austrijske tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim korisnicima"!
Poštovane
dame i gospodo zastupnici u Europskom parlamentu,
Zovem
se Dražen Katić. Rođen sam 25.06.1969 u Republici Hrvatskoj. Od
1999. godine živim u njemačkom gradu Stuttgartu te redovito
posjećujem Domovinu.
Kao i
većina hrvatskih iseljenika prilikom posjete Domovini koristim
telefonske usluge kao i usluge interneta. Prije više godina odlučio
sam kupiti karticu za mobilni telefon na punjenje bonovima kod tvrtke
VIPnet d.o.o.
Kratko
nakon toga kupio sam i internetski stik na punjenje bonovima kod
VIPnet d.o.o.
Razlog
izbora navedene tvrtke je bio taj što su također moja sestra i
šogor imali mobilne telefone i internet (na ugovor) te moja mama
mobilni telefon na punjenje karticama kod VIPnet d.o.o.
Znači
da je cijela moja familija koristila usluge VIPnet d.o.o. za koje je
mjesečno izdvajala "ne malu" količinu novca.
Usluge
smo svi zajedno koristili nekoliko godina. Prije određenog vremena
su se pojavili prvi problemi. Svaki puta
kada dođem u Domovinu kupim si bon za punjenje katice mobilnih
uređaja.
Zadnji
puta kada sam kupio bon te pokušao napuniti moju mobilnu karticu
nisam u tome uspio. Nazvao sam hot-line VIPnet d.o.o. te zamolio da
mi oni napune mobilnu karticu preko "koda" kupljenog bona.
Zaposleni mi je na hot-line odgovorio da mobilnu karticu ne mogu više
napuniti pošto mi je isključen broj. To me je zaista začudilo
pošto sam na mojoj mobilnoj kartici imao još 30 kn od prošle
posjete Domovini od koje je prošlo ne više od tri mjeseca.
Nakon
isključenja telefonskog broja nisam više mogao koristiti moju
mobilnu karticu pa sam kupljenim bonom napunio svoju drugu karticu
VIP-a koju sam koristio za Internet. Prilikom kupovine Vip-ovog
internet stika/kartice dobio sam i "200 kn gratis" od kojih
mi se pripisivalo (po 20 kn) nakon svakog punjenja kartice bonom o
100 kn. Drugim riječima kupim bon od 100 kn, a VIP mi narednih 10
punjenja pripiše još 20 kn.
Ovaj
puta sam za tih 120 kn surfao internetom, a telefonirao maminim
mobilnim uređajem. Kada sam slijedeći puta došao u Domovinu ponovo
sam kupio VIP-ov bon od 100 kn za surfanje internetom. Pokušao sam
napuniti Internet karticu, međutim nisam uspio. Nazvao sam hot-line
Vipnet-a i saopćio da imam problema sa punjenjem kartice
interneta. Djelatnik hot-line mi je odgovorio da mi je isključena
kartica za surfanjem internetom pošto nisam redovito obnavljao
(punio)
karticu. Pošto sam karticu napunio samo dva puta upitao sam što je
sa mojim bonusom od preostalih 160 kn (200 kn – 2x20kn....).
Djelatnik mi je
odgovorio da je
isključenjem moje
internet kartice
otpao preostali
bonus.
Kupljeni
bon od 100 kn nisam želio vraćati u prodavaonu (a vjerovatno to
nebi ni mogao) već sam napunio maminu karticu VIP-ovog mobitela.
Kao
dugogodišnji korisnik mobilne VIPnet usluge te usluge VIPnet
interneta isključene su mi obadvije kartice uz objašnjenje da sam
neredovito punio kartice. Prilikom isključenja mobilne kartice ostao
sam bez 30 kn mog vlastitog nepotrošenog novca. Prilikom isključenja
internet kartice ostao sam bez 160 kn bonusa.
Molim
Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:
1.
Zašto su meni kao hrvatskom iseljeniku isključene obadvije Vip-ove
kartice iako sam prilikom kupnje i registracije kartica ostavio
osobne podatke u kojima je stajalo da živim u Stuttgartu?
2.
Zašto se od hrvatskih iseljenika očekuje da redovito (gotovo
mjesečno) kupuju bonove za svoje mobilne kartice i internet iako
iseljenici nisu u mogućnosti svaki mjesec posjećivati Domovinu?
3.
Po kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) je
meni tvrtka
VIPnet d.o.o. isključila kartica za
mobilno telefoniranje iako je na njoj još bilo 30 kn mog
nepotrošenog
novca?
4. Po
kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet
d.o.o. ima pravo otuđiti i zadržati privatnu imovinu (uplaćena, a
ne potrošena financijska sredstva) svojih korisnika?
5.
Po kome zakonu (molim navesti broj NN i
broj zakona) je meni tvrtka VIPnet d.o.o. isključila moju
internetsku karticu iako sam na njoj još imao bonus od 160 kn?
Usprkos
negativnoj situaciji u kojoj sam se našao, moja familija je i dalje
ostala vjerna tvrtci VIPnet. Moja mama ima i dalje Vip-ov mobilni
telefon na punjenje, a moja sestra i šogor mobilne telefone na
ugovor kod tvrtke VIPnet.
Krajem
prošlog mjeseca ove godine bio sam u redovnoj posjeti Domovini te
obišao rodbinu. Prilikom boravka kod mame ona mi je izjavila da joj
uskoro ističe mobilna kartica te da mora kupiti novi bon. Pogledao
sam na mobitel te našao poruku Vip-a u kojoj je stajalo da
korištenje usluge telefoniranja ističe 02.04.2015 te da na vrijeme
obnovi mobilnu karticu.
Pogledao
sam koliko još novca moja mama ima na mobilnoj kartici te začuđujuće
ustanovio da još posjeduje 131,97 kn. Mama mi je izjavila da ona
često ne telefonira te da iako ima dovoljno novca na kartici mora
uvijek ponovo kupovati novi bon.
To je
bila kap koja je prelila čašu moje tolerancije prema tvrtci.
Odlučio sam poduzeti određene mjere kojima bi se stalo na kraj
izrabljivačkom postupanju tvrtke VIPnet d.o.o. prema hrvatskim
korisnicima.
Molim
Vas da mi odgovorite na slijedeća pitanja:
1. Po
kome zakonu (molim navesti broj NN i broj zakona) tvrtka VIPnet
d.o.o. "tjera" korisnike svojih usluga "na uvijek
ponovnu" kupovinu bona iako korisnici imaju dovoljnu količinu
novca na svojim karticama?
2. Tko
nadzire poslovanje tvrtke VIPnet d.o.o. te dopušta izrabljivački
odnos tvrtke prema hrvatskim umirovljenicima? (Moja mama dobiva
hrvatsku mirovinu u iznosu od ca. 1600 kn)
U
Saveznoj Republici Njemačkoj korisnici koji koriste usluge mobilnog
telefoniranja i mobilnog interneta na punjenje bonovima nakon "u
potpunosti ispražnjene kartice"
zadržavaju pravo na svoj broj godinu dana nakon tog datuma.
Republika Hrvatska je članica Europske unije i teško mi je i
zamisliti da telekomunikacijske tvrtke u Domovini imaju zakonsko
ovlaštenej činiti to što čine.
Molim
Vas da mi do
10.05.2015
pismenim putem tj.
e-mailom odgovorite na mojih gore 7
postavljenih pitanja.
U
protivnom ću biti prisiljen da o napisanoj žalbi izvjestim
institucije Europske unije koje su zadužene
za zaštitu potrošača zemalja članica Unije!
S
dužnim štovanjem!
mr.sc.
Dražen Katić, dipl.ing.
U
Stuttgartu, 13.04.2015
Ova
napisana žalba proslijeđena je 10. 04.
2015 slijedećim
instancama:
1. Vladi
Republike
Hrvatske
- Upiti
građana
2.
Ministarstvu
gospodarstva - Upravi
za trgovinu i unutarnje tržište
-
Sektoru
za robe, usluge i zaštitu
potrošača
3.
Ministarstvu
financija - Upravi
za makroekonomske analize, gospodarstvo, financijski sustav, Europsku
uniju i međunarodne financijske odnose - Sektoru
za gospodarstvo
4.
Saboru Republike Hrvatske – Upiti građana
5.
Saborskim odborima:
-
Odboru za gospodarstvo
-
Odboru za Hrvate izvan Republike Hrvatske
-
Odboru za predstavke i pritužbe
6.
Saborskim zastupnicima 11. izborne jedinice (Hrvatsko iseljeništvo):
-
gospodinu Filipović Iliji
-
gospodinu dr. Jelečević Perici
-
gospođi Mariji Rapo
7.
Uredu predsjednice Republike Hrvatske
8.
Hrvatskoj gospodarskoj komori
9.
Hrvatskoj udruzi za zaštitu potrošača
10.
Savezu udruga za zaštitu potrošača Hrvatske
11.
Legalis – hrvatskom pravnom portalu
12.
Državnom
uredu za Hrvate izvan Republike Hrvatske
13.
Tvrtci VIPnet d.o.o.
hvala gospodjo na brzom odgovoru. ja sam uputio ovo pismo hrvatskim zastupnicima u europskom parlamentu koje smo mi birali da zastupaju nasa prava i interese u europskoj uniji. vi ste dalje lopticu prebacili vipnet-u kao da vas se to pitanje ni ne tice. ja sam od vipa vec dobio odgovor, a to je vidljivo u pismo koje sam vam proslijedio gdje stoji da je tvrtci vipnet d.o.o. proslijedjeno pismo prituzbe. vase je pravo da na moja pitanja ne odgovorite i da ignorirate problem koji ima hrvatski narod s austrijskim koncernom. samom negacijom mojih pitanja stajete na stranu austrijskog koncerna a ne na stranu hrvatskog naroda.
OdgovoriIzbrišipoliticka poruka je jasna. ja vam zelim sve najbolje u daljnjem radu u europskom parlamentu. na kraju mi ostaje posljednja mogucnost a to je da se obratim direktno tijelima europske unije koji se bave zastitom potrosaca europske unije.
ugodan dan
drazen katic
Gesendet: Mittwoch, 15. April 2015 um 11:05 Uhr
Von: PETIR
An: Drazen.Katic@web.de
Betreff: Fwd: RE. Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
Poštovani gospodine Katić,
po primitku Vašeg dopisa kojeg ste uputili zastupnici u Europskom parlamentu Marijani Petir odmah smo zatražili očitovanje tvrtke Vipnet d.o.o. te smo dobili odgovor koji Vam prosljeđujem.
S poštovanjem,
Tihana Mojsinović
Voditeljica Središnjeg ureda zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir
Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz)
10 000 Zagreb
Hrvatska
hrvatska@petir.eu
Tel: +385 1 7888 609
-------- Proslijeđena poruka --------
Naslov: RE. Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
Datum: Wed, 15 Apr 2015 08:13:46 +0000
Šalje: Sluzba za korisnike
Prima: hrvatska@petir.eu
Poštovana gospođo Mojsinović,
zahvaljujem na Vašem javljanju.
Izuzetno mi je žao zbog nezadovoljstva gosp Katića.
Odnos Vipnet-a i svih naših korisnika bonova je uređen Uvjetima korištenja vipme usluge i Općim uvjetima poslovanja Vipnet d.o.o.
Možete ih naći na http://muvjeti.vipnet.hr/uvjeti-koristenja/vipme-korisnici/vipme-usluga i http://www.vipnet.hr/o-vipnetu/uvjeti-koristenja/oup .
Uvjetima korištenja vipme usluge je definiran rok upotrebe vipme računa nakon obnove računa određenim bonovima (čl. 3. I ćl.4.). Iz istih je razvidno da čak i po isteku trajanja vipme računa svaki korisnik ima rok od 270 dana za obnovu računa te da će se novi iznos pridodati neiskorištenom iznosu preostalom na vipme računu.
Tako npr. obnovom računa bonom od 55,00kn korisnik neće izgubiti broj sljedećih 345 dana (75 dana aktivnog + 270 dana neaktivnog razdoblja).
Po isteku valjanosti računa, tj. kad je broj u potpunosti isključen/deaktiviran, svaki korisnik ima pravo na povrat preostalog neiskorištenog iznosa (čl.7.).
Hrvatska agencija za mrežne djelatnosti (HAKOM) je nacionalna regulatorna instanca za mrežne djelatnosti.
Zahvaljujem Vam na razumijevanju i strpljenju a za više informacija dostupna Vam je naša Podrška na stranici: http://www.vipnet.hr/podrska
S poštovanjem
Vipnet
Venka Tolic
Služba za korisnike
Tel.: +385 91 77 00
Fax.: +385 91 77 09
http://www.vipnet.hr, e-mail: sluzba.za.korisnike@vipnet.hr
Pozivi upućeni Službi za korisnike iz 091 mreže su besplatni
From: PETIR [mailto:hrvatska@petir.eu]
Sent: Tuesday, April 14, 2015 2:26 PM
To: Office VIPnet
Subject: Dopis građanina zastupnici u Europskom parlamentu gđi. Marijani Petir
Poštovani,
gospodin Dražen Katić čiji Vam e-mail prosljeđujem u nastavku, obratio se je zastupnici u Europskom parlamentu gospođi Marijani Petir da bi ju upoznao s problemima s kojima se je susreo prilikom korištenja usluga tvrtke VIPnet d.o.o. te je postavio pitanja na koja Vas gospođa Petir moli da joj u što skorijem roku putem e-maila odgovorite.
S poštovanjem,
Tihana Mojsinović
Voditeljica Središnjeg ureda zastupnice u Europskom parlamentu Marijane Petir
Ulica kralja Zvonimira 17 (prizemlje-poseban ulaz)
10 000 Zagreb
Hrvatska
hrvatska@petir.eu
Tel: +385 1 7888 609
Poštovani gospodine Katić,
OdgovoriIzbrišiIzrazito mi je žao što ste imali takva neugodna iskustva s telefonskim uslugama VIP-neta i zbog nepravde koja je nanesena Vama i Vašoj obitelji.
Početkom svibnja, točnije 1. svibnja 2015., na snagu su stupile izmjene i dopune Pravilnika o načinu i uvjetima obavljanja djelatnosti elektroničkih komunikacijskih mreža i usluga (Pravilnik možete pronaći na sljedećoj poveznici: http://www.hakom.hr/UserDocsImages/2015/propisi_pravilnici_zakoni/Izmjene%20i%20dopune%20Pravilnika%20iz%20%C4%8Dl.%2034_20150224.pdf ).
Kao što vidite, u članku broj 8. Izmjenjenog Pravlnika stoji:
Stavak 2. mijenja se i glasi: »Prigodom aktivacije unaprijed plaćene usluge ili
prigodom nadopunjavanja novčanog iznosa računa, krajnji korisnik mora na
jednostavan, razumljiv i lako uočljiv način biti obaviješten o trajanju korisničkog
odnosa. Trajanje korisničkog odnosa iz stavka 1. ovog članka, nakon aktivacije ili
nadopunjavanja novčanog iznosa računa, na način da se korisniku omogući odlazni i
dolazni promet, ne smije biti kraće od 3 mjeseca. Ako nije utvrđen rok korisničkog
odnosa, smatrat će se da traje neodređeno vrijeme.«
Smatram da biste uvidom u ovaj Pravilnik mogli dobiti odgovore na Vaša pitanja, kao i prava koja su Vam zajamčena ovim izmjenama.
Srdačan pozdrav,
Ruža Tomašić
European Parliament, Member
Parlement européen
WIB 04M075
60, rue Wiertz / Wiertzstraat 60
B-1047 Bruxelles/Brussel
ruza.tomasic@europarl.europa.eu
Tel. +32(0)2 28 47636
Fax.+32(0)2 28 49636
EP logo RGB_Mute
European Parliament