Europska komisija na čelu sa Dr. Ursula von der Leyen želi do 2050 učiniti europu prvim CO2 neutralnim kontinentom. To konkretno znači da koliko CO2 proizvedemo toliko ga biljni svijet i mora te oceani moraju i apsorbirati.
U cestovnom prometu na ukupnu količinu proizvedenog CO2 otpada 20%. Rekli bi ni puno, ni malo. Međutim i tih 20% stoji na put CO2 neutralne Europe.
Vozila na električni pogon, kao i vozila na goruće stanice (H2) možemo smatrati jednim od CO2 neškodljivijih prijevoznih sredstava. Naravno da tramvaj i električni vlak pripadaju u tu skupinu.
Tu su u novije vrijeme i mnoga druga električna prijevozna sredstva koja prometuju našim ulicama, poput električnog motora, el. bicikla (pedilecs), el. romobila, el. vozila za osobe sa invaliditetom, el. dostavna vozila, itd.
Sva ta vozila za svoj pogon trebaju električnu energiju. Električna vozila su još uvijek dosta skupa i kupuju ih ljudi srednjeg i boljeg financijskog statusa. Ako platimo npr. jedan mali električni Smart ca. 22.000 eura, onda očekujemo da struja za njega bude vrlo jeftina, ako ne i besplatna.
Međutim kao što svi znamo struja je iz godine u godinu skuplja i skuplja. Kako za domaćinstva, tako i za privredu svake godine moramo izdvojiti više novca za podmirivanje troškova električne energije.
Od danas stanice za punjenje električnih vozila u Hrvatskoj naplačuju struju korisnicima. Iako kod nas u usporedbi s Njemačkom ima vrlo malo električnih vozila ipak struja nije više besplatna za krajnjeg korisnika.
Pošto je HEP u vlasništvu države, postavljamo si pitanje nije li država mogla taj trošak „besplatne struje“ za el. vozila preuzeti na sebe i na taj način popularizirati kupnju i upotrebu el. vozila?
Teško je predvidjeti kako će se elektromobilitet u Hrvatskoj razvijati nakon današnje odluke HEPa. Za nadati se da će usprkos toj nepopularnoj mjeri Hravtski građani i dalje pokazivati interes za el.vozila i time pridonijeti CO2 čišćim gradovima u Hrvatskoj.
Naravno da el. vozilo nije perfektno, ali u ovoj fazi tehnološke tranzicije do potpuno neškodljivog vozila, el. vozilo, polovilo i zrakoplov nemaju alternatvu.
U zadnji 22 godine života u Njemačkoj bavio sam se između ostalog Održvim razvojem, energetikom, investmentom (Vermögensberatung), investicijama u solarnu energiju i plemenite kovine. U nekim tvrtkama bio sam od prvog dana osnivanja. Neke su poslovale vrlo uspješno, a neke manje uspješno.
Radio sam mnoge osobne analize dobrog ili lošeg poslovanja tvrtki u kojima sam bio „Poslovni partner – Geschäftspartner”. Svoje zaključke iznio sam u nekoliko knjiga koje sam izdao u njemačkoj izdavačkoj kući „Epubli” i belgijskoj izdavačkoj kući „Peleman Industries NV”.
Knjige su dostupne pod slijedećim linkom.
https://www.shopmybooks.com/BE/en/author/drazen-katic
Ako poželite neku od knjiga da pročitate, a da nemate financijski trošak, spreman sam vam knjigu u PDF formatu ustupiti bez naknade. Slobodno mi se obratite u komentaru bloga.
Ugodno večer i lijep pozdrav. Dražen Katić
Nema komentara:
Objavi komentar