utorak, 10. svibnja 2016.

Glas Domovine - Izjave Hrvata iz Stuttgarta i drugih dijelova svijeta!


U emisiji "Glas Domovine" HRT-a mozete pod slijedecim linkom pogledati zivot Hrvata izvan Domovine.





VAZNA NAPOMENA:

Postovane dame i gospodo,

Interview koji sam dao prosle godine u Stuttgartu u rujnu za HTV ima odredjene nepravilnosti i nedostatke na koje moram ukazati.

Ja sa na pitanje da li se namjeravam vratiti kuci odgovorio: " U ovome trenutku ne, medjutim sto donosi sutra neznam"!

U televizijskoj emisiji kao sto cete i sami vidjeti je taj dio potpuno drugacije interpretiran. Snimka pitanja i mog odgovora je isjecena. Razlog moze svako za sebe protumaciti kako zeli. Svatko tko je i malo pametan nebi dao izjavu da se ne zeli vratiti u Hrvatsku. U Njemackoj je trenutna ekonomska situacija stabilna, a ona ce potrajati samo dok funkcionira njemacki izvoz i dok njemacka bude uvozila dovoljnu kolicinu sirovina koje su joj potrebne za proizvodnju. Ja inace dolazim u Domovinu svakih 2-3 mjeseca, a prije sam dolazio i mjesecno. Zapravo nikada mentalno nisam Hrvatsku ni napustio. Vecina nas iseljenika ce se vratiti prije ili kasnije kuci. Ja takodjer.

Sto se tice intervju-a koji sam dao meni je potpuno nejasno s kojim je razlogom taj po meni "nebitni" dio snimke pusten, a isjecen onaj dio snimke gdje govorim o hrvatskom iseljenistvu u Stuttgartu, o okupljanju nasih ljudi, o Hrvatskoj katolickoj misiji koja igra presudnu ulogu u zivotu Hrvata u Stuttgartu itd.

Pri kraju interviewa glavni urednik me je pitao: "Gospodine Katicu, sto bi vi preporucili mladim ljudima koji upravo dolaze u Njemacku?"

Ja sam odgovorio: "Mladim ljudima koji dolaze ovdje bi preporucio da odmah pocnu uciti jezik i da ga sto bolje nauce. Njemcima je vaznije da dobro govorite njemacki nego vasa kvalifikacija i radna sposobnost. Ako mladi ljudi budu slabo govorili njemacki morati ce cijeli zivot raditi najteze i najslabije placene poslove"!

Naravno i taj dio je snimljen pa poslije isjecen. Zapravo pusten je snimka onog dijela interviewa u kojoj govorim o gradu Stuttgartu kao da sam turisticki vodic. O Stuttgartu se svako moze preko interneta ili iz kakve knjige informirati i za to nije potreban nitko iz iseljenistva da pojasnjava.

Moja namjera nije da se uplecem u slaganje TV emisije niti u posao glavnog urednika. Medjutim na ovako uradjenu emisiju "morao" sam reagirati.

Mogu reci da sam iskreno razocaran cijelom ovom situacijom oko interviewa i da pravi razlog zasto je ta emisija slozena kako je slozena ne mogu definirati.

Ugodan dan i lijep pozdrav iz Stuttgarta!

Drazen Katic


Nema komentara:

Objavi komentar