subota, 25. studenoga 2023.

Više stranih radnika nego nezaposlenih! - Dražen Katić


Citirani tekst preuzet je sa online portala "kaportal.net.hr", 24.11.2023,

https://kaportal.net.hr/aktualno/vijesti/4405995/broj-stranih-radnika-nadmasio-broj-nezaposlenih-u-karlovackoj-zupaniji-potrebe-za-radnicima-jos-uvijek-se-pokrivaju-iz-domace-populacije

"Već je gotovo pune tri godine od ukidanja kvota za zapošljavanje stranih radnika, za koji su poslodavci godinama lobirali, kako bi manjak ili slab interes domaćih radnika nadomjestili strancima.

Prije liberalizacije tržišta rada, država je već povećavala broj dozvola koje na godišnjoj razini poslodavci mogu koristiti za "uvoz" stranih radnika, a one su se podizale s nekoliko tisuća, da bi sada njihov broj premašio 130 tisuća. 

 Nadmašio je i broj nezaposlenih u evidenciji Hrvatskog zavoda za zapošljavanje, trenutno ih je manje od 110 tisuća. Na karlovačkom Zavodu za zapošljavanje trenutno su prijavljene 2.202 osobe." Kraj citata

Obilazeći područje 7. Izborne jedinice koje se proteže od "Save do Zrmanje", točnije kroz područje pet županija uvidio sam da je i različita zastupljenost stranih radnika, posebno onih iz prekomorskih i azijsko-pacifičkih zemalja od grada do grada i od županije do županije.

Prešavši preko 2.400 kilometara obišao sam preko 50 gradova i općina u 7. Izbornoj jedinici. U nekim općinama i gradovima gotovo da ni ne primjetite strane radnike. U drugim gradovima posebno u prodavaonicama ili na radovima aglomeracije sve je puno stranih radnika. Također je slično i sa hotelima. U nekima hotelima imate više od polovice radne snage-  strane radnike, dok u drugima hotelima se tu i tamo pronađe strani radnik.

 


U gradu Karlovcu možemo vidjeti dosta stranih radnika, a ponajviše na poslovima aglomeracije. Doduše sve više karlovačkih tvrtki zapošljava i stranu radnu snagu.

Za razliku od Karlovca i Zagreba, Grad Rijeka koji sam jučer posjetio, ne obiluje stranom radnom snagom. Ako se prošećete korzom u Rijeci u trgovinama i kafićima strana radna snaga je prije rijetkost, nego stvarnost. Za vrijeme moje posjete Rijeci upoznao sam jednog stranog radnika iz Indije koji mi je rekao da radi u gradu Dubrovniku te da je u Hrvatskoj već godinu dana. U Rijeci je bio u posjeti, kao i ja. Rekao mi je da je u Indiji strudirao, ali da u Hravstkoj može daleko bolje zaraditi nego u Indiji.

U gradu Bakru bio sam prije dva dana. Grad izvodi aglomeraciju uzduž glavne ceste uz rivu i tu sam vidio nekoliko stranih radnika među radnicima na gradilištu.

Gornji citirani tekst navodi da na Zavodu za zapošljavanje imamo manje od 110.000 nezaposlenih radnika. Očito je uvoz stranih radnika nužan, pošto ne koristimo resurse domaće nezaposlenosti. Drugi problem koji se javlja su niske cijene rada. Poslove u građevinarstvu i u turizmu strani radnici su čak spremni raditi i za "zagarantirani minimalac", dok domaća radna snaga očekuje solidnu plaću od koje se može normalno u Hrvatskoj i živiti.


Strana radna snaga koja se nalazi u Hrvatskoj je na "privremenom radu", međutim neki od njih će sa vremenom povući i ostale članove obitelji u Hrvatsku i tako će se privremeni rad pretvoriti u "dugoročne radne i boravišne dozvole".

Mi već sada moramo razmišljati kako ćemo tu stranu radnu snagu koja će ostati u Hrvatskoj duže od 5 godina, integrirati u jezik, kulturu i običaje hrvatskog naroda.

Na slijedećem kratkom videu je moja izjava iz grada Kastava koji se nalazi u predgrađu Rijeke, a koji je turistička meka i koji će s vremenom ovisiti o stranoj radnoj snazi posebno za vrijeme ljetnog turizma!


Integraciju strane radne snage koja će dugoročno ostati u Hrvatskoj i koju treba integrirati u hrvatsko društvo ne razlikuje se po meni uveliko od integracije podnosioca azila koji su i dobili politički azil u Hrvatskoj. Integracija stranih radnika u Hrvatskoj ne znači "zamjenu stanovništva". To znači da ćemo u samom početku izbjeći stvaranje stranih gethoa kakve poznamo u Njemačkoj i Francuskoj. Netko tko je integriran u stranoj zemlji ne znači da će zauvijek u njoj i ostati. Ja sam živio 22 godine u Stuttgartu, potpuno sam bio integriran u taj grad, ali sam se 2021. godine ipak vratio u Hrvatsku.

Postupanja sa migrantima na području Hrvatske koji su dobili azil, detaljno sam obradio u mome predizbornom programu za državne izbore 2024. pod slijedećim linkom. Pod tim linkom možete pogledati i moj životopis, kao kandidata za 7. Izbornu jedinicu:

https://drazenkatic.blogspot.com/2023/08/vas-zastupnik-za-7-izbornu-jedinicu.html

Na TVu su upravo izjavili da će slijedeće godine Hrvatska imati potrebu za preko 200.000 stranih radnika i da će 2030. godine svaki četvrti radnik u Hrvatskoj biti strani radnik. Strane radnike ne možemo niti odbaciti, niti istjerati jer nam neće imati tko raditi. Dok se ne pokrene masovni povratak Hrvatskog iseljeništva u Hrvatsku, ovisit ćemo uveliko o stranoj radnoj snazi.

Lijep pozdrav svima. 🇭🇷

Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.


Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI

Član GLAVNOG ODBORA 

 
Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.

web: www.drazenkatic.blogspot.com

Facebook: Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI

Twitter (X): ZVD_eV

Instagram: katic.drazen

You Tube: Drazen Katic

Whatsapp 0049 152 193 366 39

***************************************************** 

KANDIDAT ZA ZASTUPNIKA  U 7. IZBORNOJ JEDNICI - Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.

PROGRAM 7. IZBORNE JEDINICE I MOJ ŽIVOTOPIS NALAZI SE POD SLIJEDEĆIM LINKOM:

https://drazenkatic.blogspot.com/2023/08/vas-zastupnik-za-7-izbornu-jedinicu.html


Nema komentara:

Objavi komentar