ponedjeljak, 20. studenoga 2023.

Žele li Hrvati povratak iseljeništva? - Dražen Katić

16. i 17.11.2023 sudjelovao sam u Zagrebu u Matici Hrvatskoj na dvodnevnoj konferenciji pod nazivom:

"Politička prezentacija dijaspore i povratak"!

Ova zanimljiva konferencija okupila je predstavnike vladajućih, ali i predstavnike političke opozicije u Hrvatskoj. Svatko je imao svoja razmišljanja koje je naveo kao razloge slabog povratka Hrvatskih iseljenika u Domovinu. Stavovi vladajućih i političke opozicije su dijametralno suprotni.

Posebno su me dojmila izlaganja sveučilišnih profesora koji predaju u Hrvatskoj, ali i onih koji imaju iseljeničku pozadinu.

Predstavnici sindikata, crkve i raznih udruga također su dali svoje mišljenje o slabom useljavanju i povratku Hrvata. Demografija je označena kao katastrofalna i poražavajuća od gotovo svih sudionika - govornika.

Na slijedećem kratkom videu je moj resumee nakon prvog dana konferencije!

Drugi dan konferencije je iznjedrio jednako važna razmišljanja i traženja modela koji bi bio optimalan za povrat Hrvatskog iseljeništva.

Hrvatsko iseljeništvo smatra se nešto udaljeno i strano i nešto što je nama sloabo poznato. Međutim istina je drugačija. Hrvatsko iseljeništvo je uvijek željelo pomoći Domovini, ne uzimajući velike zasluge za sebe. Međutim imaginarni strah od iseljeništva je jači od  Hrvatske realnosti.

Politički moćnici su Hrvatskom iseljeništvu oduzeli "Ministarstvo hrvatskog iseljeništva" i broj zastupnika u Saboru smanjivali su od početnih 12 na 9 pa na 6 i zaključno na 3 zastupnika u Saboru.

Da bi Hrvatska politika bila sigurna od političkog utjecaja iseljeništva, zaključno je politika Ustavom Hrvatske "zabetonirala" ta tri mandata.

Nakon dva dana završila je interesantna konferencija u Zagrebu. Moj zaključak o konferenciji možete vidjeti u slijedećem kratkom videu!
 

Proveo sam pune 22 godine u Hrvatskom iseljeništvu u njemačkom gradu Stuttgartu. U ljeti 2021. godine vratio sam se u Hrvatsku. Integracija u hrvatsko društvo u zemlji u kojoj sam rođen nije jednostavna i sada nakon 2,5 godina provedenih u Hrvatskoj razmišljam na koji način učiniti taj povratak efikasnim i kako maksimalno iskoristiti potencijale koje nam Hrvati povratnici donose.


Ekonomski razvoj Hrvatske podrazumjeva i korištenje resursa koje nam donose Hrvati povratnici. Gospodarsko buđenje Domovine detaljno sam obradio u mome predizbornom programu za državne izbore 2024. pod slijedećim linkom. Pod tim linkom možete pogledati i moj životopis, kao kandidata za 7. Izbornu jedinicu:

https://drazenkatic.blogspot.com/2023/08/vas-zastupnik-za-7-izbornu-jedinicu.html

Jedino zemlje koje imaju jako iseljeništvo i snažne procese povratka u matične zemlje su i ekonomski snažne zemlje. Izrael i Mađarska su najbolji primjeri uspješnog i snažnog povratka svojih iseljenika u matične države. Hrvatsko iseljeništvo nije politička prijetnja, već ekonomski potencijal. Iseljeni Hrvati koji se poput mene nikada nisu trajno odjavili iz Hrvatske, glasaju u onim izbornim jedinicama iz kojih su napustili Domovini. Ja sam punih 22 godine proveo u Njemačkoj kao "privremeno iseljeni Hrvat" i glasao sam u 7. izbornoj jedinici iz koje sam otišao u iseljeništvo. Naravno za nas iseljenike glasati se moglo u Hrvatskim konzulatima.

Lijep pozdrav svima. 🇭🇷

Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.


Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI

Član GLAVNOG ODBORA 

 
Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.

web: www.drazenkatic.blogspot.com

Facebook: Politički pokret ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI

Twitter (X): ZVD_eV

Instagram: katic.drazen

You Tube: Drazen Katic

Whatsapp 0049 152 193 366 39

***************************************************** 

KANDIDAT ZA ZASTUPNIKA  U 7. IZBORNOJ JEDNICI - Dipl.-Ing. Dražen Katić mr.sc.

PROGRAM 7. IZBORNE JEDINICE I MOJ ŽIVOTOPIS NALAZI SE POD SLIJEDEĆIM LINKOM:

https://drazenkatic.blogspot.com/2023/08/vas-zastupnik-za-7-izbornu-jedinicu.html

 

SKICA PARLAMENTARNOG PROGRAMA Političkog Pokreta "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" za I. do X. izborne jedinice nalazi se POD LINKOM:
 

https://drazenkatic.blogspot.com/2017/06/nezavisna-lista-zauvijek-vjerni_10.html?fbclid=IwAR129oInkM8WPnjx-4OxXNO3PW2I7YKLusFzXMqdQt-ttBik3AyWaZGAE8A


PARLAMENTARNI PROGRAM Političkog Pokreta "ZAUVIJEK VJERNI DOMOVINI" za XI. IZBORNU JEDINICU (HRVATSKO ISELJENIŠTVO), ZA SLIJEDEĆE PARLAMENTANE IZBORE NALAZI SE POD LINKOM:

https://drazenkatic.blogspot.com/2016/08/hrvati-na-pet-kontinenata-zauvijek.html?fbclid=IwAR3VNr7Ky0Nv5bR1CYrPh5wQTE2b1WOulr-3LGFGKVaRmrAEHUM7SPJTScA


Nema komentara:

Objavi komentar