Citirani clanak objavljen je u internet portalu "Jutarnji.hr", dana 07.08.2015
U posljednja dva tjedna ova je najveća svjetska kompanija izgubila 15
posto na vrijednosti svojih dionica, što konkretno iznosi 123 milijarde
dolara
Burzovne dionice kompanije Apple u srijedu su doživjele pad veći od 2
posto i s 112,1 dolara dosegnule su svoju nanižu vrijednost u
posljednjih šest mjeseci, ponajviše zbog značajnog usporavanja rasta
prihoda od prodaje iPhonea.
U posljednja dva tjedna ova je najveća svjetska kompanija izgubila je
15 posto na vrijednosti svojih dionica, što konkretno iznosi 123
milijarde dolara. Britanski Telegraph je, za usporedbu, naveo kako ta
svota iznosi daleko više od cijelog godišnjeg BDP-a Hrvatske ili Maroka.
Na pad Appleovih dionica najviše je utjecala procjena Bank of America da se očekuje značajno usporavanje rasta prihoda od prodaje iPhonea, dok drugim Appleovim segmentima, kao što su Apple Watch, Apple Pay i Apple Music, treba vremena za tržišni razvoj.
Također, pojačana konkurencija u Kini, gdje Apple prodaje četvrtinu
svojih mobitela, mogla bi predstavljati prepreke razvoju Applea na tom
iznimno značajnom tržištu.
Kako ulagači očekuju neprestani rast, i na temelju toga donose svoje odluke, prodanih 47,5 milijuna iPhoneova u trećem kvartalu nije ih usrećilo, iako je to rast za više od trećine Appleovih mobitela prodanih u istom razdoblju prošle godine. Naime, analitičari su očekivali više od 49 milijuna prodanih iPhoneova, pa sve manje od toga investitori doživljavaju kao razočaravajuće rezultate.
U ukupnoj prodaji Appleovih proizvoda iPhone zauzima ak 70 posto, Mac računala 10 posto i iPad 9 posto. Dodatnih 9 posto odnosi se na prodaju usluga, kao što je iTunes, a preostalih 2 posto donosi prodaja drugih proizvoda, poput iPoda i Watcha.
Bez obzira na trenutno raspoloženje investitora, Apple je i dalje u vrlo jakom položaju, o čemu svjedoči i količina gotovine kojom kompanija raspolaže: krajem ožujka na računu im je ležalo 194 milijarde dolara. Također, valja podsjetiti da tržišna kapitalizacija Applea iznosi vrtoglavih 658 milijardi dolara.
Pametni sat Apple Watch, prvi veliki proizvod koji je kompanija pustila na tržište nakon smrti svog osnivača Stevea Jobsa, u travnju se prodavao na američkom tržištu u zadivljujućih 200 tisuća primjeraka dnevno u prvom tjednu. No, prodaja je nakon toga pala na manje od 20 tisuća dnevno, prema analizi tvrtke Slice Intelligence.
No, očekuje se da će Watch u tržišnom smislu zasjati punim sjajem uoči božićne šoping groznice, a u sljedećih nekoliko mjeseci Apple će predstaviti i svoj iPhone sljedeće generacije.
KOMENTAR:
Nekada je cijenu dionica diktirala ponuda i potraznja. Nekada se nije na burzama trgovalo hranom, poput psenice, soje, kukuruza. Danas vrijednost dionica racunaju posebni programi "algoritmi", a ponuda i potraznja ne igra presudnu ulogu. Dionice su umjetna tvorevina koja bi trebala predstavljati vrijednost nekog proizvoda ili usluge. Medjutim ta vrijednost je podlozna manipulaciji, te ju mozemo kreirati onako kako nam odgovara. U nas zivot se sve vise i vise uplecu programi i inteligentni programi. Burze su samo jedan primjer. Da li je to dugorocno dobro za covjecanstvo pokazati ce skora buducnost! Ugodan dan. Drazen Katic
Na pad Appleovih dionica najviše je utjecala procjena Bank of America da se očekuje značajno usporavanje rasta prihoda od prodaje iPhonea, dok drugim Appleovim segmentima, kao što su Apple Watch, Apple Pay i Apple Music, treba vremena za tržišni razvoj.
Kako ulagači očekuju neprestani rast, i na temelju toga donose svoje odluke, prodanih 47,5 milijuna iPhoneova u trećem kvartalu nije ih usrećilo, iako je to rast za više od trećine Appleovih mobitela prodanih u istom razdoblju prošle godine. Naime, analitičari su očekivali više od 49 milijuna prodanih iPhoneova, pa sve manje od toga investitori doživljavaju kao razočaravajuće rezultate.
U ukupnoj prodaji Appleovih proizvoda iPhone zauzima ak 70 posto, Mac računala 10 posto i iPad 9 posto. Dodatnih 9 posto odnosi se na prodaju usluga, kao što je iTunes, a preostalih 2 posto donosi prodaja drugih proizvoda, poput iPoda i Watcha.
Bez obzira na trenutno raspoloženje investitora, Apple je i dalje u vrlo jakom položaju, o čemu svjedoči i količina gotovine kojom kompanija raspolaže: krajem ožujka na računu im je ležalo 194 milijarde dolara. Također, valja podsjetiti da tržišna kapitalizacija Applea iznosi vrtoglavih 658 milijardi dolara.
Pametni sat Apple Watch, prvi veliki proizvod koji je kompanija pustila na tržište nakon smrti svog osnivača Stevea Jobsa, u travnju se prodavao na američkom tržištu u zadivljujućih 200 tisuća primjeraka dnevno u prvom tjednu. No, prodaja je nakon toga pala na manje od 20 tisuća dnevno, prema analizi tvrtke Slice Intelligence.
No, očekuje se da će Watch u tržišnom smislu zasjati punim sjajem uoči božićne šoping groznice, a u sljedećih nekoliko mjeseci Apple će predstaviti i svoj iPhone sljedeće generacije.
KOMENTAR:
Nekada je cijenu dionica diktirala ponuda i potraznja. Nekada se nije na burzama trgovalo hranom, poput psenice, soje, kukuruza. Danas vrijednost dionica racunaju posebni programi "algoritmi", a ponuda i potraznja ne igra presudnu ulogu. Dionice su umjetna tvorevina koja bi trebala predstavljati vrijednost nekog proizvoda ili usluge. Medjutim ta vrijednost je podlozna manipulaciji, te ju mozemo kreirati onako kako nam odgovara. U nas zivot se sve vise i vise uplecu programi i inteligentni programi. Burze su samo jedan primjer. Da li je to dugorocno dobro za covjecanstvo pokazati ce skora buducnost! Ugodan dan. Drazen Katic
Nema komentara:
Objavi komentar