Tekst je citiran iz online portala "Jutarnji.hr", dana 16.07.2015
U prvih sedam mjeseci ove godine troškovi saborskih zastupnika, ne
računajući plaću, iznosili su nešto manje od 5,2 milijuna kuna, što je
za 400.000 manje nego u istom razdoblju lani.
Sabor je jučer zaključio ljetno zasjedanje i zastupnici će se na
Markovu trgu ponovno okupiti najranije sredinom rujna, pa je predsjednik
parlamenta
Josip Leko objavio podatke o radu i troškovima.
Najviše je novca otišlo za korištenje osobnih automobila - 1,7
milijuna. Za najam stanova za smještaj zastupnika u Zagrebu plaćeno je
1,4 milijuna, za naknade za odvojeni život 565.000, na zrakoplovne karte
512.000 kuna, za hotelski smještaj 329.000, za cestarinu 260.000,
dnevnice 180.000, za režije u stanovima 193.000 te za ostale troškove
poput taksija, reprezentacije, parkinga 46.000 kuna.
Od siječnja do srpnja Sabor je zasjedao 68 dana i raspravio 217
točaka. Doneseno je 89 zakona, a do kraja lipnja zastupnici su se za
riječ javili nešto manje od 6000 puta.
Troškovnik
ZASTUPNICI S NAJVEĆIM TROŠKOVIMA:
FRANO MATUŠIĆ
HDZ
- 127.399 kn
- 13.181 kn - dnevnice
Najviše je potrošio na korištenje automobila
- 60.760 kn
ANTE BABIĆ
HDZ
- 99.521 kn
Najviše je potrošio na korištenje automobila
-32.400 kn
INGRID ANTIČEVIĆ MARINOVIĆ
SDP
- 94.325 kn
Najviše je potrošila na korištenje automobila
-25.520 kn
ROMANA JERKOVIĆ
SDP
88.561 kn
najviše je potrošila na avionske karte
-26.970kn
BORIS BLAŽEKOVIĆ
HNS
94.300 kn
l najviše je potrošio na hotele -
42.582 kn
MLADEN MARELIĆ
SDP
72. 631 kn
l najviše je potrošio na korištenje auta
-41.600 kn
KOMENTAR:
Naravno
da funkcija politicara nosi sa sobom i neizbjezne mjesecne odnosno
godisnje troskove. Neki troskovi su opravdani, a o nekima bi se moglo
diskutirati. Place saborskih zastupnika, zastupnicka dnevnica te putni
troskovi su realni troskovi. Medjutim lepeza tih troskova kao sto govori
gornji clanak proteze se i u sferu troskova luksuza.
Koristenej skupih sluzbenih automobila je jedan od tih. Danas je sve jaci trend u Europskoj
uniji da politicari izbjegavaju skupocjena vozila. Pogledajmo zadnji
posjet Pape koji je koristio vozilo srednje klase, a ne skupocjeni
blindirani BMW.
Gradonacelnik Stuttgarta prof. Fritz Kuhn koristi
elektrosmart kao sluzbeno vozilo. Skromnije ne moze biti, a ipak sasvim
dovoljno.
Gledajuci Republiku Hrvatsku upitni troskovi su po meni:
troskovi za odvojeni zivot i troskovi stanovanja zastupnika u Zagrebu. Naravno da zastupnik koji stanuje u Vukovaru ili Dubrovniku ne moze
putovati svaki dan na posao od kuce i da je potrebno da ima smjestaj u Zagrebu te dobije novac za odvojeni zivot. Medjutim netko tko stanuje u
krugu 100 km od Zagreba trebali to? Mnogi drugi radnici svaki dan putuju
na toj relaciji i ne dobiju pomenute troskove.
Moj dobar poznanik
prof.dr. Reiner Rothfuss radi kao profesor na fakultetu u Tübingenu i
svakodnevno putuje iz Bayerna (Algäu) vlakom na posao. U jednom pravcu
mu treba 2,5 sata. Pitao sam ga zasto se ne preseli u Stuttgart zajedno
sa porodicom da ne mora toliko vremena gubiti na put. Rekao mi je da je u Algäu lijepo za zivot za njega i njegovu porodicu pa da radije putuje, a
usto u vlaku dok putuje moze obaviti hrpu posla.
Dok sam radio kao
drzavni sluzbenik u Zagrebu nekoliko godina sam putovao iz Duge Rese u Zagreb svakodnevno na posao. I ne samo ja nego i mnogi drugi moji
poznanici. 5 sati svakodnevno samo na put. Zamislite da je nama drzava placala stan u Zagrebu, novac za
odvojeni zivot itd. Koliko bi mi troskova tada prouzrocili?
Smatram da
se treba realno gledati na cijelokupnu situaciju u zemlji, pa u onim
zemljama u kojima narod siromasno zivi treba i troskove politicara
prilagoditi toj situaciji. Ugodan dan i lijep pozdrav. Drazen Katic
Nema komentara:
Objavi komentar